Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
«Лисиця та їжак» Тема: «Лисиця та їжак» (казка) Мета: Вчити правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість мовлення, мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами. Обладнання: малюнки їжака і лисички, маски, ілюстрації до казки, ребуси, загадки. Хід уроку 1. Організація класу Пролунав дзвінок – починаємо урок. Працюватимем старанно Щоб почуть наприкінці, Що у нашім 2 класі Діти - просто молодці. II. Мовна розминка Проведемо спочатку мовну розминку. Актор повинен чітко і правильно вимовляти звуки, мати гарну дикцію. - Подуйте на кульбабу. - Забийте язичком гол. - Злизуйте з губок варення. Повторення скоромовок Марина варила, а Лариса солила. Бурі бобри брід перебрели, Забули бобри забрати торби. Ми носили воду в ситі, Та дерева не политті. Гра «Спіймай за гачок». - Яке слово вирізняється одним звуком? Спіймай його на гачок, плеснувши в долоні. Мити-мити-бити-мити Карта-карта-парта-карта Сито-сито-мито-сито Маша-Маша-Маша-Даша. III. Перевірка домашнього завдання. 1 .Гра «хто це любить ї’сти?» - Відгадайте, хто із звіряток загадав бажання смачненько поїсти. Як цю тварину називають у казках? М’ясо, кістки (Вовк, «вовчик-братик»). Моркву, капусту, кору, молоді пагінці(заєць, «зайчик-побігайчик») Мед, малину (ведмідь, «ведмідь-набрідь»! Мухи, комарі, мальки риб (жаба, «жабка-Скрекотушка») Корені рослин, жолуді, горіхи, черв’яки, картоплю (кабан, «кабан-іклан»). 2. Гра за мотивами казки «Рукавичка» Вчитель: Що загубив дід у лісі? Давайте намалюємо живу рукавичку.( діти стають у коло) Тепер вивчимо слова: Ось у лісі на стежині Рукавичка лежить. Вона тепла і велика, Всіх до себе манить Ці слова будемо повторювати кожного разу перед приходом наступної тварини до рукавички. (Ось біжить мишка, увійшла в рукавичку, за нею і жабка і т.д.) 3. Театр і пантоміми. - А тепер завітаємо до театру пантоміми. (вчитель показує підготовлений етюд, всі інші впізнають тварину, яку вона імітує.) 4. Інсценізація казки. IV. Повідомлення теми і мети уроку Вчитель: Зачекалися нової казочки? Героями сьогоднішньої казки будуть … ; Відгадайте хто? Живе у лісі, Хижа, дика, Любить курку та індика, (лисиця) Дивний звірок, Круглий, мов клубок, Голки стирчать, Спробуй узять. (їжак) На уроці ми будемо читати казку, яка так і називається «Лисиця та їжак». Що ви знаєте про цих тварин, де живуть і чим живляться. ІV. Опрацювання казки 1. Слухання казки (учитель читає не до кінця, а до слів «виводок тетеревенят пасеться») Придумайте кінцівку. 2. Перевірка первинного сприймання - Хто головні дійові особи? - Звідки йшла лисичка? Кого зустріла? 3. Словникова робота. Невдале Позирає Потупав Тугіше Солодкими оченятами 4. Повторне читання казки в голос окремими учнями - Прослухавши казку до кінця, ми побачимо, хто правильно передбачив кінцівку. 5. Фізкультхвилинка Їжачок ішов лісочком, Вмить згорнувся він клубочком. А лисичка походила Й їжачка того не з’їла. 6. Аналіз казки з елементами вибіркового читання. - Де зустрілися їжак і лисиця? - Що зробив їжак після привітання? - Чому згорнувся клубочком? - Що лисиця запропонувала їжачку? - Чи повірив їй їжак? Чому? - Як би вчинили на місці їжака? - Чи справді лисиця не їсть м’яса? - Про що повідомив їжак лисичку? - Для чого він це сказав? - Як змінився настрій лисиці? - Куди вона побігла? - Чи правду казала лисичка їжакові? - А їжачок був правдивим? - Чий обман був хижий, корисний? - А чий більше схожий на хитрість? - Хто з них виявився хитріший? 7. Читання в особах. - Як треба читати слова лисички? - Як треба читати слова їжачка? - Знайдіть і прочитайте тільки слова лисички. - Знайдіть і прочитайте слова тільки їжачка. Вчитель: А зараз ми будемо розігрувати казку «Лисиця і їжак». 8. Мовно-логічне завдання. На дошці написані слова - характеристики і прикріплені малюнки лисиці і їжака. Учні з’єднують слова із малюнками. Слова: підступна, зла, винахідливий, розумний, безсоромна, улеслива, хитрий, кмітливий, хижа, ніжна, злий. - ; Які слова не підійшли ні до кого? - Кому у цій казці ви більше симпатизуєте? Чому? VI. Підсумок уроку. З якою казкою ми сьогодні познайомились? Хто її автор? Чого навчає нас ця казка? VII. Домашнє завдання Навчитися читати казку в особах. Збіг наш урок , як коротка мить. Дуже швидко час біжить. Ще попереду у нас багато кроків. І цікавих, і важких уроків | |
Переглядів: 3110 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |