Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

ЮНІ ШЕРЛОКИ
ЮНІ ШЕРЛОКИ 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ІГРОВА ПРОГРАМА 

Програма розрахована на учнів 5-6-х класів. Беруть участь по 3 людини в команді. Команда - це детективне агентство. До гри учасники повинні підготуватися - придумати назву агентства і намалювати емблему.

Реквізит:
• столики і стільці для учасників;
• скляні баночки з кришкою, з наклеєними номерами (від 1 до 5). У них знаходяться сіль, цукор, сода, пральний порошок, борошно;
• касета (диск) із звуками;
• касета із записом голосу для сюжету;
• іграшковий пістолет;
• магнітофон;
• аркуш ватману з пропущеним текстом листа
Музичний супровід: в якості заставок, пауз використовується музика з к / ф «Пригоди Шерлока Холмса», «Секретна місія».

Журі - це експерти (3 особи).
Система оцінок - 5, 10 Шерлоків.________________________________________

Звучить фонограма із кінофільму "Місія нездійсненна», з'являється ведучий.

Ведучий. Добрий день! Вам, напевно, не терпиться дізнатися, що ж сьогодні буде відбуватися? Ми вирішили відкрити детективне агентство і запросили сюди до нас юних детективів із школи № 116. Хороший детектив володіє такими якостями: увага, гарна пам'ять, почуття часу, кмітливість, інтуїція, логічне мислення, здатність до перевтілення. Щоб визначити найсильнішу трійку детективів, ми пропонуємо ряд випробувань. Проходить знайомство з учасниками. Детективи обіграють назву свого агентства і презентують емблему.

КОНКУРС «ЖАРГОН»

Ведучий. Будь детектив повинен вміти користуватися професійним жаргоном. Агентствам пропонується по 3-4 питання, на які треба дати відповідь протягом 30 секунд. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 Шерлока.
Питання
1. Те, з чого починається детектив. (Злочин)
2. Ручний портрет злочинця. (Відбиток)
3. Браслети, не прикрашають дам. (Наручники)
4. Якщо це маєш, то спиш спокійно. (Алібі)
5. Дільничний з дикого Заходу. (Шериф)
6. Щось безсмертне. (Мафія)
7. Тет по-поліцейськи. (Допит)
8. Метод розслідування, яким користується Шерлок Холмс. (Дедукція)
9. Відомий борець з «морським головоногим». (Комісар Катані - «Спрут»)
10. Те, що порушує злочинець. (Закон)

KOHKУРС «ДОКАЗИ»

Ведучий. Конкурс складається з двох етапів. Будь який детектив повинен мати уявлення про предмети, які його оточують, і навіть про ті звуки, які вони видають. Зараз ви почуєте 10 різних звуків. Ви повинні на листку записати, що, на вашу думку, відбувалося в даний момент, потім здати листки експертам. (Експерти - це журі). Увага - слухаємо!

У записі звучать наступні звуки:
1. хропіння;
2. салют;
3. аварія;
4. телефон;
5. водоспад;
6. рубка дерева;
7. відбійний молоток;
8. що проходить по мосту поїзд;
9. воркування голубів;
10. будь-які інші наявні у вас звуки.
Максимальна кількість зароблених Шерлоків за цей конкурс -10

Ведучий. Конкурс «Докази» триває. Детектив постійно розвиває 5 органів чуття: зір, слух, дотик, нюх і смак.
Помічник виносить на підносі 5 баночок з речовинами.
Перед вами у п'яти пронумерованих склянках знаходяться речовини білого кольору. Проста людина скаже, що всі речовини однакові, але детектив, уважно подивившись на ці склянки, з точністю визначить їх вміст. Відкривати банки не можна. Вам дано таблички з назвою речовин. З мого питання: «Що у склянці № 1?» - Кожне агентство піднімає свою табличку
Командам видають таблички з написами: «Цукор», «Сіль», «Борошно», «Пральний порошок», «Манна крупа».
Ведучий. Спасибі детективним агентствам. Наші детективи повинні трохи відпочити, а експерти повідомлять результати двох конкурсів.

КОНКУРС «ОБРАЗ ЗЛОЧИНЦЯ»

Ведучий. Щоб встановити особу злочинця, багато детективи вживаються в його образ. Те ж саме доведеться зараз нашим учасникам. Час на підготовку - 30 секунд. Я зачитую опис злочинця, один представник від команди слухає, потім зображує цього злочинця.
1. Його ходу не можна було сплутати ні з якою іншою, так як він пересувався якось стрибкоподібно, а голова була завжди нахилена трохи вправо. І ще він постійно наспівував: «А я девушек люблю ...»
2. Це був високий чоловік з гордо піднятою головою і широкими грудьми. Руки він постійно тримав у кишенях і лише зрідка виймав ліву руку, щоб почухати потилицю. При цьому його очі бігали в різні сторони, а права нога зрідка сіпалася.
3. У нього була чарівна усмішка. Він трохи кульгав на ліву ногу. Слабкістю в його характері було те, що він постійно розстібав і застібав гудзики на комірі сорочки.
4. Ходу його можна було назвати «крок таргана». Одна штанина була загорнена вище колін. Перше, що впадало в очі при зустрічі з ним, це те, що він трусився як осиковий лист і бурмотів щось собі під ніс.
5. Висока жінка, права нога коротша лівої. Одна брова вище іншої. Часто плаче, плач переходить у сміх.
6. Старенька, голова і ноги трясуться при ходьбі. Хода стрибуча. Старенька підозріло часто озирається, покашлює.
7. Маленька жінка з кривими ногами. При ходьбі часто сопе і посвистує.
Проводиться конкурс. Журі оцінює виступи учасників.

Ведучий. Спасибі хлопцям за показ. Образи були передані дуже вірно. Експерти оцінять ваші успіхи. Дорогі друзі, сьогодні у нас в гостях інспектор зі Скотланд-Ярду Джеймс Вудді. Він поділиться з вами історіями і поставить питання, відповідь на який принесе агентству 2 Шерлока.
Виходить інспектор.
Інспектор. Привіт, юні детективи. Кожен з вас, напевно, мріяв розкрити який-небудь злочин, вистежити шпигуна, спробувати себе в ролі справжнього розшукового агента. Я запрошую вас взяти участь у розслідуванні, яке я проводжу зараз. Днями до мене звернувся відомий колекціонер живопису. Він везе з собою чудове полотно голландської школи. І ось цю картину хочуть вкрасти. Три дні я чергував в номері готелю, де зупинився колекціонер. На четвертий пролунав стукіт у двері.
Виходить невідомий.
Невідомий. О, вибачте, я був абсолютно впевнений, що це мій номер! Ще раз вибачте за турботу!
Інспектор. Що ж, по-вашому, я повинен був зробити? Повірити словами невідомого або негайно затримати його?
Відповідь: Якби невідомий дійсно був «абсолютно впевнений, що це його номер», то він не став би стукати в двері.
Інспектор. А зараз ви побачите кримінальний сюжет, над яким я працюю.
Ведучий. Уважно дивіться і слухайте. Потім вам буде поставлено конкурсні питання-загадка.

Конкурс «Кримінальний сюжет»
Завіса відкривається. На сцені стоїть письмовий стіл. За письмовим столом у кріслі лежить тіло містера Джонса. На столі розкидано багато паперів.
Голос служниці: «Нарешті ви приїхали, інспектор, проходьте сюди».
Заходять інспектор Вудді, судмедексперт, служниця.
Експерт. Це він?
Служниця. Бідний містер Джонс (схлипує)
Інспектор. Коли ви бачили в останній раз містера Джонса живим?
Служниця. Це було приблизно 2 години назад. Він викликав мене в кабінет і сказав: «Бетті, в 10:00 принесіть мені чай, а потім можете бути вільні». Потім я пішла на кухню і просиділа там до тих пір, поки не почула цього пострілу.
Інспектор. Стоп! Він очікував кого-небудь? Може, був чимось схвильований?
Служниця. Ні! Не думаю. Містер Джонс був зайнятий паперами своєї корпорації.
Інспектор. А де зараз місіс Джонс?
Служниця. Свята жінка. Останнім часом вона захворала, і вона сьогодні вранці разом з компаньйоном містера Джонса містером Смітом поїхала в заміський будинок.
Інспектор. А що ви можете сказати про компаньйона - містера Сміта?
Служниця. Свята людина. Містер Сміт - це брат місіс Джонс. Він останнім часом був частим гостем цього будинку. Він був завжди так привітний і добрий до мене.
Інспектор. Давайте повернемося до пострілу. Що ви зробили, коли його почули?
Служниця. Почувши постріл, я відразу ж піднялася в кабінет містера Джонса. Двері були відчинені, і я побачила калюжу крові на килимі, і мені стало погано .... Але я взяла себе в руки і відразу ж подзвонила в поліцію.
Експерт. На знарядді вбивства - пістолет 38 калібру - відбитків пальців не виявлено. Містер Джонс курив?
Служниця. Ні. У будинку курить тільки містер Сміт.
Експерт. Ще виявлений магнітофон. У ньому якась касета. Думаю, її треба прослухати.Включають магнітофон, і відразу ж йде фонограма: «Каже містер Джонс. Тільки що мені подзвонив містер Сміт і сказав, що їде сюди, щоб пристрелити мене. Бігти пізно, та й безглуздо. Якщо він всерйоз вирішив здійснити свою погрозу, то через 10 хвилин я буду мертвий.Ця запис допоможе поліції знайти вбивцю. Я чую кроки на сходах, двері відкриваються ... » Звук пострілу.
Експерт. Заарештувати містера Сміта?
Інспектор. Ні, я переконаний, що вбивство скоїв хтось інший, вміє добре наслідувати голос містера Джонса. Запис спеціально зроблена для нас, щоб направити по помилковому сліду. А тепер треба поговорити з місіс Джонс, ходімо.
Ведучий. Перед тим, як я поставлю питання, постараюся узагальнити побачене. Якийсь містер Джонс знайдений мертвим за письмовим столом у своєму кабінеті. Причина смерті - кульове поранення в голову. Прибулі на місце детектив і експерт серед інших доказів виявили магнітофонну плівку. Включивши її, вони почули голос містера Джонса. Він звинуватив у своїй смерті свого компаньйона, містера Сміта. В кінці запису пролунав постріл, але інспектор не заарештував містера Сміта. І як показали подальші події, вони були праві. А тепер увага, питання.
Що, на вашу думку, змусило запідозрити інспектора Вудді, що запис фальшива?
Відповідь: Якщо вам доводилося мати справу з магнітофоном, то ви зрозумієте, що якби містер Джонс залишив запис, то вона не була б перемотана на початок. Істинний злочинець кілька разів прослухав запис, щоб переконатися в правдоподібності звучання, а потім зробив помилку, перемотати плівку на початок запису.
Журі-експерти оголошують підсумки двох останніх конкурсів.

Конкурс «Місто злочину»

Ведущий. Детектив повинен уміти передбачити, перебуваючи на місці злочину, за наявними у нього доказами те, що сталося.
Кожне агентство отримує докази - предмети:
• парасольку, викрутка, порожня скринька;
• підручник з плямами, губна помада, зім'ята шпаргалка;
• ножиці, ліхтарик, обгортка від шоколадки;
• відбиток черевика на підвіконні, рамки від картин, жувальна гумка.
Ведучий. Поки команди працюють, складають сюжет події, декілька завдань для глядачів-уболівальників. Існує не так багато людей цієї професії, імена яких відомі всьому світу. Чи знайомі вони вам, зараз перевіримо
1. За минулі 100 років він придбав всесвітню популярність. Він чи не єдиний з персонажів світової літератури, головне заняття якого - мислення і логіка. До того ж він прекрасний хімік, хороший математик, непогано грає на скрипці. Живе на Бейкер-Стріт 221 Б. (Шерлок Холмс)
2. Його повне ім'я Жюль Жозель Ансельм. Три курсу провчився на медичному факультеті. Високий, огрядний, злегка незграбний чоловік з грубуватими невиразними рисами обличчя. Постійно курить трубку. Живе у Франції 30-х років. Бронзова фігура цього детектива підноситься в Дел-фзейле, де виник перший роман про нього. (Комісар Мегре)
3. Він дуже акуратний і охайний, з проникливими очима, яйцеподібної головою. Будь недбалість в одязі здатна його засмутити. У своїй роботі сищика покладається тільки на свої «сірі клітини». Особливий предмет його гордості - розкішні вуса. (Еркюль Пуаро)
4. Це не професійний сищик, а любитель. Вік між 65-75 роками. Дуже цікавиться магазинами і купує посуд, столову та постільну білизну, шерсть для в'язання. Живе у м. Сант-Мері Мід. (Міс Марпл)
Ведучий. А тепер пропоную розшифрувати отриманий лист. Потрібно вставити пропущені слова, що починаються з літер алфавіту від А до Я.
Отже, ми слухаємо команди-агентства з їх припущеннями, що ж могло статися.
Проводиться конкурс.
Оцінюється правдоподібність розповіді, використання всіх доказів, сюжетний хід.
Підведення підсумків. Нагородження. Кожна команда отримує сертифікат.

Текст шифрованого письма.

Вставити потрібні слова в текст листа
На столі стояла ваза з А_____________. Раптово задзвенів Б ________. Він говорив про те, що пора В__________. У двері подзвонили і віддали Г____________. Я сів їх читати на Д__________. На сніданок я з'їв Є___________. За вікном квакали Ж__________ і стрибали З__________. Біля річки стояла плакуча І________. Я вийшов через К__________ і попрямував до причалу, де стояли Л___________. Я сів в одну з них і поплив по річці, незабаром приплив до М ________________. Вже наближалася Н__________, але я поплив по морю і незабаром висадився на безлюдному О___________, який виявився не таким вже ненаселеним. Мене зустрів самотній абориген, якого я назвав П_____________, а сам став Р_____________.Тут не було зими, а отже, і білого пухнастого С___________. Ми харчувалися рибою Т_____________, смажили в раковинах У______. Зрідка прилітали Ф___________ а дикі свині постійно Х_____________. Незабаром з привезених мною яєць вилупилися Ц_______, які вже на другий день, як горобці, Ч________. Раптом здійнявся неймовірний Ш ______, і я відклав тарілку із смаженою Щ_________. Гримів грім,в горах лунало гучне Е_____. Коли все стихло, ми не помітили біля берега судно. Підійшовши ближче, ми побачили лише молодого Ю_______,який уцілів під час шторму. Ми з П'ятницею сіли на корабель, підняли Я________ і вирушили додому.


Джерело: http://olauo76.wix.com/biblioteka116
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (11.04.2013)
Переглядів: 1601 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!