Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Тема. Конфлікт Мета. Дати поняття про конфлікт та шляхи його вирішення, формувати в дітей навички практичного розв'язання конфлікту, збагатити мовлення дітей образними висловлюваннями, виховувати культуру спілкування. Обладнання. "Конституція України". - Київ, 1996; Декларація про права дитини;
атрибути для гри "Солодка проблема" та до казки. Використана
література. 1. Семиченко
В.А. Психолгия общения. - Київ: Магістр S, 1998. 2.
Психология (словарь). - Москва: Издательство
политической литературы , 1990. 3. Леві В. Нестандартна дитина. - Київ:
Радянська школа, 1991. 4.
Как научить детей сотрудничать (Психологические игры).
- Москва: "Генезис", 2000. 5.
Перші кроки: посібник для
початкового вивчення прав людини. - Дрогобич, 2000. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань "Захистить
нас від жорстокості і від (Принципи Декларації прав дитини) Ми живемо в суспільстві людському Так багато є правил у ньому. Знати правила ці треба дуже. Та й виконувати добре їх дуже. Правило - це вимога єдина, Ну, а ти у суспільстві людина! -
Сьогодні ми зустрічаємось на занятті права. -
Як ви думаєте, хто найважливіша
людина на землі? (мама, Бог, бабуся, вчителька ...) -
Ви хотіли б дізнатися про це? -
Тоді загляньте, будь ласка, в чарівну скриньку і ви
побачите її там. Тільки давайте домовимося, що не можна розкривати "секрети", поки всі не заглянуть. Згода? Так от: найважливішою людиною є "я+ти = ми". Тобто кожен з нас. Але ми усі такі різні. Маємо різні характери, різні погляди і уподобання, При вирішенні одних і тих питань часто виникають суперечки, непорозуміння, конфлікти. II. Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми й розглянемо з вами,
що таке конфлікт, навчимося розв'язувати й уникати їх. 1. Гра "Павутинка" А тепер давайте звернемося до комп'ютера. Конфлікт - від латинського зіткнення "протилежно направлених цілей, інтересів, позицій думок або поглядів. III. Робота з фразеологізмами По факсу надійшли до нас вислови, розкрийте, будь ласка, їх значення: Живе як собака з кішкою. Як вогонь з водою. Лізти на рожен - щось робити згарячу, не рахуючись ні з чим, не думаючи про наслідки. Побити горшки. Накрити мокрим рядном - напасти зненацька, але тільки з лайкою, докорами. Коли гора не йде до Магомета, то Магомет іде до гори - вимушена поступка, примирення. -
Чи бувають у школі випадки приниження, насильства? -
А чи траплялися конфлікти серед дітей в нашому класі?
1
ситуація. Дівчата та лялька. - Діти, як же допомогти дівчатам вирішити їх суперечку, яка могла б
перерости і а) купити ще одну ляльку; б) по черзі гратися. 2 ситуація. Кордон. А як бути в цій ситуації? А) виміряти парту лінійкою і поділити пополам на дві рівні частини; Б) можна розсадити; В) поміритися мірилкою. (Мир миром, пироги з сиром). 3. Гра "Солодка проблема" Послідовність дій при залагодженні конфліктів. -
Припинити фізичну чи словесну агресію. -
Встановити реальну причину конфлікту, попросивши його
учасників стисло викласти суть справи. -
Дозволити учням говорити спокійно по черзі, заспокоївши
надмірно схвильованих. -
Запропонувати свої пропозиції щодо залагодження
конфлікту. -
Обговорити альтернативу на основі пошуків справедливого
рішення. -
Проаналізувати інцидент у дискусії. . IV. Диференційована групова робота 1 група. Дають відповіді на запитання до казки "Дві кізоньки" Яка проблема виникла перед кізоньками? Чи дійшли вони до конфлікту? Чому не виник конфлікт? Висновок: кізоньки прийшли до спільної думки, бо були розумні, вміли поступитися. 2 група.
Довести на конкретному прикладі, що упертість може призвести до конфлікту. - Діти,
що б ви могли порадити цим цапкам, які не прийшли до спільної думки і
попадали в 3 група.
Розглянути випадок, коли інша, третя сторона шляхом примирення може
відвести Висновок. Не завжди втручання іншої особи дає позитивні наслідки. Зайчик залишився задоволений, бо знову став жити у своїй хатинці, а Коза - ні. Давайте пофантазуємо, як іще інакше можна допомогти героям казки, щоб запобігти конфлікту. V. Фізкультхвилинка А зараз відпочинемо і заспіваємо для Зайчика, Кізоньки і Рака пісню "Справжній друг" сл. М.Пляцьковського, муз. Б.Савельєва. Тестування 1. Що
ти робиш, коли в тебе хочуть щось відібрати? (Звертаюсь по допомогу. Не даю.
Вступаю в бійку). 2.
Що ти можеш зробити, щоб суперечка не переросла в бійку?
(Втекти, Пожалітися. Поступитися) 3.
Що ти робиш, коли хтось тебе
образив словами? (Відповім тим же. Плачу. Пробачаю) 4.
"Хай буде гречка аби не суперечка" (Злагода. Непорозуміння. Байдужість). Діти, я стверджую, що бійка - це хороший спосіб вирішення суперечок. (Я з вами не погоджуюсь. Вирішенням суперечки є примирення). Що для цього треба, щоб не виникали суперечки та й взагалі конфлікти? Завжди виконувати правила норм, поведінки, поважати один одного, любити себе й інших, бути добрим. Так, діти, я стверджую, що доброта допоможе уникнути конфліктів. Підсумок уроку. Звучить пісня "Доброта" муз. І.Лученка. Розробила: Вчитель початкових класів Жашківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №3 ім. І.М. Ляшенка Жашківської районної ради Бойко Марія Панасівна | |
Переглядів: 2356 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |