Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
МАНДРІВКА КОЗАЦЬКИМИ ШЛЯХАМИ
Розробка уроку із історії України у 5 класі за темою "МАНДРІВКА КОЗАЦЬКИМИ ШЛЯХАМИ” Розробила Супрун Валентина Леонідівна, вчитель історії та правознавства Жашківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 ім.І.М.Ляшенка Жашківської районної ради Черкаської області Тема. Мандрівка козацькими шляхами. Мета: узагальнити знання учнів до теми "Козацька Україна”; формувати історичне мислення учнів; виховувати повагу до козацького життя, викликати захоплення минулим України. Тип уроку: нестандартний урок, урок- мандрівка. Хід уроку І.Словa "відкритого уроку” (учень). Добридень, діточки мої! Щось сидите ви тихо... Чи може скоїлось у вас Якесь жахливе лихо? Я бачу, ви сьогодні Сумні і невеселі. Той завітав на вогник я До вашої оселі. І приніс вам безліч Радісних звісток Я, Його Величність- Відкритий Урок. Ми з вами живемо на Україні! У неї очі, як волошки сині! У неї очі- то моря, озера, ріки! І буть їм повноводними- од віку і до віку! Хотів би з вами я заприятелювати! Хотів би з вами по козаччині помандрувати! Хотів би всіх докладно розпитати, Що можете цікавого про неї розказати. ІІ.Слово вчителя. Як ви уже здогадалися у нас сьогодні буде незвичайний урок, а урок- мандрівка.Ми з вами будемо мандрувати козацькими шляхами.Наше завдання на цьому уроці полягає у тому, щоб пригадати, як зароджувалося козацтво, яким був його побут, які зв`язки були у козаків із своїми сусідами.А в кінці уроку ми повинні підвести підсумки і сказати в чому ж сила козацького духу, що він живе і по нині. ІІІ.Виходять козаки. Добрий день Вам, добрі люди, І дорослі і малі. Мандрували ми усюди, А тепер до вас прийшли. Ви нас діти упізнали? Так, ми справді козаки. Я – суддя, а це – пан сотник. Ще ми писаря взяли. Що говорить вам "козак”? Це крилате й горде слово Чом завжди буває так, Що світлішає від нього? Козаки – це вільні люди, Козаки – це вправні люди, Козаки борці за волю, За народну кращу долю. Ми почули – у вашій школі Буде нині гарна гра. Перевірити пора, Як ви звичаї цінуєте, Свою мову як шануєте, Рідну пісню як ви знаєте. ІV. А тепер давайте пригадаємо, кого називали козаками, та які ви знаєте приказки та прислів`я про козаків.(Учні відповідають). V.Історична розминка "Світлофор”. - Кого називали козаками? - Яким був найвищий орган влади на Січі? - Як називалося козацьке військо? - Якої віри були козаки? - Яка зброя була у козаків? - Хто був одним із організаторів морських походів? - Хто такі бусурмани? - Хто входив до козацької старшини? - Назвати 2 переможні битви козаків під проводом Богдана Хмельницького. - Як називалася держава Богдана Хмельницького? - Як називалися відзнаки Запорізького війська? VI.Козацькі клейноди. Один учасник розповідає про якийсь один клейнод, потім інші. VII.Історична мозаїка. Учитель пише на дошці набір слів, з яких потрібно скласти речення. 1.Петро, організаторів, Конашевич-Сагайдачний, з, один, походів, козацьких. 2.Початок, Богдан Хмельницький, оголосив, квітень, полякам, 1648р., війну. 3.Держави, полки, і, Війська Запорізького, сотні, поділене, територія, полки. VIII.Інсценізація козацьких виборів. - Хто буде нашим отаманом? - Кого будемо обирати? - Василя! - Миколу! - Нехай Михайло буде кошовим, він сильний, мов тур! - Сильний тілом та слабкий головою! - Петра! Петра! Він розумний, хоробрий, справедливий! - Гаразд. Хай буде Петро батьком нашим! Учні- козаки підходять до учня- кошового, пхають його в спину за козацьким звичаєм, ведуть під руки. - Та йди вже, йди, поганий сину.Ми потребуємо тебе! - Ти повинен стати нашим козаком і батьком! Учні- козаки тричі підносять булаву кошовому, той відмовляється прийняти і тільки за третім разом бере булаву, вклоняється козакам за старим звичаєм і каже: "Спасибі вам, шановне товариство, за надану мені довіру.Обіцяю буду вам справжнім батьком, а ворогам нашим – лютим ворогом”. ІХ.Фізкультхвилинка.Учні виконують пісню "Ой на горі та й женці жнуть”. Х.Гра "Знайди свою пару”. Кожному учневі дається картка із датою або подією і потрібно знайти свою пару, зачитати свою подію. ХІ.Учні аналізують картину "Навіки з російським народом”. ХІІ.Відгадати про кого мова. Учитель зачитує процес прощання з Петром Конашевичом-Сагайдачним і Богданом Хмельницьким. ХІІІ.Робота з текстом. Хто перший знайде в тексті параграфа: - Речення, де описано ставлення козака до шаблі. - Речення, де описано, що робили турецько-татарські загони із своїми невільниками. XIV.Гра "Мікрофон”. Ставиться запитання перед учнями: "В чому ж сила козацького духу, що він живе і понині”. XV.Домашнє завдання.
Написати невеличке оповідання на тему "Одного разу мені приснився сон, що я побував на Січі”. | |
Переглядів: 1134 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |