Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок позакласного читання 4клас Тема: Людина починається з добра Мета: ознайомити з творами В. Сухомлинського, допомогти дітям усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень може виявити доброту і відчути від цього задоволення; розвивати зв’язне мовлення, виховувати ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро. Обладнання: твори В. Сухомлинського, Позакласне читання Збірник художніх творів, 4 клас с.76 Хід уроку І організаційний момент Я всміхаюсь сонечку: – Здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квітоньці: – Хай вона цвіте! Я всміхаюсь дощику: – Лийся, мов з відра! Друзям усміхаюся Зичу їм добра! М. Познанська – Який настрій передає цей віршик? – На які гарні вчинки надихає радісний, гарний настрій? – Який у тебе найчастіше настрій? – Коли він буває гарним і радісним? ІІ Актуалізація опорних знань
Прочитати деформоване речення юЛидан опичнаьтся з одрба Вправа „Мозковий штурм” - Якою повинна бути добра людина? Добра людина – це насамперед людина гуманна. А гуманність – це людяність, повага до людей, до людського достоїнства. - Ми з вами вже знайомі з людиною, педагогом, якого називають Людиною з великої літери. Це В. Сухомлинський. Послухайте уривок з вiрша Григорiя Орла «Шана педагогу-творцю» . Вчитель, герой i поет, З серцем палаючим Данко, Справжнiй поет-гуманiст Ща Свiтлi iдеї його Вiчнi, як води Днiпровi, Наш видатний педагог Повен добра i любовi. Дiтям життя присвятив, Все їм вiддав без вагання. Вiн їх безмежно любив, Знав їх сердець поривання. В спадщину нам залишив Чистi джерела науки. Нас з тих джерел напоїв Духом надмiрно високим. стя творив до останку. - Сьогодні ми познайомимося із творами великого педагога, письменника В. Сухомлинського. Я хочу сказати, що саме твори цієї людини вчать нас любити, поважати своїх батьків,старших, завжди у своїх вчинках бути справжніми людьми.З творчістю В. Сухомлинського ми вже з вами знайомилися на уроках читання, „Я і Україна”, основах здоров”я. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ (1918-1970) Дидактична гра „Проектанти” 1 уч. Народився В. Сухомлинський в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області у незаможній селянській родині. Мати майбутнього славетного педагога працювала в колгоспі. Разом з чоловіком вона виховала, крім Василя, ще трьох дітей — Івана, Сергія та Меланію. Усі вони стали вчителями. 2уч. . З червня 1942 р. до березня 1944 р. Після важкого поранення на війні, В. Сухомлинський працював директором середньої школи і вчителем російської мови і літератури. 1948 р. В. О. Сухомлинського призначають, на його прохання, директором Павлиської середньої школи. Цим навчальним закладом він керував до останку життя, двадцять три роки у Павлиші стали найпліднішим періодом його науково-практичної та літературно-публіцистичної діяльності. 3уч. В. А. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статі, 1200 оповідань і казок. Загальний тираж його книг складає близько 4 млн. Екземплярів на різних мовах народів нашої країни і миру. Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним накладом майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання. 4уч. Найголовнішим, найглибшим і найміцнішим надійним каменем педагогічної системи В.О. Сухомлинського є виховання у кожного вихованця поваги до самого себе. Він вважав, що до того часу, поки є самоповага, існує й школа. Вчитель: Виховання дітей 6-10 років В.О. Сухомлинський називав "школою сердечності". Він радив педагогам і батькам дітей вчити добру, любові, милосердю. Для цього треба, щоб діти постійно бачили гуманістичний зміст вчинків і поведінки тих, хто їх оточує: рідних, близьких, вчителів, дорослих. Дитина не повинна виростати байдужою, нечулою, черствою, вона має зростати у постійному піклуванні про навколишній світ рослин, тварин, людей, доглядати і допомагати їм. У своїх працях педагог переконує, що у процесі творення людям добра виховується в юних людяність, сердечність.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку. - Сьогодні ми познайомимося з оповіданням В. Сухомлинського „Добре слово” Само рефлексія - Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільш цінуєте? ІY Робота над темою уроку 1.Гра „Мікрофон” - Як ви гадаєте, про що може іти мова, читаючи заголовок? - Що таке добро? Утворіть прикметник від слова добро. Якими іншими словами можна замінити слово добрий? (який виявляє доброту, хороший, гарний, славний, достойний) 2.Читання твору вчителем із зупинками - Яке враження стало у вас після прочитаного? Метод передбачення (після прослуховування 1-4 абзацу, питання: - Що трапилося з Олею? - Хто її відвідував? - Чого на вашу думку не вистачало Олі?) Після читання всього тексту - Чи збулися ваші передбачення? 3.Словникова робота Ослінчик, стільники
- Що приносили Олині родичі? - З якою метою пригощали дівчинку? - Зачитати відомості про прабабусю Олі. - Яке бажання було у бабусі в серці? - То чого ж не вистачало Олі?
Завдання: а)Визначити головну думку твору за зразком: Я вважаю... Тому що... Наприклад:... Отже.. Представники груп презентують свої відповіді. - То чого вчить нас це оповідання?
Вправа „Закінчи прислів”я” - Яке прислів”я найбільш вдало підходить до нашого оповідання?
Від теплого слова і лід розмерзається. Добре слово краще, ніж готові гроші. Щире слово, добре діло душу й серце обігріло. М'які слова і камінь крушать. Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері не ввійдеш.
- Чи важко творити добро? - А що підкаже завжди людині, як вчинити добре? (її серце, совість) Групова робота. - У кожної групи на парті лежать листочки, на яких надруковані різні ситуації. Прокоментуйте ці ситуації. 9. Вправа „Сонечко добра”- твір - мініатюра - Пригадайте, які добрі діла ви робили?( напишіть їх на промінчиках сонця і ми побачимо, як ласкаво пригріє воно нам.) YІ Підсумок уроку - Чи справдились ваші очікування від уроку? - Чого навчились на уроці? - Що нового дізналися? - Оціни свій внесок в урок (як ти працював) і постав собі оцінку - Оціни роботу свого сусіда Я хочу закінчити урок віршем Л.Забашти Сказав мудрець: — Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро i вищу правду вiра Людину відрiзня вiд мавпи і вiд звiра. Хай оживає iстина стара: Людина починається з добра. Домашнє завдання Підібрати прислів”я про доброту, милосердя, знайти і прочитати твір В. Сухомлинського „Добрі діла” Слободяник Л.В., Уманська ЗОШ №5 ім. В.І. Чуйкова | |||||||||||
Переглядів: 11368 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |