Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Я і Україна. 2клас Тема. Якою буває вода. Що може вода. Мета. Формувати уявлення учнів про воду, про зміни станів води, розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води. Формувати вміння встановлювати взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи. Виховувати повагу до традицій українського народу шанувати воду, бережливе ставлення до води. Хід уроку І. Організація класу. 1.Хвилинка настрою. Пролунав дзвінок, Розпочинається урок. Попрацюємо старанно, Щоб почути у кінці Ви всі просто молодці!
2.Повідомлення синоптика
ІІ. Актуалізація опорних знань. а) Логічна вправа «Гімнастика розуму» Мене ллють, Мене п’ють. Всім потрібна я. Я і хмарка,і туман. Джерельце і океан. Я літаю та біжу. Всім користь даю. Здогадайтесь, хто я така? (вода) - Сьогодні на уроці ми будемо говорити про воду. А саме про її важливість у нашому житті, про те, в яких станах вона буває та про те, як і для чого ми повинні берегти її. Б)Прийом «Мозкова атака» - Що у світі найсильніше? Виявляється вода! Яка б не була перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, чи зруйнує постійним натиском. Наш народ здавна помітив цю властивість води і впевнився у прислів’ї «Мала крапля та камінь точить». ІІІ Оголошення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ми поговоримо про звичну, але таку цікаву воду, що її можна назвати найбільшим дивом світу. - Чи замислювалися, ви, діти, над тим, як би було на Землі без води? - Так, усе це правильно: не зеленіла б трава, не росли б дерева, не було б птахів, тварин, і навіть нас – людей. - Ось подивіться на модель Землі – глобус. Скільки на ньому синьо блакитного кольору. Саме він позначає – воду на Землі. А якщо сильно покрутити глобус, то він увесь здається блакитним. Тому наше планету і називають – Голуба планета. Навіть перший космонавт Ю.Гагарін, поглянувши на нашу планету з космосу вигукнув: «А она голубая!» - Якщо всю землю умовно розділити на чотири частини, то три з них вода: океани, моря, озера і річки. Суша – 29% Вода – 71% - Але вода на землі є не тільки у водоймах. Вона є і під землею. Колодязі і криниці – це отвори для добування води. Вода є і в повітрі: хмари, туман, дощ. Ніжно блакитний колір нашого неба і зумовлено тим, що воно насичене краплинками води. Відгадування загадок 1. А) Біле, а не цукор,М»яке, а не вата, Без ніг, а іде. (сніг) Б)Йшла зоряниця, красна дівиця, Через покоси, гублячи сльози.. Місяць дивився і засмутився, Сонечко встало – слізки зібрало.(роса) В) З носика киплячого чайника я виникаю (пара) Фізкультхвилинка ІІІ. Практична робота – А тепер ознайомимося з водою ближче. 1. Уявіть, що ми з вами дослідники і перед нами завдання: визначити і розповісти людям про воду. Дослід № 1 - Візьмемо склянку з водою. Що ви можете сказати про густину води? (рідка) Дослід № 2 - Візьмемо піпетку і кілька крапель покладемо на скло. Чи тримається вона купи? Що з нею сталося? (Вода розтікається,отже вона текуча) Дослід № 3 - Опустимо олівець у склянку з водою. Ми бачимо олівець крізь товщу води. (Отже вода прозора) Дослід № 4 - Понюхайте воду. Чи має вона запах? (ні) Дослід № 5 - Візьмемо грудочку цукру, вкинемо у вод. Що зробилося з цукром? - Проходячи через ґрунт, наприклад, коли поливаємо рослини, вода розчиняє речовини, що знаходяться у ґрунті і необхідні для життя рослин. Але вода здатна розчиняти не всі речовини. - Отже, тепер ми можемо, як справжні дослідники, повідомити про результати досліджень. Вода 1. Безбарвна, без запаху речовина. 2. Тягуча, займає об’єм будь-якої форми. 3. Прозора. 4. Розчиняє деякі речовини. - Проведемо наші дослідження далі. - Провівши ще кілька досліджень, ми побачимо у якому стані може бути вода. - Перший стан води – це самий звичний для нас – рідкий. б) Давайте подивимось, що відбувається з водою, коли її нагріти. - Так, під дією високих температур вода переходить у другий стан – газоподібний. - Якщо воду налити в блюдце і поставити у морозильну камеру – вона стане твердою – перетвориться на лід. - Отже, ми познайомились з трьома станами води: рідким, твердим, газоподібним. в) Робота з підручником. Читання статті- вправа «З позначками» - Що було для вас нове? Висновок Що здивувало? г) Давайте подумаємо, та наведемо приклади, де ж вода у природі зустрічається у рідкому, твердому та газоподібному станах? д) Групова робота. - Нам потрібно з вами створити Колаж про воду. Тому зараз ви отримаєте завдання. В цих конвертах лежать малюнки, де вода зображена у трьох станах. Ви повинні розглянути їх і І група вибирає малюнки з водою у твердому стані, ІІ групка - рідкому, ІІІ група – газоподібному стані.(На дошці викладається Колаж «Вода») - Отже, сьогодні на уроці ми дізнались багато нового про воду. А ще, ви повинні пам’ятати, що вода свята. Вона береться із землі. До води народ ставиться з повагою і вважає, за гріх говорити про воду лайливі слова. Вода – символ здоров’я. Її використовують у замовленнях і заклинаннях. - Святять воду, щоб душу очистити від гріхів. І водою усе в дворі чи у будинку, щоб вигнати нечистоту з двору. Свячена вода вживається як ліки при всіх хворобах. - Тому треба бережно ставитись до води. - Вправа «Зачаровані літери» Пройшов маленький дощик, літери порозмивало, зійшли з своїх місць. Встановіть порядок букв і ми познайомимося з назвою оповідання. - Читання оповідання «Бережіть воду» Бережіть воду! Вода лилася з крану невпинною цівкою. - Хто це тут порядкував?- суворо запитала Ніна. - То я руки мив, - почервонів Миколка. - А кран чого не закрутив? - А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться. - Ледь-ледь,- а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло. Де не взявся Бровко. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Бровко, помахуючи хвостом, заходився пити. Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки фіалки розправились і посвіжішали. - Усім, усім потрібна вода, - сказала повчально Ніна. – І людям, і тваринам, і птахам, і рослинам. А візьмемо машини. Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи та фабрики без води не працюватимуть. - Я все зрозумів,- сказав Миколка і міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини. - - Які висновки необхідно зробити, прочитавши це оповідання? - А як ви бережете воду? - Проблемна ситуація «Кому ж потрібна вода?» 22 Березня – святкують День води . Як ви думаєте навіщо? ГРА «А чи знаєте ви, що…» 1) Чи корисна школярикові вода? Так, дуже корисна. Організм у шкільному віці потребує близько 1,5 – 2 літрів рідини, яка, зазвичай, надходить з їжею. Вдень склянка води додає енергії, забезпечує якість мислення. Увечері допомагає печінці виробляти жовч для ранкового травлення. Добре брати і з собою до школи джерельну водичку у пластиковій пляшці. Підсумок уроку Домашнє завдання Прочитати статті підручника, підготувати повідомлення «Прислів’я та приказки про воду» Підготувала Педченко Людмила Валентинівна, вчитель початкових класів Черкаської загальноосвітньої І – ІІІ ступенів школи №6 | |
Переглядів: 5075 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |