Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)

Урок 56
Тема: Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми).
Ключові компетентності:
- вміння вчитися:
навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя;
загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю; запитує про незрозуміле; з повагою звертається до вчителя, учнів;
загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки; робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання; виконує завдання за зразком;
- інформаційно-комунікативна: складає усні висловлю-вання з метою оцінювання власної роботи на уроці.
- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці.

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
- має уявлення про карту України;
- має уявлення про умовні позначення на карті рівнин, гір, річок, морів.
Середній рівень:
- розпізнає у почутому тексті предмет, що відповідає вказаним ознакам.
Достатній рівень:
- знаходить на карті України рівнини, гори, водойми.
Високий рівень:
- висловлює оцінні судження про власну роботу на уроці.

План уроку
1. Відгадування учнями загадки з метою ознайомлення з темою уроку. (Додаток 1).
2. Розповідь вчителя про географічні карти. (Додаток 2).
3. Розглядання учнями карти України (велика карта України на дошці, маленькі – на кожній парті) з метою формування уявлень про карту.
4. Розповідь вчителя про умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми).
5. Бесіда з метою формування в учнів уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів (Додаток 3).
6. Знаходження на карті України рівнин, гір, водойм. Вправа «Юні географи» (Додаток 4).
7. Висловлення оцінних суджень учнями про власну роботу на уроці. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Додаток 5).
8. Підведення підсумків уроку вчителем.

Додаток 1
- Відгадайте загадку:
Моря є – не попливеш,
Гори є – не залізеш,
Земля є – не перекопаєш.
                           (Географічна карта)
- Тема нашого уроку: «Карта України. Умовні позначення на карті»/

Додаток 2
Географічні карти виникли тоді, коли мандрівники і мореплавці хотіли зобразити на папері те, що вони побачили у далеких подорожах. Бо, повернувшись із мандрівок, вони описували на словах, але не могли показати, де саме вони були, які моря, річки, рівнини й гори їм довелося побачити. Не могли також показати чужинцям свою країну. Мандрівники розповідали про природу й людей, про рослини й тварини та про багато всього іншого, тобто немов описували окремі ділянки Землі. От тоді й виникла наука «географія». Слово «географія» в перекладі із грецької мови означає «землеопис». Головним «знаряддям» географів стали карти. Карти – величезний винахід людства. На географічних картах зображають у зменшеному вигляді різні ділянки Землі, окремі країни, іноді кілька країн і цілу земну кулю. Карти бувають різними: одні розповідають про природу, їх називають фізичними картами («фізика» з грецької мови перекладається як «природа», тобто фізична карта – це природна карта), інші розповідають про різні країни (держави). Це – політичні карти. Всередині кожної країни також існує поділ на різні регіони, області – адміністративні одиниці. Такі карти називають адміністративними. Якщо хтось захоче поглянути, як виглядає земна куля, то потрібно скористатись глобусом. Глобус – це зменшена модель земної кулі (слово «глобус» означає «куля»). Слово «модель» знайоме всім дітям, адже вони звикли бавитися із різними моделями, наприклад, машин, літаків тощо. Для того, щоб зобразити об’єкти природи (географічні), застосовують умовні знаки.
________ - суцільними лініями позначають кордони країни;
 • - кружечками позначають міста, якщо назва міста підкреслена, то це столиця країни або назва обласного центру;
Звивисті голубі лінії – річки.
Різними кольорами на картах позначають різні форми земної поверхні:
Зелений – рівнини.
Різні відтінки коричневого – гори. Чим вищі гори, тим темніший відтінок коричневого кольору.
Голубим і синім позначають водойми.

Додаток 3
- Дайте відповіді на запитання:
1. Яким кольором на карті позначають рівнини? (Зеленим)
2. Що показує коричневий колір на карті ? (Коричневий колір на карті показує гори).
3. Що показує голуба звивиста лінія на карті? (Вона показує, що це річка.)
4. Яким кольором на карті позначають озера і моря? (Голубим).

Додаток 4
- Знайдіть на карті України рівнини, гори, річки, моря.
Вправа «Юні географи».
Вчитель називає географічні об’єкти: рівнини, гори, річки, моря. Учні відшукують їх спочатку на маленьких картах України на партах, а потім показують на великій карті України на дошці.

Додаток 5
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Візьми мікрофон та вислови свою думку за зразком:
«Сьогодні на уроці я працював (працювала) ______________.
Я дізнався (дізналась) _________________________.»



Джерело: http://loippo.lviv.ua/
Категорія: Уроки | Додав: (22.06.2015) | Автор: Попович Наталія Аркадіївна
Переглядів: 3834 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!