Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Я сильний. Спритний. Вмілий

Тема. Я сильний. Спритний. Вмілий.

Мета:

·        формувати у школярів переконання, що рух і здоров`я взаємопов`язані, що систематичні заняття фізичними вправами корисні для розвитку організму;

·        розвивати в учнів бажання проводити своє життя в русі: працювати над собою, займатися спортом;

  • заохочувати дітей до ігор, фізичних вправ, спорту, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: комплекс вправ, малюнки «Ігри та забави», картки з зображенням «+», «-».

 

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

- Посміхніться один одному, обміняйтеся компліментами з товаришем по парті.

Хто здоровий, той сміється,

все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

це ж чудово для людини.

 ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

- Діти! Що для людини є найдорожчим? (здоров’я)

- Що ви робите, щоб бути здоровими?

- Які ознаки здоров’я є у вас?

- Від чого залежить здоров’я? (Від спадковості; від стану навколишнього середовища; від способу життя людини; від правильного повноцінного харчування)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     - Діти,  багатьом з вас подобається урок – фізкультура. Поясніть, чому?

     -  А як ви розумієте прислів`я «Хто сортом займається – той сили набирається»

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

       - Сьогодні на урок ми запросили доктора Спортсменкіна. Він нам розкриємо секрет, як рух може укріпити здоров`я , познайомимось з вправами, які розвивають силу та витримку.

V. Вивчення нового матеріалу.

     1. Розповідь доктора Спортсменкіна.

         Фізкультура та спорт корисні для здоров`я . Людський організм налаштований таким чином, що малорухливий спосіб життя швидко призводить до погіршення здоров`я, до різних порушень організму. Спостерігаються тоді втрата сили, зменшення швидкості, витривалості організму. 

        Словничок .

Сила здатність людини перемагати зовнішній опір.

Витривалістьздатність організму протистояти стомлюванню, витримувати велике фізичне напруження.     

     2. Робота за малюнками.

 Давайте роздивимося малюнки.

-         Що роблять діти? (Бігають, пригають, грають, ходять)

-         Для чого людина повинна багато рухатись?

Щоб бути здоровим , сильним, спритним та вмілим,  треба багато рухатись та тренуватися.

    Мозковий штурм .

-     Назвати види рухової активності. (У переліку мають бути: ранкова зарядка, уроки фізкультури, танці, фізична праця, рухливі ігри, туризм й усі інші види спорту, які назвуть діти.)

     3. Бесіда

-         Хто з вас відвідує спортивні секції?

-         Яким видом спорту ви займаєтесь?

-         Що змінилось у вашому організмі?

4. Робота в парах з таблицею.

- Який вид спорту розвиває силу, а який – витривалість?

 

Ходьба у середньому темпі

Підтягування

Плавання

 СИЛА                   Біг у повільному темпі        ВИТРИВАЛІСТЬ

Біг на ковзанах

Віджимання

Крос

Катання на велосипеді

Вправи з гантелями

Спортивні ігри

 

     5. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

       Робота у зошиті

VIІ. Практична робота.

 Вивчення вправ для формування та закріплення навичок правильної постави.

1. Прийняти правильну поставу, торкаючись стіни або гімнастич­ної стінки. Потилиця, лопатки, сідниці, литки ніг і п'яти мають торкатися стіни.

2. Прийняти правильну поставу (як в п. 1). Зробити один-два кро­ки від стіни, зберігаючи правильну поставу.

3. Прийняти правильну поставу біля стіни, зробити два кроки вперед, присісти, встати. Знову прийняти правильну поставу.

4. Прийняти правильну поставу біля гімнастичної стінки. Зроби­ти один-два кроки вперед, розслабити послідовно м'язи шиї, плечово­го пояса, рук і тулуба. Прийняти правильну поставу.

5. Стоячи біля гімнастичної стінки, прийняти правильну поставу, стати навшпиньки, утримуючись у цьому положенні 3—4 секунди. Повернутись у вихідне положення.

6. Та сама вправа, але без гімнастичної стінки.

7. Прийняти правильну поставу, присісти, розводячи коліна в бо­ки і зберігаючи пряме положення голови та хребта. Повільно підняти­ся, прийняти вихідне положення.

8. Сидячи на гімнастичній лаві біля стіни, прийняти правильну поставу (потилиця, лопатки й сідниці притиснуті до стінки).

9. Вихідне положення таке саме, як в п. 8, розслабити м'язи шиї, нахилити голову, розслабити плечі, м'язи спини, повернутися у вихід­не положення.

10. Лягти на килимку на спину. Голова, тулуб, ноги складають пря­му лінію, руки притиснуті до тулуба. Підвести голову й плечі, переві­рити пряме положення тіла. Повернутися до вихідного положення.

11. Лежачи на підлозі в правильному положенні, притиснути попе­рек до підлоги. Підвестися, прийняти правильну поставу, надаючи по­перековій частині тіла те саме положення, що й лежачи.

12. Прийняти правильну поставу в положенні стоячи. Ходьба по залу з зупинками (зберігаючи правильну поставу).

 

 Вивчення рухливих ігор, які сприятимуть розвитку  спритності, вмілості.

1.      «До своїх прапорців» (середньої рухливості). Гравці діляться на групи по 5—8 осіб, стають у кружки. В центрі — капітан з прапор­цем. За сигналом гравці розбігаються по майданчику. По команді «до прапорців» всі біжать до своїх прапорців, стають в коло. Перемагає команда, що зібралася першою.

  1. «Горобчики-стрибунці». На землі малюється коло. В колі — «кіт», поза колом —  горобчики. За командою «горобчики» встрибу­ють в коло і вистрибують з нього. «Кіт» ловить «горобчиків» тільки в колі. Коли спіймано чотирьох горобчиків, вибирається новий «кіт».
  2. «Тир» (основний рух — метання). На стіні малюється 3 круга на відстані 4—5 м один від одного. Діаметри: І — 35—40 см, II — 80—100 см, III — 1,5 м. Гравці, стоячи за 5—10 м від стіни, обома ру­ками кидають футбольний м'яч в мішені (з-за голови).

VIІІ. Підсумок уроку.

Гра «Рух – це здоров`я»

-         Я буду називати ті дії, котрі корисні для здоров`я. Якщо ви згодні, показуйте знак «+», якщо ні –  «-« :

-         фізкультхвилинка;

-         ранкова гімнастика;

-         гра;

-         спорт;

-         відпочинок на дивані;

-         фізична праця;

-         неправильне харчування;

-         спортивні секції;

перегляд телепередач.
Лебеженко І. А., учитель початкових класів, Дружківська школа № 12 Донецької обл.
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (01.06.2010)
Переглядів: 2175 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!