Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Конфлікт

   Тема. Конфлікт

Мета. Дати поняття про конфлікт та шляхи його вирішення, формувати в дітей  навички  практичного розв'язання  конфлікту,  збагатити мовлення дітей образними висловлюваннями, виховувати культуру спілкування.

Обладнання. "Конституція України". - Київ, 1996;

Декларація про права дитини; атрибути для гри "Солодка проблема" та до казки.

Використана література.

1.    Семиченко В.А. Психолгия общения. - Київ: Магістр S, 1998.

2.                                      Психология (словарь). - Москва: Издательство политической литературы , 1990.

3.          Леві В. Нестандартна дитина. - Київ: Радянська школа, 1991.

4.                                       Как научить детей сотрудничать (Психологические игры). - Москва: "Генезис", 2000.

5.                                       Перші кроки: посібник для початкового вивчення прав людини. - Дрогобич, 2000.

Хід уроку 


І. Актуалізація опорних знань

"Захистить нас від жорстокості і від
тих, хто з нами погано поводиться"

                               (Принципи Декларації прав дитини)

Ми живемо в суспільстві людському Так багато є правил у ньому. Знати правила ці треба дуже. Та й виконувати добре їх дуже.

Правило - це вимога єдина, Ну, а ти у суспільстві людина!

-   Сьогодні ми зустрічаємось на занятті права.

-   Як ви думаєте, хто найважливіша людина на землі? (мама, Бог, бабуся, вчителька ...)

-   Ви хотіли б дізнатися про це?

-   Тоді загляньте, будь ласка, в чарівну скриньку і ви побачите її там.

Тільки давайте домовимося, що не можна розкривати "секрети", поки всі не заглянуть. Згода?

Так от: найважливішою людиною є "я+ти = ми". Тобто кожен з нас.

Але ми усі такі різні. Маємо різні характери, різні погляди і уподобання, При вирішенні одних і тих питань часто виникають суперечки, непорозуміння, конфлікти.


II. Оголошення теми й мети уроку

Сьогодні ми й розглянемо з вами, що таке конфлікт, навчимося розв'язувати й уникати їх.

1.   Гра "Павутинка"








А тепер давайте звернемося до комп'ютера.

Конфлікт - від латинського зіткнення "протилежно направлених цілей, інтересів, позицій думок або поглядів.

III. Робота з фразеологізмами По факсу надійшли до нас вислови, розкрийте, будь ласка, їх значення: Живе як собака з кішкою. Як вогонь з водою.

Лізти на рожен - щось робити згарячу, не рахуючись ні з чим, не думаючи про наслідки. Побити горшки.

Накрити мокрим рядном - напасти зненацька, але тільки з лайкою, докорами. Коли гора не йде до Магомета, то Магомет іде до гори - вимушена поступка, примирення.

-        Чи бувають у школі випадки приниження, насильства?

-        А чи траплялися конфлікти серед дітей в нашому класі?

 

1 ситуація. Дівчата та лялька.

-    Діти, як же допомогти дівчатам вирішити їх суперечку, яка могла б перерости і
бійку. Порадьте їм: '

а)  купити ще одну ляльку;

б)  по черзі гратися.


2 ситуація. Кордон.

А як бути в цій ситуації? А) виміряти парту лінійкою і поділити пополам на дві рівні частини; Б) можна розсадити;

В) поміритися мірилкою. (Мир миром, пироги з сиром). 3. Гра "Солодка проблема"

Послідовність дій при залагодженні конфліктів.

-  Припинити фізичну чи словесну агресію.

-  Встановити реальну причину конфлікту, попросивши його учасників стисло викласти суть справи.

-  Дозволити учням говорити спокійно по черзі, заспокоївши надмірно схвильованих.

-  Запропонувати свої пропозиції щодо залагодження конфлікту.

-  Обговорити альтернативу на основі пошуків справедливого рішення.

-  Проаналізувати інцидент у дискусії. .

IV. Диференційована групова робота

група. Дають відповіді на запитання до казки "Дві кізоньки"

Яка проблема виникла перед кізоньками? Чи дійшли вони до конфлікту? Чому не виник конфлікт? Висновок: кізоньки прийшли до спільної думки, бо були розумні, вміли поступитися.

група. Довести на конкретному прикладі, що упертість може призвести до конфлікту.
(Казка "Два цапки")

- Діти, що б ви могли порадити цим цапкам, які не прийшли до спільної думки і попадали в
воду?

група. Розглянути випадок, коли інша, третя сторона шляхом примирення може відвести
конфлікт. Театралізація казки "Коза-дереза".

Висновок. Не завжди втручання іншої особи дає позитивні наслідки. Зайчик залишився задоволений, бо знову став жити у своїй хатинці, а Коза - ні.

Давайте  пофантазуємо,  як  іще  інакше  можна допомогти  героям  казки,  щоб  запобігти конфлікту.

V. Фізкультхвилинка

А зараз відпочинемо і заспіваємо для Зайчика, Кізоньки і Рака пісню "Справжній друг" сл. М.Пляцьковського, муз. Б.Савельєва.




Тестування

1.  Що ти робиш, коли в тебе хочуть щось відібрати? (Звертаюсь по допомогу. Не даю. Вступаю в бійку).

2.              Що ти можеш зробити, щоб суперечка не переросла в бійку? (Втекти, Пожалітися. Поступитися)

3.              Що ти робиш, коли хтось тебе образив словами? (Відповім тим же. Плачу. Пробачаю)

4.              "Хай буде гречка аби не суперечка" (Злагода. Непорозуміння. Байдужість).

Діти, я стверджую, що бійка - це хороший спосіб вирішення суперечок. (Я з вами не погоджуюсь. Вирішенням суперечки є примирення).

Що для цього треба, щоб не виникали суперечки та й взагалі конфлікти? Завжди виконувати правила норм, поведінки, поважати один одного, любити себе й інших, бути добрим.

Так, діти, я стверджую, що доброта допоможе уникнути конфліктів. Підсумок уроку. Звучить пісня "Доброта" муз. І.Лученка.


Розробила: Вчитель початкових класів Жашківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст..  №3 ім. І.М. Ляшенка Жашківської районної ради Бойко Марія Панасівна

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (06.04.2013) | Автор: Бойко Марія Панасівна
Переглядів: 2356 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!