Козацькі забави - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Козацькі забави

                                                       Свято козацького роду

Ми роду козацького діти,
Ми любимо сонце і квіти,
І сонце нам шле свій привіт,
Землі Української цвіт.

(До залу заходять дівчатка)

Гостей дорогих ми вітаємо щиро.
Стрічаємо дружно з любов’ю і миром!

В переддень святкування української армії ми зібрались з вами на козацькі забави, щоб ще раз переконатись, що ми є нащадками нашого славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

Засвистали козаченьки.
Музики заграли!
Ми запрошуємо всіх!
На наші забави.

(Звучить козацький марш і хлопчики заходять в зал)

Вчителька: Козаки, рівняйсь! Струнко!

Ваш девіз: Нехай знає рідна мати – вільна Україна,
Козаки ми ще маленькі, зате гідна зміна!

Добрий день, вам люди добрі
Щиро просим до господи,
Раді вас у нас вітати,
Щастя та добра бажати.

Козачат усіх із святом вітаємо.
Всім здоров’я і щастя бажаємо!
Нехай у жодній хаті сум не ховається!
Завжди ясне сонце усміхається!

Про славу козацьку
Сьогодні згадаймо!
Історію роду не забуваймо!

Мали Січ козацьку сильную,
Цінували волю вільную.
І країну свою ріднюю,
Як зіницю берегли.

Звучить пісня “О, Україно!” сл.. М. Вороного, муз. Я. Ярославенка.

Козаки! Хто ж це такі?
Ви нас запитаєте.
Відповідь ви у віршах на це маєте!

К – Козак – герой народу України.
Козакувати – справа не проста.
Коли державу відбудуєм незалежну,
Красою слава запалає золота.

О – Острів Хортиця – республіка козацька,
Ось де слава розквітла буйноцвіттям!
Ой, як боронили наші предки хвацько
Острів, Україну, наше довголіття!

З – Запорожець завше знає,
Звідки ворог зазіхає,
Зможуть легко перемогти
Хлопчики: Клянемось козаками бути!

(Звучить пісня “Козацькому роду нема переводу” сл.. Мирослава Воньо, муз. Миколи Балеми)

Слово надається директору школи Мельник Г.Л.

Конкурс вболівальників.


Вам потрібно пояснити значення слів:
Шаровари шабля чайка
Оселедець курінь куліш
Хортиця козак сотник

Повідомлення результатів змагань.

Вчитель: То ж не перевелись на землі українській козаки!

Запорожці – козаки.

А – А це слово всі прочитайте.
А потім славу козацьку згадайте.
Аби не забути історію роду,
Аби бути гідними дітьми народу.

К – Козаки – це вільні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки – борці за волю,
За братів щасливу долю!

Обіцяємо: край наш рідний
Над усе любити.
Рідний народ шанувати
І для нього жити

А зараз ми з вами заспіваємо козацької пісні “Гей ви, стрільці січовії”

Ми дітвора українська
Хлопці та дівчата.
Хоч слабкі у нас ще руки
Та душа завзята.

Бо козацького ми роду
Славних предків діти,
І у школі всі вчимося
Рідний край любити.

Звучить українська народна пісня “Ой у лузі червона калина”

У всьому світі кожен знає:
Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона єдина –
Це наша славна Україна (разом)
Про Україну – рідний край
Ти завжди знай і пам’ятай!

Звучить пісня “Добрий день, матусю Україно!”

Вчитель: А тепер пропоную провести змагання двох куренів, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва.

Рада є також у нас,
Пильно стежить
Й кожен раз
Визначає кращих з вас.

Для проведення змагань нам необхідно обрати раду.
Я пропоную, щоб у склад журі увійшли: …..

Дівчата: Отож, веселіш. Козаки не бувають зажурені.
Змагатимуться сьогодні у нас два курені,
На чолі з курінними отаманами,
Познайомимо їх з вами ми.

Отаман першого куреню:
Курінь “Сміливі козачата”! Рівняйсь, струнко!
Привітання суперникам:
Ми сміливі козачата
Всі розумні і завзяті
Дуже любим працювати
Сюди прийшли перемагати.
Курінь, вільно!

Отаман другого куреню:
Курінь “Козацька шабля” ! Рівняйсь, струнко!

Вчитель: Молодці! Ви дуже старалися!

Козаки були справжніми побратимами. Вони завжди визволяли товаришів із ворожого полону.

Сьомий конкурс: “Визволи побратима з полону!”

Кожний учасник цього конкурсу із зав’язаними очима має швидко розв’язати мотузку.
(Хлопчики розв’язують мотузку)


Вчитель: Дуже добре! Я побачила, що вам, хлопці, можна довірити визволити товариша із полону.

Вчитель: Ці змагання – річ почесна
Й рада вас оцінить чесно,
Бачать всі присутні в залі,
Хто набрав найбільше балів.

Щоб бути вірними синами козацького роду треба жити за такими заповідями запорізьких козаків.
(Отамани зачитують козацькі заповіді)

Отаман першого куреню:
1. Сміливі будьте, козачата!
2. Даруйте Україні вірність.
3. У старших вчіться захищати домівку рідну й людську гідність.
4. Не плач, козаче, отаманом будеш.

Отаман другого куреню:

1. Не кажи “не вмію”, а кажи ”навчуся”.
2. Менший старшому – вірний друг, а старший меншому – рідний батько.
3. Завжди цінуйте братерство і згоду, бо ви нащадки козацького роду.

Вчитель: А як швидко, вміло та смачно готували козаки їжу. А ще краще з апетитом її їли.

Шостий конкурс: “Хто швидше з’їсть кашу?”.

У цьому конкурсі беруть участь по 1 козакові від кожного куреня.
- За звичаєм народним прошу каші скоштувати!
(Хлопчики їдять кашу)

Привітання суперникам:
“Душу й тіло ми положим за нашу свободу.
І покажем, що ми, браття козацького роду.”
Курінь, вільно!

Вчитель: А тепер всі без вагання
Починаємо змагання.
Ви готові?

Так, ми готові!
Всі чесними будем.
І правил козацьких
Повік не забудем!

Вчитель: Історія кожного народу має свої символи та атрибути. Одним із народних символів України є козаччина, бо без неї немає нашої історії. А чи добре ви знаєте історію покаже перший конкурс “Козацька вікторина”
Діти – глядачі, будьте уважними, бо згодом для вас буде проведений конкурс.
Запитання для куренів звучать почергово.

I. к. В якому році було засновано Запорізьку Січ? (В 1554 році)
II. к. Наш земляк, славний гетьман запорізьких козаків, який народився у Суботові? (Богдан Хмельницький)
I. к. Яке місто було столицею козацької держави за часів Б. Хмельницького? (м. Чигирин)
II. к. Що означає слово козак? (Вільна людина)

I. к. Як виникли перші козацькі поселення? (чоловіки тікали від панів на вільні землі)
II. к. Де виникла головна фортеця Запорізької Січі? (На острові Хортиця)

I. к. Чому Січ називали Запорізькою? (Бо вона виникла на острові Хортиця за дніпровськими порогами)
II. к. Що означає слово “побратим”? (Названий брат)

I. к. Будівля на Січі, в якій жили козаки? (Курінь)
II. к. Начальник всього козацького війська. (Гетьман)

I. к. Хто був першим гетьманом Запорізької Січі? (Байда Вишневецький)
II. к. Холодна зброя з довгим сталевим зігнутим лезом, якою були озброєні козаки? (Шабля)

I. к. Великий бойовий човен запорізьких козаків, обшитий ззовні очеретом для кращої плавучості. (Чайка)
II. к. Улюблена козацька страва. (Куліш)

I. к. Як називаються широкі козацькі штани? (Шаровари)
II. к. Яку назву мав довгий козацький чуб? (Оселедець)

I. к. Отаман, який керував сотнею козаків. (Сотник)
II. к. Отаман, який керував козаками в курені. (Курінний отаман)

I. к. Який народний танець є бойовим мистецтвом козаків? (Гопак)
II. к. Народний мандрівний співець, який співав народних пісень і грав на кобзі. (Кобзар)

Вчитель: Молодці, козачати! Ви добре справилися з питаннями “Козацької вікторини”
Дорогі діти! Козацтво в Україні було одним з яскравих періодів в історії нашого народу!
А чи знаєте ви хто такі козаки?
Діти:
1. Козак – це чесна, смілива людина, найдорожча йому Батьківщина.
2. Козак – слабшому помічник, цінувати побратима звик.
3. Козак – усім народам друг, міцний, звитяжний в нього дух.
4. Козак вкраїнську любить мову й завжди тримає своє слово.
5. Козаки –це вільні люди, борці за волю, за народу кращу долю.

Музична пауза.

Козаки всі спритні,здібні,
Чи є ще до них подібні?
Потомились? – справа звична,
Для всіх пауза музична

(Звучить українська народна пісня “Кину кужіль на полицю”.)

Вчитель: П’ятий конкурс: “Передача козацького листа”

У цьому конкурсі беруть участь всі козаки обох куренів. Потрібно бути швидким та спритним, щоб вчасно передати козацького листа.
- Козачата! До естафети приготуйсь!
- На старт! Увага! Марш!
(Проходить естафета з передачею козацького листа)

Вчитель: Дякую всім козачатам! Ви довели, що можете бути швидкими та спритними, як справні козаки.

- На початкову позицію шикуйсь!!

Вчитель: Молодці! Ви добре знаєте хто такі козаки.
Отже другий конкурс: “Хто більше знає прислів’їв про козаків”.

Слово надаю 1 куреню:
 Степ та воля – козацька доля.
 Козак не боїться ні грому, ні тучі.
 Терпи козаче, отаманом будеш.
 Чия отвага, того й перевага.

Слово надаю 2 куреню:
 Козак - слабшому захисник.
 Де козак – там слава.
 За рідний край життя віддай
 Козацькому роду нема переводу.

Вчитель: Важливою частиною козацтва була фізична підготовка. Ви – нащадки козацького роду повинні підтримувати традиції наших предків і бути сильними, витривалими, спритними, кмітливими, відважними і сміливими, щоб прославляти рідний край.
Тож почнемо змагання козацької спритності, кмітливості.

Третій конкурс “Візьми у полон ворога”
Для цього змагання потрібні по два учасники з кожної команди.
Уявіть собі, що ви взяли в полон ворога. Вам потрібно його зв’язати. Хто швидше це зробить, той переможе.

Молодці! Ви були спритними, швидкими і кмітливими.

Четвертий конкурс: “Сильних і швидких.”
Хто швидше надує повітряну кульку. Для цього конкурсу запрошуємо по 1 учаснику від кожної команди.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: адм (22.06.2014) | Автор: Вовнянко Людмила Мар'янівна E
Переглядів: 1934 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!