Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Людина починається з добра

Урок позакласного читання 4клас

Тема: Людина починається з добра

Мета: ознайомити з творами В. Сухомлинського, допомогти дітям усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень може виявити доброту і відчути від цього задоволення; розвивати зв’язне мовлення, виховувати  ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.

Обладнання: твори В. Сухомлинського, Позакласне читання Збірник художніх творів, 4 клас с.76

Хід уроку

І організаційний момент

Я всміхаюсь сонечку:

– Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці:

– Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

– Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся

Зичу їм добра! М. Познанська

– Який настрій передає цей віршик?

– На які гарні вчинки надихає радісний, гарний настрій?

– Який у тебе найчастіше настрій?

– Коли він буває гарним і радісним?

ІІ  Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда

Прочитати   деформоване речення

юЛидан опичнаьтся  з одрба

Вправа „Мозковий штурм”

-          Якою повинна бути добра людина?

Добра людина – це насамперед людина гуманна. А гуманність – це людяність, повага до людей, до людського достоїнства.

-          Ми з вами вже знайомі з людиною, педагогом, якого називають Людиною з великої літери. Це  В. Сухомлинський.

Послухайте уривок з вiрша Григорiя Орла «Шана педагогу-творцю» .

Вчитель, герой i поет,

З серцем палаючим Данко,

Справжнiй поет-гуманiст

Ща Свiтлi iдеї його

Вiчнi, як води Днiпровi,

Наш видатний педагог

Повен добра i любовi.

Дiтям життя присвятив,

Все їм вiддав без вагання.

Вiн їх безмежно любив,

Знав їх сердець поривання.

В спадщину нам залишив

Чистi джерела науки.

Нас з тих джерел напоїв

Духом надмiрно високим.

стя творив до останку.

-          Сьогодні ми познайомимося із творами  великого педагога, письменника

В. Сухомлинського. Я хочу сказати, що саме твори цієї людини вчать нас любити, поважати своїх батьків,старших, завжди у своїх вчинках бути справжніми людьми.З творчістю В. Сухомлинського ми вже з вами знайомилися на уроках читання, „Я і Україна”, основах здоров”я.

ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ

(1918-1970)

Дидактична гра „Проектанти”

1 уч. Народився В. Сухомлинський в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області у незаможній селянській родині. Мати майбутнього славетного педагога працювала в колгоспі. Разом з чоловіком вона виховала, крім Василя, ще трьох дітей — Івана, Сергія та Меланію. Усі вони стали вчителями.

2уч. . З червня 1942 р. до березня 1944 р. Після важкого поранення на війні, В. Сухомлинський працював директором середньої школи і вчителем російської мови і літератури. 1948 р. В. О. Сухомлинського призначають, на його прохання, директором Павлиської середньої школи. Цим навчальним закладом він керував до останку життя, двадцять три роки у Павлиші стали найпліднішим періодом його науково-практичної та літературно-публіцистичної діяльності.

3уч. В. А. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статі, 1200 оповідань і казок. Загальний тираж його книг складає близько 4 млн. Екземплярів на різних мовах народів нашої країни і миру. Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним накладом майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання.

4уч. Найголовнішим, найглибшим і найміцнішим надійним каменем педагогічної системи В.О. Сухомлинського є виховання у кожного вихованця поваги до самого себе. Він вважав, що до того часу, поки є самоповага, існує й школа.

Вчитель: Виховання дітей 6-10 років В.О. Сухомлинський називав "школою сердечності". Він радив педагогам і батькам дітей вчити добру, любові, милосердю. Для цього треба, щоб діти постійно бачили гуманістичний зміст вчинків і поведінки тих, хто їх оточує: рідних, близьких, вчителів, дорослих. Дитина не повинна виростати байдужою, нечулою, черствою, вона має зростати у постійному піклуванні про навколишній світ рослин, тварин, людей, доглядати і допомагати їм. У своїх працях педагог переконує, що у процесі творення людям добра виховується в юних людяність, сердечність.

  1. Перегляд виставки творів В. Сухомлинського
  2. Презентація книг за схемою:
  1. Назва книги, автор.
  2. Анотація

ІІІ Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

-          Сьогодні ми познайомимося з  оповіданням В. Сухомлинського „Добре слово”

Само рефлексія

-          Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільш цінуєте?

ІY Робота над темою уроку

1.Гра „Мікрофон”

-          Як ви гадаєте, про що може іти мова, читаючи заголовок?

-          Що таке добро?  Утворіть прикметник від слова добро. Якими іншими словами можна замінити слово добрий?

(який виявляє доброту, хороший, гарний, славний, достойний)

2.Читання твору вчителем із зупинками

- Яке враження стало у вас після прочитаного?

Метод передбачення

(після прослуховування 1-4 абзацу, питання:

- Що трапилося з Олею?

- Хто її відвідував?

- Чого на вашу думку не вистачало Олі?)

Після читання всього тексту

- Чи збулися ваші передбачення?

3.Словникова робота

Ослінчик, стільники

  1. Самостійне читання тексту учнями.
  2.  Підготовка до переказу. Робота над змістом твору
  3. Вибіркове читання

- Що приносили Олині родичі?

- З якою метою пригощали дівчинку?

- Зачитати відомості про прабабусю Олі.

- Яке бажання було у бабусі в серці?

- То чого ж не вистачало Олі?

  1. Робота в групах

Завдання: а)Визначити головну думку твору за зразком:

Я вважаю...

Тому що...

Наприклад:...

Отже..

Представники груп презентують свої відповіді.

- То чого вчить нас це оповідання?

  1.  Робота з прислів”ями

Вправа „Закінчи прислів”я”

- Яке прислів”я найбільш вдало підходить до нашого оповідання?

 

Від теплого слова і

ніж готові гроші.

 

Добре слово краще,

камінь крушать.

 

Щире слово, добре діло

а лихим і в двері не ввійдеш.

 

 

М'які слова і

душу й серце обігріло

Добрим словом мур проб'єш,

лід розмерзається.

 

 

Від теплого слова і лід розмерзається.

Добре слово краще, ніж готові гроші.

Щире слово, добре діло душу й серце обігріло.

М'які слова і камінь крушать.

Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері не ввійдеш.

  1. Хвилинка роздумів

-          Чи важко творити добро?

-          А що підкаже завжди людині, як вчинити добре? (її серце, совість)

Групова робота.

-          У кожної групи на парті лежать  листочки, на яких надруковані різні ситуації. Прокоментуйте ці ситуації.

9. Вправа „Сонечко добра”- твір - мініатюра

-          Пригадайте, які добрі діла ви робили?( напишіть їх на  промінчиках сонця і ми побачимо, як ласкаво пригріє воно нам.)

YІ Підсумок уроку

-          Чи справдились ваші очікування від уроку?

-          Чого навчились на уроці?

-          Що нового дізналися?

-          Оціни свій внесок в урок (як ти працював) і постав собі оцінку

-          Оціни роботу свого сусіда

Я хочу закінчити урок віршем Л.Забашти

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро i вищу правду вiра

Людину відрiзня вiд мавпи і вiд звiра.

Хай оживає iстина стара:

Людина починається з добра.

Домашнє завдання

Підібрати прислів”я про доброту, милосердя, знайти і прочитати твір

 В. Сухомлинського „Добрі діла”

 

 

Слободяник Л.В., Уманська ЗОШ №5 ім. В.І. Чуйкова

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (14.05.2010)
Переглядів: 11368 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!