Зима-білосніжка. Ознаки зими. Зима у поезії. Описуємо Діда Мороза, висловлюємо до нього прохання - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Зима-білосніжка. Ознаки зими. Зима у поезії. Описуємо Діда Мороза, висловлюємо до нього прохання
Відділ освіти, сім'ї, молоді та спорту Диканської райдержадміністрації 
Великобудищанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів 

Конспект уроку-подорожі 
«Розвиток зв’язного мовлення. Зима-білосніжка. Ознаки зими. Зима у поезії. Описуємо Діда Мороза, висловлюємо до нього прохання» 





Підготувала 
класовод 1 класу 
Великобудищанської 
загальноосвітньої школи 
І – ІІІ ступенів 
Чумаченко Алла 
Олександрівна 

2013 – 2014 н.р. 

Тема уроку: Розвиток зв’язного мовлення. Зима-білосніжка. Ознаки зими. Зима у поезії. Описуємо Діда Мороза, висловлюємо до нього прохання.

Мета уроку: розвивати зв’язне мовлення учнів, ознайомити їх з ознаками зими, вчити дітей описувати пейзажі, героїв, вчити учнів будувати повні, зв’язні висловлювання, розкрити перед учнями красу зими у віршованих творах; ознайомити учнів із загадками про зиму, розповісти про Діда Мороза та вірування, пов’язані з ним; виховувати в учнів любов до природи, бережливе ставлення до символу Нового року-ялинки, виховувати українські традиції святкування Нового року.
Очікувані результати: учні проведуть урок-подорож, під час якого мандруючи різними зупинками дізнаються більше про ознаки зими, поговорять про збереження ялинок напередодні новорічних свят, дізнаються про те, чим є сніг, вчитимуться описувати картини природи, зовнішність Діда Мороза, вчитимуться будувати до нього висловлювання-прохання.
Обладнання: картини зимового пейзажу, малюнок ялинки, Діда Мороза, телеграма від ялинок, поштова скринька, зображення сніжинок під мікроскопом, картини, на яких зображені зимові розваги дітей, надписи зупинок, зображення Діда Мороза для рефлексії уроку(усміхнений, сумний).
Тип уроку: урок- подорож.
Клас: 1.

Хід уроку

І . Організація класу

Вчитель:

Встаньте , діти , всі скоріше ,
Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь : „Добрий день !”
Продзвенів дзвінок : „Дзелень !”

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання. Ознайомлення з Картою подорожі.
Вчитель: Сьогодні, діти, ми помандруємо в країну Зими-білосніжки, і простягнеться наша подорож за таким маршрутом: відвідаємомо зупинки «Загадкову», «Зими-білосніжки», прогуляємося по «Ялинковому лісі», зазирнемо у загадки природи на зупинці «Сніжинка-крижинка», помандруємо «В гості до Діда Мороза», і врешті-решт напишемо йому листа-прохання на зупинці «Поштовій».

ІІІ. Робота над темою уроку.
Вчитель: Перевіримо, як ви впораєтеся із загадками про зиму. 
Зупинка „Загадкова”
1. — Доню! доню! — кличе мати,
Швидше вийди-но із хати!
— Дивно! Щезла стежка ...
Де вона?
Зникла десь і огорожа...
Сад на себе чом не схожий?
Що за диво? Все село
Білим пухом занесло.
— Дива зовсім тут нема —
Це в село прийшла...
(Зима).
2. Без рук, без фарб вікна розмальовує (Мороз).
3. Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає
(Бурулька).
4. І не борошно, а білий,
І не вата, а м'який,
Покриває гори-купи,
Застилає землю вкрай,
Щоб був кращий урожай.
Що це буде? Відгадай! (Сніг).

Зупинка „Зима-білосніжка”
Вчитель: Звісно,сьогодні ми поговоримо про зиму. Подивіться на ось ці чарівні картини зими. (Перегляд ілюстрацій.)
Вчитель:
— Придивіться до зимового пейзажу. Перелічіть кольори зими.
— Який із них є головним кольором зими?
Вчитель: пропоную пограти в гру „Мікрофон”. Кожен з вас, отримавши мікрофон, має назвати певну ознаку зими. На мить заплющіть оченята і згадайте ознаку зими. Розпочинаю гру я.
Взимку дмуть холодні …вітри
Усе вкрито білим …снігом.
Річка …замерзла.
Люди одягаються …тепло.
Деякі тварини лягли… в сплячку.
Люди опалюють свої … будинки.

Зупинка «Ялинковий ліс»
Вчитель: Давайте складемо загадку про ялинку. Пригадуючи про ялинку, що вам приходить на думу?
У шкільному залі
Стоїть , мов картинка,
Весела, зелена, пухнаста,
Красуня …. (ялинка).

Складання асоціативного куща до слова „ялинка”.

Пухнаста гарна
Чарівна ялинка красуня
Зелена лісова

(Бесіда про бережне ставлення до природи.Стукіт у двері.)
Вчитель:
- До нас завітав листоноша . Він приніс телеграму від ялиночок. Послухайте її.
«Любі діти! Ми даруємо вам радість. Завжди тремтить у нас серце перед Новим роком.»
Вчитель:
- А чому ж тремтить у ялинок серце?
- Знайте, діти, що потрібно 12 років, щоб виросла ялинка, тоді її можна рубати.
- А чи можна чимось замінити ялинку, щоб не нищити її?
(Читання віршів учнями)
1.
Не рубай ялинку, бережи ялинку.
Хай пташки співають в її вітах дзвінко.
2.
Хай маленька білка , тут гризе горішок.
А вухастий зайчик відпочине трішки.
Вчитель:
- То яку відповідь ми дамо ялиночкам?
( Ялиночки, не бійтеся, ми вас не рубатимемо.)

Фізкультхвилинка під музичний супровід «Ялинка».

Зупинка «Сніжинка-крижинка»
Хвилинка релаксації
Вчитель: Заплющіть оченята, послухайте віршик Анатолія Камінчука „Сніжинка” і уявіть себе сніжинкою.
Упала сніжинка мені на рукав
Яка вона гарна, а я і не знав
Біленька, пухнаста , тонка , чарівна.
А я завжди думав – вона крижана.
Дивився на неї я мить чи хвилинку
Ти звідки взялася? – спитав я сніжинку
І диво маленьке, легеньке, невеличке,
Мені відказало: „Я просто водичка”.
Від сонечка раптом вона заіскрилась
Краплинкою стала , водою зробилась.
Вчитель: То якою ви побачили сніжинку? (Відповіді дітей).
Вчитель: Ось подивіться на зображення сніжинок під мікроскопом, подивіться, які всі вони різні та красиві.
(Перегляд зображень сніжинок )
Вчитель:

- Діти, а чи насправді зима товаришує з усіма дітками?
- Як саме? (Катання на санчатах та лижах, ліплення сніговика, ігри в сніжки.)
- Зима насипає сніг дітворі для забав. (Перегляд малюнків про зимові розваги дітей.)
Вчитель: А чи задумувалися коли-небудь про те, на що схожий сніг? Пограймо в гру! Доповніть моє висловлювання про сніг.
Гра „Порівняй сніг”
Пухнастий, як ….(шуба у зайчика)
Блискучий, як …(зірка, сонечко, ялинкові іграшки)
Гарний, як … ( квітка- семицвітка, писанка)
Легенький, як …(пір'їнка)
Білий, як …(вата)

Зупинка «В гостях у Діда Мороза »
Вчитель: А про кого ця загадка?
Він приходить до малят
у кожусі аж до п'ят,
із ціпком, у рукавицях
і у шапці, що іскриться
від сріблястого сніжку,
з подарунками в мішку.
Всім гостинці роздає,
відгадайте, хто це є? (Дід Мороз).
Вчитель: Що ви знаєте про цього дідуся? (Відповіді дітей). Послухайте моє доповнення.
Історична довідка
Дід Мороз часто зображується в довгій до п'ят синій або червоній шубі, підперезаній поясом, з довгою білою бородою, в хутряній шапці й валянках. З'являється у супроводі своєї онуки Снігуроньки .
Пересувається на трійці коней, лижах або ходить пішки з мішком подарунків і палицею в руці. Місце проживання — Північний полюс, Лапландія.
(Робота над описом зовнішності Діда Мороза).
Вчитель: Зараз опишемо зовнішній вигляд Діда Мороза.
- Що на голові у Діда Мороза?
- В що від одягнений?
- В що узутий?
- Яка борода у Діда Мороза?
- Що тримає він у руках?
- Хто його супроводжує?

Зупинка «Поштова»
Вчитель: Ну а зараз прийшов час написати Діду Морозу прохання про ваші новорічні бажання. Він їх неодмінно почує і здійснить ваші мрії.
- Як ви будете звертатися до Діда Мороза?
- Які слова ввічливості будете використовувати?
(Написання дітьми листів Діду Морозу з допомогою вчителя.)

ІV. Підсумок уроку
Рефлексія
Вчитель: Всі сьогодні молодці! Гарно попрацювали. А який же настрій у вас на завершення нашої подорожі? Погляньте на цих Дідів Морозів: один з них сумний, а інший – радісний, коли я покажу на одного з них, і він відповідає вашому настрою – плескай те у долоні.)

Вчитель: І ще на кінець такого чудового уроку я хочу вам подарувати закладини з Дідом Морозом та привітаннями. (Вручення закладинок).
До побачення!
Категорія: Уроки | Додав: KKK (09.01.2014) | Автор: Чумаченко Алла Олександрівна E
Переглядів: 1836 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!