Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок читання. 1 клас „Мандрівка у казку» Українська народна казка „Лисичка і Журавель” Мета: Поглиблювати знання дітей про казку, як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, формувати навички правильного виразного читання, розвивати уміння відтворювати зміст прочитаного, виховувати любов до казок. Обладнання: Ілюстрації до народних казок, картки з уривками казок, малюнки кози та вовка. ХІД УРОКУ І.Мотивація навчальної діяльності ІІ. Організація класу. Мама вчить мене читати Вчить мене читати тато Вчить дідусь і вчить бабуся Скоро – скоро я навчуся Вчитель. Другий ряд теж не дрімає Начитався букварика Та й малюю косарика Коси сіно косарику На своєму гектарику ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку . Сьогодні до нас завітала чудова гостя. А ім’я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з перших букв назв тварин, (показую малюнки: корови, акули, зайця, кота, акули ) КАЗКА На уроці ми сьогодні будемо подорожувати у казку та зустрічатися з різними героями і долати перешкоди , які зустрінуться нам на нашому шляху. ( Діти розказують вірші) Існує книг багато на землі Вони цікаві мудрі і повчальні Та кожен з нас дорослий чи малий , Казки читає – дуже вони гарні . Казка – це світ чарівний та незнаний , Казка – це диво , сповнене краси Поринуть у казку – це ж бо так цікаво , Це справді свято , радість для душі . У казці –звірі свою мову мають , Дерева розмовляють , мов живі . Добро і правда завжди зло долають Тому і люблять казку діти всі ! Вчитель: Казок чимало є на світі – і веселих, і сумних. А чи зможемо прожити ми без них? - Діти з якими словами у вас асоціюється слово – казка ? Які перші слова вам спадають на думку , коли ви чуєте щось про казку ? З перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами , із задоволенням ви слухали їх у програмі «На добраніч, діти!» ( Відповіді дітей ) Та сьогодні всі разом ми помандруємо до казкового світу . Здогадайтесь хто буде першим гостем , але для цього ви маєте відгадати загадку. Я кругленький та пухкенький А такий вже весь смачненький Дуже люблю мандрувати Ось до вас іду малята ( Колобок ) Хто це діти завітав до нас у клас ? З якої він казки ? ? Та прийшов він до нас не з пустими руками, а з цікавими завданнями. Він пропонує пограти гру » З якої це казки?» ( включаємо диск , діти вгадують) Молодці ! Колобок вам дуже дякує за вашу активність .Чудово! А от наступного гостя ви впізнаєте за такими словами : Ку –ку – рі – ку ! Гей вставайте ! До роботи приступайте ! Бо хто рано устає Тому завше бог дає ! ( Півник ) Так це півник .А в яких казках ви його зустрічали? Він запрошує нас до роботи .А ось погляньте , що у нього в руках .Це казка , а хто бажає прочитати як вона називається ?Так сьогодні ми будемо читати казку « Лисиця і журавель » 1.Первинне читання казки вчителем . - Зараз ви послухаєте казку та назвете головних героїв. 2.Словникова робота: - Які слова вам у казці були не зрозумілими? Як ви розумієте це слово? Очерет – болотна рослина Мчати- бігти , швидко рухатися Купина – підвищення по яких можна перейти болото Віддалік – не дуже далеко Дожидатись – чекати Розмазала – розмастила . розтерла Заходилась – взялась до роботи Гніватися – сердитися 3.Бесіда за змістом . - Де жив журавель? -Чим частувала лисичка журавля? - Чому розсердилася лисиця на журавля? -Чи продовжувалася дружба лисиці та журавля? Чому саме? 4. Читання казки дітьми ( ланцюжком по реченню) 5.Розвиток зв’язного мовлення за ілюстраціями . 6.Робота з прислів’ями .Гра «Розсипанка » Своя каша хоч не солона, такий і одвіт. Умілому вся та краща, як чужа. Який привіт, робота легка. 7. Вибіркове читання казки . Початок речення читаєм на презентації діти шукають це речення у себе і читають до кінця. Гра «Закінчи речення» Лисиця наварила молочної каші, … Розсердилася дуже Лисиця: … Журавель знайшов глечик з вузеньким горлом, … Не гнівайся, куме, … Прийшов Журавель, … Журавель раз по раз устромляв дзьоба … З того часу дружба … А ось подивіться розсипалися літери , коли ми їх складемо , то дізнаємось хто до нас хоче завітати С Л И Я И Ц Лисиця Молодці – це наша лисичка. А у яких казках ви її зустрічали ? Вона прийшла вибачитись за свій вчинок .Пробачимо її? Підсумок уроку Технологія « Мікрофон » Висновок : КАЗКА ВЧИТЬ БУТИ ……..обережними , розумними, добрими, доброзичливими. Попереджувати своїх друзів про небезпеку. Не можем на світі без казки прожити Бо казка вчить нас як потрібно дружити , Як зло подолати Як хитрих провчити Артем Як добрих і чуйних . Й сміливих любити. Лисичка та журавель На болоті в очереті на купині жив журавель, а трохи віддалік жила лисиця. Якось лисиця запросила журавля до себе в гості: — Приходь, куме, до мене в гості. Лисиця наварила молочної каші, розмазала її по тарілці і дожидає гостя. Прийшов журавель, вона й заходилась його пригощати: — їж, їж, куме, не бійся, будь як дома. Журавель нахилив голову до тарілки, довбав, довбав носом по тарілці, у рот жодної крихти не попало. А лисиця швиденько язиком лизь-лизь і живо спорожнила тарілку. Потім каже журавлеві: — Не гнівайся, куме, більше нічим пригощати. Журавель їй відповідає: — Дякую, кумасю! Приходь же завтра до мене. — Добре, добре, прийду. Журавель знайшов глечик з вузеньким горлом, поклав туди рисової каші з маслом і став дожидати гостю. Дивиться — мчиться лисиця. Почали вони обідать. Журавель раз по раз устромляв дзьоба в глечик і ковтав кашу. А лисиця вертілась біля глечика і тільки облизувалась, а каші дістать не могла.А журавель клює та й клює, аж поки всю кашу з'їв, а тоді й каже: —Вибачай, кумонько, більше пригощати нічим. Розсердилася дуже лисиця: думала на цілий тиждень наїстися, а пішла, облизня піймавши. З того часу дружба між журавлем і лисицею розсохлась. Лисиця утекла в ліс і вже більше з журавлем не зустрічалась. Зайчук Т. І., Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 10379 | Рейтинг: 4.0/5 |
Всього коментарів: 0 | |