Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Казковий калейдоскоп
Казковий калейдоскоп 

Мета. Зацікавити дитину чарівним світом книги, в якому безліч див, таємниць і пригод; навчити школярів спілкуватися з книгою; подарувати учням свято книги, надихнути їх на читацьку працю.
Обладнання. Виставка улюблених книг та дитячої творчості (листів захоплених читачів, творів на літературні теми, малюнків), плакати з висловлюваннями про книгу («Сонце зійде – оживає природа, книгу прочитаєш – просвітлюється розум» (монгольське прислів’я); «У книзі шукай не літери, а думки» (російське прислів’я).

Читець.
Цей вечір – книга. Гарна й пишна
Оправа з пурпуру на ній,
І розмика рука неспішна
Гачок на клямрі золотій.
І повен щастя, я читаю
Сторінку першу в тишині
І другу продивлюсь до краю,
А третю вимарю вві сні.
Ведучий. Так зворушливо написав про книгу німецький письменник Райнер Марія Рільке. Що ж таке книга?
Помічник, порадник, а для тих, хто вміє дружити з нею, - вірний друг. Протягом усього життя ми звертаємося до книги. Вона допомагає нам пізнати та зрозуміти навколишній світ і самих себе. Нерідко книга, вчасно прочитана, підказує людині вихід зі складної ситуації.
1-й ведучий. Книги – це володарі простору. Вони запрошують нас до захоплюючих подорожей найрізноманітнішими куточками нашої планети й загадковими всесвітами. Кожен народ має свою літературу. З неї ми дізнаємося про особливості історії, традиції і звичаї людей, які населяють земну кулю. Світова література – це справжня духовна скарбниця людства.
Читець. Книжка – це теж скарбниця, що у неї складаємо не мій, не твій, а – скарб усіх нас спільний, горіння, прямування, волю збірну, що в ній суджено нам жити, народну мудрість і натхнення квіти…
2-й ведучий. Так писав український поет Б. І. Антонич. Думка про те, що книги – посланці миру, звучить і в словах литовця Е. Межелайтіса: «Подібно до довгих ключів перелітних птахів мандрують книги засіяним зоряним піднебессям і на веселкових крилах несуть дружбу – немов сонце».
3-й ведучий. Книга – єдина машина часу, створена людиною. Завдяки їй ми розсуваємо межі теперішнього та перелітаємо в минуле та майбутнє.
4-й ведучий. Книга – справжній маг. Читаючи, ми уявляємо себе чарівниками, здатними розуміти мову речей, тварин і рослин. Скільки дивовижних таємниць відкривається нам! Скільки безцінних скарбів трапляється на шляху читачів! А скільки незабутніх зустрічей із літературними героями! Пригадаймо одну з цих зустрічей – казка Ш. Перро «Попелюшка».

Інсценізація казки Ш. Перро «Попелюшка».
Автор. Коли ж карета зникла з очей, дівчина сіла на ганку й гірко заплакала. Раптом з’явилася її хрещена мати-чарівниця. Побачивши, що дівчина вмивається сльозами, спитала.
Фея. Що сталося?
Попелюшка. Я хотіла б… хотіла б… (плаче).
Фея. Ти хотіла б поїхати на бал, авжеж?
Попелюшка. Авжеж! (Відповідає схлипуючи). Дуже, дуже хотіла б.
Фея. Не плач, усе буде добре. Якщо ти будеш слухняною дівчинкою, я зроблю так, що ти поїдеш туди. Ходімо зі мною. (Виходять).
Автор. Фея з Попелюшкою ввійшли на подвір’я і там почалося казкове перетворення.
(Автор сідає на своє місце).
1-й ведучий.
А скільки цікавого попереду в тих, які мандруватимуть далі. Саме мандруватимуть. Адже книголюби вважають себе справжніми мандрівниками. Так, німецький письменник Й. В. Гете, уявляючи, що він подорожує хвилями книжкового моря, стверджував: «Царство книг справді може бути назване морем – таке воно неозоре, такі дива можна в ньому віднайти».
2-й ведучий. А туркменський поет Садик писав…
Читець.
Книга – мій прекрасний квітник, в якому
Розпускаються бутони троянд.
Книга – мій сад, який приносить сто тисяч плодів.
Книга – моє червневе небо, що розсипає
Перли з кожної краплини, мов із мушлі.
Копальня моя багата, в якій срібла і золота безліч, - книга.
3-й ведучий. Сучасний калмицький поет Давид Кугультінов навіть вигадав дивовижне місто, до якого можуть потрапити тільки книголюби. А зветься це місто – Книгоград.
(Співається пісня на слова Д. Кугультінова «Книжка»).
У шафі у мене – скарби всіх століть.
І кожен там – неначе дім стоїть.
Обкладинки, мов двері, відчиняй –
І ти вже гість: господаря вітай!...
Як вулиця – книжок тих рівний ряд.
А шафа вся – чарівний Книгоград.
Коли його ти мудрість осягнеш –
З минулого в майбутнє перейдеш,
Заглянеш у незвідане не раз,
Бо кожна книга – це країна й час…
В моїй кімнаті на усі віки у злагоді
Живуть материки!
(Переклад Ю. Петренко)
(Знайомство з історією бібліотек Харкова. Статистична інформація щодо сучасник бібліотек: скільки їх, які, скільки з них дитячих, найголовніші, найбільші. Висловлювання видатних людей про бібліотеку та книгу).
Ведучий.
Ми з вами вкотре вирушаємо у мандри сторінками улюблених книг.

Гра «Мандри сторінками улюблених книг».

Перший тур (присвячено художнім творам).
1. Конкурс «Кожна книга – це країна й час».
- Пригадайте, в яких країнах ви побували завдяки книгам? Де було створено народні казки «Пані Метелиця», «Шестеро браті»?
- В які часи переносять сучасних читачів міфи?
2. Вікторина «Чи уважними ви були мандрівниками?»
- З яких творів ці уривки:
«За сивої давнини коли над усім світом панував іще не Зевс, а його батько Кронос, люди, що тільки-но розселились по землі, були кволі, безсилі, лякливі. Вони не вміли ні думати, ні розуміти того, що бачили довкола».
(«Міф про Прометея»)
«Вона взяла її за руку і провела її до великої брами. Брама відчинилась, і тільки-но дівчина ступила на поріг, линув дощ, і все золото пристало до неї, аж нарешті вся вона вкрилася золотом».
(«Пані Метелиця»)
- Кому з героїв належать слова:
«Свет мой,зеркальце, скажи,
Да всю правду расскажи:
Я ль на свете всех милее,
Всех румяней и белее?»
(«Казка про сплячу красуню та сімох богатирів». Мачуха).
«Не можна підійматися дуже високо, синку, бо сонце там палюче, воно розтопить віск – і пір'я розсиплеться».
(Дедалу, з міфу «Дедал та Ікар»)
- Кого ви впізнали в цих описах:
«Жінка була така прекрасна та ніжна, але з криги, з сліпучої, іскристої криги. А проте жива».
(Снігову королеву)
«Жив колись бідний хлопець. Із самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в нього за що купити пензлика».
(Малян з казки «Пензлик Маляна»)
«І по правді, молодиця,
Що й казать, була цариця:
І висока і струнка,
І розумна, і метка,
Тільки дуже вередлива».
(Мачуха з казки «Про мертву царівну та сімох багатирів»)

Другий тур (присвячено письменникам).
Ведучий. Тим, що ми маємо можливість прочитати багато цікавих книг, слід завдячувати збирачам фольклору, письменникам і перекладачам.
- Хто є авторами творів?
1. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів».
(О. С. Пушкін)
2. «Непохитний олов’яний солдатик».
(Г.-К. Андерсен)
3. «Бременські музиканти».
(Брати Грімм)
4. «Попелюшка».
(Ш. Перро)
5. «Снігова королева»
(Г.-К. Андерсен)
- Кого представляють «актори»?
(Завчасно підготовлено учні виступаюь від імені письменників).
Брати Грімм (Якоб і Вельгельм).
1. «Народилися ми в містечку Ганау в бюргерській сім’ї. Дитинство минуло в провінціальному Штайнау. Батько займав посаду міського управителя».
2. «Навчалися ми у ліцеї, крім того, змушені були працювати (бібліотекарями, викладачами). Перейнялися ідеєю збереження давніх усних та писемних пам’яток літератури – збирали, записували, редагували, видавали казки».
Ганс Крістіан Андерсен.
«Народився на півночі Європи, в маленькій скандинавській країні Данії. Сім’я жила в містечку Одеспі. Батько був шевцем, а мати прачкою. Я ж заробляв тим, що писав казки». (Існує Сад Казки, в якому стоїть пам’ятник цьому письменнику; раз на два роки присуджується премія його імені).

Третій тур (присвячено оформленню книг).
Ведучий. Коли ми читаємо, слова перетворюються на картини: виникають в уяві барви, вимальовуються портрети героїв. І як чудово, коли це все оживає в ілюстраціях. Звернімо увагу на малюнки наших художників.
- Ілюстрації до яких книг представлено на виставці? Що або кого на них зображено?
На цьому наша подорож не закінчується. Адже попереду – нові зустрічі з її величністю Книгою.
1-й читець.
І знову у мандри запрошують книги…
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриваються вам таємниці великі;
Знайдете ви справді безцінні переміни.
2-й читець.
Нехай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.
3-й читець.
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони та мури.
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,
Усе, що дарує світ літератури.
(Нагородження кращих знавців зарубіжної літератури та учнів-артистів призами).


Джерело: http://olauo76.wix.com/biblioteka116
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (11.04.2013)
Переглядів: 3743 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!