Круглі числа. Задачі з буквеними даними - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Круглі числа. Задачі з буквеними даними

Тема. Круглі числа. Задачі з буквеними даними.
Мета. навчити учнів виконувати операції додавання і віднімання способом округлення, розв’язувати вирази з буквеними даними та задачі на дві дії;
розвивати пам'ять, логічне мислення;
виховувати інтерес до математики, почуття дружби та колективізму, працелюбність.
Обладнання: маркери, великі аркуші білого паперу (крейда, дошка).

Хід уроку

І.Організація класу.
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів
(опитування учнів та усні обчислення).
1.Математичний диктант.
Колективна робота («Метод прес»):
- Які числа називаються круглими?
- Які числа не круглі?
1) Обчисліть і запишіть відповіді виразів.
Сума чисел 350 і 430, 560 і 210, 790 і 310, 463 і 138.
Різниця чисел 950 і 550, 860 і 750, 670 і 240, 325 і 151.
1) Розв’яжіть задачу усно і запишіть відповідь.
Рухаючись орбітою навколо Сонця, земля за 1с. Проходить відстань 29 км 800м. Яку відстань пройде Земля за 2 с?
Перевірка математичного диктанту відбувається за допомогою вправи «Мікрофон». Один учень називає відповіді на обчислення суми – всі звіряють їх зі своїми. Якщо у кого – небудь інша відповідь – учневі треба самостійно.
Або з допомогою товаришів пере обчислити приклад. Далі аналогічно.
2.Мотивація навчальної діяльності.
- Скажіть, будь ласка, які приклади вам було легше розв’язувати – з круглими чи не круглими числами?
- В чому полягали ваші труднощі?
- Як ви думаєте, навіщо я вас про це запитувала?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку та очікуваних результатів.
IV. Вивчення нового матеріалу.

1) Пояснення нового матеріалу.
* «Ажурна пилка» - №372.
Для цього клас треба об’єднати у «Домашні» і «Експертні групи». Вчитель роздає дітям кружечки і квадратики червоного та синього кольорів таким чином: якщо в класі 20 учнів –по 10 квадратиків і кружечків, по 5 кружечків синього і червоного кольорів, аналогічно і квадратиків. Вчитель пропонує учням спільне завдання, але приклади різні для «кружечків» і «квадратиків».
Щоб додати або відняти числа, іноді доцільно користуватися способом округлення. Розглянь записи і поясни, як застосовується цей спосіб.
57+28=85 586-299=287
57+30=87 586-300=286
87-2=85 286+1=287
«Кружечки» і «квадратики» - домашні групи. Кожна з груп вивчає та обговорює одержане завдання. Вчитель обирає в групі головного, таймкіпера ( той, хто стежить за часом ) та особу, яка ставить запитання, або переконатися, що кожний учень розуміє зміст матеріалу. Наприклад, на вивчення матеріалу – 2 хв.
Після того, як учні вивчили та обговорили свої завдання, вчитель об’єднує їх у групи за кольором (сині і червоні ) – це «експертні» трупи. У нових групах учні стають експертами з тієї теми, що вивчались в їхній домашній групі. По черзі кожний має за визначений вчителем час якісно і повному обсязі донести до членів інших груп та сприйняти нову інформацію від представників іншої групи (3 хв).
Учні повертаються «додому», де діляться зі своєю домашньою групою новою інформацією, яку вони отримали від представників іншої групи. Роблять спільні висновки та приймають рішення.
Таким чином, за допомогою методу «Ажурна пилка» за короткий проміжок часу учні отримують нову інформацію.
2) Первинне закріплення.
Робота в групах - №373.
- застосовуючи спосіб округлення, розв’яжіть усно приклади, записуючи лише умову й відповідь.
Приклад 38+18 розбирають коментовано біля дошки. Учні розв’язують приклади за варіантами.
1-в.                                           2-в.
47+99                                     92-46
360-37                                  485+198
Після виконання завдання учні обмінюються зошитами і перевіряють.
Вчитель запитує:
- Чи всі правильно виконали завдання?
- В чому були труднощі?
Робота по рядах – №374.
З чисел – 1,3.5,8,10 виберіть ті значення х, для яких правильна нерівність:
30*х>100 240:x<120 20-x>12
Колективне обговорення.
Робота в парах - №375.
У спортивному таборі було 217 дітей. На змагання з футболу виїхало кілька команд, по 11 осіб у кожній. У таборі залишилося 173 особи. Скільки футбольних команд виїхало на змагання?
_- право представити результати з записом на дошці вчитель надає учням з різних пар ( по одній дії кожний з учнів ), а решта пар погоджуються чи не погоджується. У разі незгоди, обґрунтовано чому і пропонують свій варіант розв’язання.
Аналогічно організовуємо роботу над задачею №376.
Робота в групах - №377.
Для цього об’єднуємося в четвірки.
Опитування «Мікрофон».
- Пропоную починати відповідь на розв’язання №377 словами: «Я вважаю…». Наступний Учень, якщо згоден з відповіддю, то каже: «Я теж так думаю» і переходить до наступного прикладу. У випадку, коли учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то каже: «На мою думку…» і передає мікрофон наступному учневі.
VI.Підсумок уроку.
Очікувані результати:
- навчились виконувати операції додавання і віднімання способом округлення;
- розв’язувати вирази з буквеними даними;
- розв’язувати задачі на дві дії.

Підготувала Коломієць Алла Володимирівнавчитель початкових класів Хмельницького навчально-виховного об'єднання № 28 

Категорія: Уроки | Додав: sergeyuea (13.10.2014) | Автор: Алла E
Переглядів: 1751 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!