Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Як Батьківщина й сонечко над нами, отак і мама на землі одна

Як Батьківщина й сонечко над нами,

отак і мама на землі одна


 

Мета. Виховувати шанобливе ставлення до батьків, ввічливість до жінки, бабусі, матері, сест­рички; вміння виявляти увагу до рідних у святковий день.

Обладнання. Зразки вітальних листівок, кольоро­вий папір для аплікацій, кухонний ніж, картопля, тканина, ґудзики.

Попередня робота. Добір прислів'їв, розучування народних пісень, читання оповідань, віршів за темою.

Хід заняття

1. Слово вчителя. Сьогодні ми поговоримо про рідних людей, про наше ставлення до них. А хто нам найрідніший? Наші мама і тато. Ось послухай­те вірш Олеся Жолдака.

Як добре нам жити і знати,

І вірити, друзі, весь час,

Що кращого слова, як мати,

Немає у світі для нас.

Вона — мов зоря світанкова,

Як хліб і людська доброта,

Як мова твоя колискова,

Як доля і правда свята.

Вчитель. З чим порівнюється мама у вірші? Мама, мати, ма­туся... Скільки спогадів і тепла таїть це магічне сло­во, бо ним звертаємося до найближчої, найріднішої, найдобрішої, найкращої для нас людини. Вона із своїми дітьми постійно в життєвих мандрівках, мате­ринська ласка зігріває нас до старості.

Про це і розповідається у вірші В. Лучука «Тільки мама».

 

(Вірш читає попередньо підготовлений учень).

 

Діти, задумаймось, ким для нас є мама? Як ми до неї ставимося? Чи поважаємо матір і материнство? Де й коли вимовляємо ці слова? Чи завжди слово «мама» ми вимовляємо із повагою?

 

2. Розповіді дітей.

Розкажіть, будь ласка, про своїх мам. бабусь, сестричок.

(Розповіді дітей).

 

3. Читання та обговорення творів В. Сухомлинського про маму.

Матерів — мільйони, і кожна несе в серці любов. Кожен скаже: «Найкраща мама —моя». І це вірно. Бо материнська любов — безмежна, як і ніжність.

 

Читання оповідання Василя Сухомлинського «Ґавеня і Соловей».

 

Вчитель Чому Ґавеняті не сподобалася пісня Солов'я?

Дорогі діти, пам'ятайте, що «матері — ні купи­ти, ні заслужити». Тож бережіть своїх матерів. Знайте, що ранню старість і хвороби приносять не стільки праця, скільки сердешні хвилювання і пе­реживання.

 

Читання оповідання В. Сухомлинського «Сива волосинка».

 

Вчитель Чому у мами з'явилася сива волосинка?

Що треба робити, щоб волосся у мами не сивіло?

Ваше недобре слово, негідна поведінка — це ра­на на ніжній материнський душі.

 

Мама все виба­чить, все переживе — і образи, і біль, і горе, але ра­на на материнському серці гоїться довго.

 

Читання оповідання В. Сухомлинського «Образ­ливе слово».

 

4. Творча робота. Добирання епітетів до слова «мама»:

а) Діти! Спробуймо дібрати до слова «мама» найтепліші, найласкавіші та найщиріші слова. Як ви на­зиваєте своїх мам?

б) Аналіз постійних народних порівнянь.

 

Вчитель Чому саме так кажуть про матір: «Лагідна, як рідна мати», «Материне серце — як літнє сонце»?

 

5. Конкурс знавців прислів'їв і народних пісень про матір.

 

6. Виготовлення вітальних листівок для мам і бабусь (аплікація).

 

7. Розгляд ситуацій морального змісту.

Ваша мати прийшла з роботи дуже втомлена. Як ви запропонуєте їй свою допомогу?

(Розповіді дітей).

Вчитель Як ви допомагаєте матусям — ми зараз перевіри­мо.

 

8. Гра-змагання «Матусині помічники»:

а) хто швидше пришиє ґудзика;

б) хто швидше почистить картоплю.

 

9. Підсумок заняття.

§  Як діти повинні ставитися до матері?

§  Що можуть зробити діти, щоб мама була щасли­вою та веселою?

 

http://budschool.at.ua/

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (18.10.2009)
Переглядів: 3524 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!