Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Якою буває вода. Що може вода

                       Я і Україна. 2клас

Тема. Якою буває вода. Що може вода.

Мета. Формувати уявлення учнів про воду, про зміни станів води, розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води. Формувати вміння встановлювати взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи. Виховувати повагу до традицій українського народу шанувати воду, бережливе ставлення до води.

                             Хід уроку

І. Організація класу.

1.Хвилинка настрою.

 Пролунав дзвінок,

 Розпочинається урок.

 Попрацюємо старанно,

 Щоб почути у кінці

 Ви всі просто молодці!
 
2.Повідомлення синоптика
 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Логічна вправа «Гімнастика розуму»

  Мене ллють,

  Мене п’ють.

  Всім потрібна я.

  Я і хмарка,і туман.

  Джерельце і океан.

  Я літаю та біжу.

  Всім користь даю.

  Здогадайтесь, хто я така?  (вода)

-         Сьогодні на уроці ми будемо говорити про воду. А саме про її

важливість у нашому житті, про те, в яких станах вона буває та про те, як і для чого ми повинні берегти її.

Б)Прийом «Мозкова атака»

-          Що у світі найсильніше?

Виявляється вода! Яка б не була перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, чи зруйнує постійним натиском. Наш народ здавна помітив цю властивість води і впевнився у прислів’ї «Мала крапля та камінь точить».

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

-         Сьогодні на уроці ми поговоримо про звичну, але таку цікаву воду, що

її можна назвати найбільшим дивом світу.

-         Чи замислювалися, ви, діти, над тим, як би було на Землі без води?

-         Так, усе це правильно: не зеленіла б трава, не росли б дерева, не було б

птахів, тварин, і навіть нас – людей.

-         Ось подивіться на модель Землі – глобус. Скільки на ньому синьо

блакитного кольору. Саме він позначає – воду на Землі. А якщо сильно покрутити глобус, то він увесь здається блакитним. Тому наше планету і називають – Голуба планета. Навіть перший космонавт Ю.Гагарін, поглянувши на нашу планету з космосу вигукнув: «А она голубая!»

-         Якщо всю землю умовно розділити на чотири частини, то три з них

вода: океани, моря, озера і річки.

Суша – 29%

Вода – 71%

 

-         Але вода на землі є не тільки у водоймах. Вона є і під землею. Колодязі

і криниці – це отвори для добування води. Вода є і в повітрі: хмари, туман, дощ. Ніжно блакитний колір нашого неба і зумовлено тим, що воно насичене краплинками води.

Відгадування загадок

1.     А) Біле, а не цукор,М»яке, а не вата,

Без ніг, а іде. (сніг)

Б)Йшла зоряниця, красна дівиця,

Через покоси, гублячи сльози..

Місяць дивився і засмутився,

Сонечко встало – слізки зібрало.(роса)

В) З носика  киплячого чайника я виникаю (пара)

    Фізкультхвилинка

ІІІ. Практична робота

– А тепер ознайомимося з водою ближче.

1.     Уявіть, що ми з вами дослідники  і перед нами  завдання: визначити і розповісти людям про воду.

Дослід № 1

-         Візьмемо склянку з водою. Що ви можете сказати про густину води? (рідка)

Дослід № 2

-         Візьмемо піпетку і кілька крапель покладемо на скло. Чи тримається

вона купи? Що з нею сталося?  (Вода розтікається,отже вона текуча)

Дослід № 3

-         Опустимо олівець у склянку з водою. Ми бачимо олівець крізь товщу

води.   (Отже вода прозора)

Дослід № 4

-         Понюхайте воду. Чи має вона запах?  (ні)

Дослід № 5

-         Візьмемо грудочку цукру, вкинемо у вод. Що зробилося з цукром?

-         Проходячи через ґрунт, наприклад, коли поливаємо рослини, вода

розчиняє речовини, що знаходяться у ґрунті і необхідні для життя рослин.

Але вода здатна розчиняти не всі речовини.

-         Отже, тепер ми можемо, як справжні дослідники, повідомити про

результати досліджень.

   Вода

1.     Безбарвна, без запаху речовина.

2.     Тягуча, займає об’єм будь-якої форми.

3.     Прозора.

4.     Розчиняє деякі речовини.

-         Проведемо наші дослідження далі.

-         Провівши ще кілька досліджень, ми побачимо у якому стані може бути

вода.

-         Перший стан води – це самий звичний для нас – рідкий.

б) Давайте подивимось, що відбувається з водою, коли її нагріти.

- Так, під дією високих температур вода переходить у другий стан – газоподібний.

- Якщо воду налити в блюдце і поставити у морозильну камеру – вона стане твердою – перетвориться на лід.

- Отже, ми познайомились з трьома станами води: рідким, твердим, газоподібним.

в) Робота з підручником. Читання статті- вправа «З позначками»

-         Що було для вас нове?

Висновок

Що здивувало?

г) Давайте подумаємо, та наведемо приклади, де ж вода у природі зустрічається у рідкому, твердому та газоподібному станах?

д) Групова робота.

-         Нам потрібно з вами створити Колаж про воду. Тому зараз ви

отримаєте завдання. В цих конвертах лежать малюнки, де вода зображена у трьох станах. Ви повинні розглянути їх і І група вибирає малюнки з водою у твердому стані, ІІ групка -  рідкому, ІІІ група – газоподібному стані.(На дошці викладається Колаж «Вода»)

-         Отже, сьогодні на уроці ми дізнались багато нового про воду. А ще, ви

повинні пам’ятати, що вода свята. Вона береться із землі. До води народ ставиться з повагою і вважає, за гріх говорити про воду лайливі слова. Вода – символ здоров’я. Її використовують у замовленнях і заклинаннях.

-         Святять воду, щоб душу очистити від гріхів. І водою усе в дворі чи у

будинку, щоб вигнати нечистоту з двору. Свячена вода вживається як ліки при всіх хворобах.

-         Тому треба бережно ставитись до води.

-         Вправа «Зачаровані літери»

Пройшов маленький дощик, літери порозмивало, зійшли з своїх місць. Встановіть порядок букв і ми познайомимося з назвою оповідання.

-         Читання оповідання «Бережіть воду»

Бережіть воду!

Вода лилася з крану невпинною цівкою.

-                     Хто це тут порядкував?- суворо запитала Ніна.

-                     То я руки мив, - почервонів Миколка.

-                     А кран чого не закрутив?

-                     А хіба що? Вода ж  ледь-ледь цідиться.

-                     Ледь-ледь,- а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло.

Де не взявся Бровко. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Бровко, помахуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки фіалки розправились і посвіжішали.

-                     Усім, усім потрібна вода, - сказала повчально Ніна. – І людям, і тваринам, і птахам, і рослинам. А візьмемо машини. Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи та фабрики без води не працюватимуть.

-                     Я все зрозумів,- сказав Миколка і міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини.

-                     - Які висновки необхідно зробити, прочитавши це оповідання?

-         А як ви бережете воду?

-         Проблемна ситуація «Кому ж потрібна вода?»

22 Березня – святкують День води . Як ви думаєте навіщо?

ГРА «А чи знаєте ви, що…»

1) Чи корисна школярикові вода?

Так,  дуже корисна. Організм у шкільному віці потребує близько 1,5 – 2 літрів рідини, яка, зазвичай, надходить з їжею. Вдень склянка води додає енергії, забезпечує якість мислення. Увечері допомагає печінці виробляти жовч для ранкового травлення.

Добре брати і з собою до школи джерельну водичку у пластиковій пляшці.

Підсумок уроку

Домашнє завдання Прочитати статті підручника, підготувати повідомлення «Прислів’я та приказки про воду»

 

 

Підготувала Педченко Людмила Валентинівна, вчитель початкових класів  Черкаської загальноосвітньої І – ІІІ ступенів  школи №6

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (08.02.2011) | Автор: Педченко Людмила Валентинівна
Переглядів: 5075 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!