Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Короткі історичні відомості (від абака до ноутбука).

Урок № 15

Тема. Короткі історичні відомості (від абака до ноутбука).

Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце; здоров’язбережувальна – вести здоровий спосіб життя, правильно поводитися біля комп’ютера; компетентності з ІКТ – вміння добувати інформацію з різних джерел.

            Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з короткими історичними відомостями (від абака до ноутбука); розвивати вміння працювати з розвивальними програмами; виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Обладнання: комп'ютер, підручник, робочий зошит, предметні малюнки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

    Перевірка робочих місць.

ІІ. Перевірка домашнього завдання і повторення правил техніки безпеки.

-         Послухайте вірш і скажіть про що йдеться у ньому?

Я помічник лікарям, вчителям,

Інженерам, шоферам та продавцям.

Швидко рахую, красиво малюю,

Музику граю й багато що знаю.

Лист надішлю, з адресатом зв’яжу,

Задачу завжди будь-яку розв'яжу.

                                      (Комп'ютер)

    - Яка відстань повинна бути від очей до екрана комп'ютера?

                                                                           (Не менше 50 см)

    - Чи можна їсти за комп'ютером?

    - Чи можна розпочинати роботу з комп'ютером без дозволу вчителя?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

     Розповідь учителя.

     Ще за часів найдавніших культур людині доводилося розв’язувати задачі, пов'язані з торговельними розрахунками, з обисленням часу, із визначенням площі земельних ділянок тощо. Зростання обсягів цих розрахунків призводило навіть до того, що з однієї країни до іншої запрошували спеціально навчених людей, які добре володіли технікою арифметичного числення, тому рано чи пізно мали з'явитися пристрої, що полегшують виконання повсякденних розрахунків. Так, у Давній Греції й у Давньому Римі були створені пристрої для лічби, названі абак.







Абак називають також римською рахівницею. Це були кістяні, кам'яні чи бронзові дошки із заглибленнями – смугами, у яких містилися кісточки або камені. Лічба здійснювалася пересуванням кісточок. Першим засобом зберігання повідомлень стародавніми людьми була людська пам’ять. Коли обсяг даних, якими користувалися люди, значно збільшився, стало складніше їх запам’ятовувати. Це спричинило появу писемності – більш ефективного засобу зберігання повідомлень. Можливо, спочатку люди використовували зарубки на дереві, якими, наприклад, позначався шлях до місця полювання, або наскельні малюнки, які відображали вагові, з точки зору стародавньої людини, події в її житті. 

         З розвитком писемності з'явилися папіруси і рукописи. Стародавні рукописні книжки зберігали в спеціальних місцях, і користувалися ними тільки писемні люди, яких тоді було мало. З появою книгодрукарства ці та інші повідомлення стали доступними для більш широкого кола людей. Засновником книгодрукування в Україні та Росії став Іван Федоров. З розвитком писемності повідомлення почали передавати в письмовій формі.

         Розвиток пристроїв для лічби крокував у ногу з досягненнями математики. У ХVII столітті видатний французький учений Блез Паскаль створив принципово новий лічильний пристрій – арифметичну машину. В основу її роботи він поклав відому до нього ідею виконання розрахунків за допомогою металевих шестерень. Майже водночас з ним відомий німецький математик Готфрід Лейбніц сконструював лічильну машину. У 1833 році англійський вчений Чарльз Бебідж розробив проект обчислювальної машини, якою керувала програма. Перший український коп’ютер винайшов Сергій Лебедєв. Перші комп’ютери відрізняються від сучасних не тільки своїми можливостями, а й розмірами. Про розміри перших комп’ютерів ми детальніше розглянемо у підручнику.

V. Робота з підручником

     - Уявімо, що вчені нарешті винайшли машину часу. І за її допомогою заглянемо в ті далекі часи, коли ще не було ком’ютерів. (Розгляд ілюстрації на сторінці 50-51).

    - Розглянемо, яку площу займав перший комп'ютер, перший персональний комп'ютер, перший ноутбук і сучасний кишеньковий комп'ютер. (Розгляд ілюстрації на сторінці 52)

VI. Фізкультхвилинка.

Маю вушка- ними чую,

а ногами  чимчикую.

Рот, язик -поїм смачненьке,

носик чую замашненьке.

Руки- брата пригортаю,

очі-все це розглядаю.

Я за ними доглядаю

та здоровим підростаю.

VII. Робота в групах.

        І група.Практична робота на комп’ютері.

         Робота з розвивальною програмою «Стрільці по яблуках».

        ІІ група. Робота в зошитах.

         Зміна роботи в групах.

          Вправи для зняття втоми очей.

         Діти наслідують ходу слона: зробити один крок правою ногою і хитнути тілом, повернути голову й очі вправо, потім зробити крок лівою ногою й ті самі рухи вліво.

VIII. Підсумок уроку.

-         Які були перші спроби зберігання інформації?

-         Назви перший обчислювальний пристрій.

-         Під керівництвом якого українського вченого було розроблено перший український комп’ютер?

IХ. Домашнє завдання.

         Погратися в гру, описану на сторінці 52.

 Урок підготувала Кисіль Раїса Павлівна, учитель початкових класів ЗОШ № 3 І-ІІІ ступенів імені І. М. Ляшенка.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (19.09.2013) | Автор: Кисіль Раїса Павлівна
Переглядів: 2061 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!