Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Математика і ритм. Додавання і віднімання в межах 10. Нумерація чисел другого десятка.

Тема.   Математика і ритм.  Додавання і віднімання в межах 10. Нумерація  чисел   другого десятка.

Мета.  Повторити таблиці додавання і віднімання чисел в    межах 10. Узагальнити знання нумерації та порівняння чисел в межах 20. Розвивати обчислювальні навички. Сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови. Розвивати кмітливість і спостережливість. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати любов до математики.

План  уроку

1.    Привітання.
2.    Комп’ютер. 5 хвилин.
3.    Що я задумала?
4.    Бліц – питання.
5.    Математичний диктант.
6.    Розкажіть про число.
7.    Комп’ютер. Знайти геометричні фігури.
8.    Кругові приклади.
9.    Комп’ютер. Закономірності.
10.    Фізкультхвилинка. Зверобіка.
11.    Про марафонський біг.
12.    Математичний марафон.
13.    Гра „День – Ніч”.
14.    Комп’ютер. Обертання Землі.
15.    Комп’ютер. Квіти.
16.    Робота в групах.
17.    Задачі на розвиток логіки.
18.    Колесо. Як винайшли колесо.
19.    Комп’ютер. Мультфільм. Колесо.
20.    Вірші – числа.

Хід уроку

Пролунав дзвінок,
починаємо урок.
Діти, в народі говорять: „Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.

Я хочу, щоб від роботи ви  отримали насолоду, а ваші батьки побачили, як ви любите вчитися і  які ви  вже дорослі  діти.
Як завжди , на початку кожного уроку – 5хвилинка”Склад числа 10”
Комп’ютер.

Усна лічба
-    Я задумала 2 числа. Їх сума – 10. Вгадайте ці числа.

-    А зараз – бліц – питання.  Відповідаємо дружно і  хором.

1. Найменше одноцифрове число -…
2. Найбільше одноцифрове число -…
3. Найменше двоцифрове число –
4. Найбільше двоцифрове число -…
5. Числа при додаванні називаються так …
6. Щоб знайти невідомий доданок, треба …
7. Числа при відніманні називаються так…
8.  Яке з чисел на віднімання найбільше?
9. То щоб знайти невідоме зменшуване, треба …
10. В 1 дм = скільки см?
Молодці, дружні і правильні відповіді.

Математичний диктант.
Відкрийте зошити. Записуємо тільки відповіді.
Пригадаємо, як треба сидіти під час письма:
-    спинка рівна;
-    ноги на підлозі;
-    руки на парті, тільки лікті виглядають;
-    ручку тримаємо трьома пальчиками;
-    зошит похило.

Пишемо.
1.      Записати число, яке стоїть попереду  числа 9.
2.    Запишіть число, яке складається з 1 дес.2 од.
3.    Запишіть число, яке стоїть між 14 і 16 .
4.    На 1 більше 16.
5.    Яке стоїть за числом  19.

Перевіримо диктант  оплесками за правильну відповідь:
    8  12   15  17  20
- За яким принципом записані у нас числа?  ( у порядку збільшення)
- Яке число зайве?  ( 8-одноцифрове; 20 – кругле)

Розкажіть про число 8. 
                            

•    Це число  одноц.
•    Попереднє число -7
•    Наступне число -9
•    Парне.

Розкажіть про число 20.


•    Двоцифр.
•    Скл. з 2 дес.
•    Сусіди 19 і 21.
•    Парне, кругле.


- В слові „кругле” яке сховалося слово?   (Круг)
- Що таке круг?

- Комп’ютер. Слайд. Назвіть геометричні фігури, з яких складається цей малюнок.
- Чим відрізняється круг від інших фігур? ( У інших – кути і сторони. Круг можна покотити.)
Круг – це ще символ. Часто ігри проводяться по кругу, вчитель говорить:
станьте в круг, станьте навкруг мене.
Тепер згадайте розмову глухонімих людей. Ми з вами говорили, що вони розмовляють жестами і , розмовляючи,  вони  стають в круг - "бачити всіх і бути представленим  всім".
 Інформація в кругу  передається з максимальним розумінням.  
 Круг з крапкою в центрі символізує в астрології сонце.
- А що означає цей значок в математиці?   Кругові приклади.
8 – 7        7 + 2
9 – 4        4 + 4
6 – 2         1 + 9
10 – 3       5 + 1

Ритмічна гра. 
Парні – непарні числа.

- Слайд. Закономірності.
Тут є певний ритм.

Навколо нас є ритм. Людина живе у певному ритмі: урок – перерва, відпочили – попрацювали, чверть-канікули і навіть усередині людини є свій будильник – серце, яке скорочується і виштовхує кров до всіх органів.

Все в природі живе у  світі  ритмів і руху.
А що таке рух? Рух – це потреба людини, це її здоров’я . Видатний німецький поет Гейне: єдина краса людини – здоров’я.
А здоров’я – це не тільки, коли ти не хворієш, але й коли комфортне самопочуття, гарні друзі і стосунки з людьми.  7.04 – Всесвітній день здоров’я, який відмічає вся планета Земля.

Ну що ж, порухаємося.  Фізкультхвилинка. Пісня „Зверобіка”.

- Чи чули ви такий вираз: марафонський біг?
- Звідки виник такий вираз ?
Любителі спорту знають, що біг на відстань 42 км 195 м називають марафонським.
Це було дуже давно . Персидський цар Дарій відправляє до берегів Греції величезний флот, щоб захопити Грецію .Кораблі висадили персидських воїнів недалеко від невеличкого містечка Марафон. Військо почало готуватися до походу на Афіни – одне з головних міст Греції.  Почався бій, довго він тривав, перси не витримали сили греків і почали втікати до своїх кораблів.
    А нам залишилася така легенда, що після бою  одного грецького воїна  відправили в Афіни - столицю Греції, з радісною новиною про перемогу. І він після важкого, жорстокого бою та у  повному озброєнні пробіг 42 км 195 м - саме така відстань була від м. Марафон до м. Афіни. Воїн вбіг у місто, встиг крикнути:
 „ Радійте! Ми перемогли!” і впав замертво. Серце воїна не витримало такого навантаження.
Пам’ять про воїна, який приніс в Афіни радісну звістку, ожила у спорті . З тих пір в Олімпійських іграх є змагання , обов’язкова дистанція – марафонський біг. Але у ньому приймають участь лише чоловіки.

А у нас -  ваш любимий математичний марафон з  останньої парти на першу. Змагання між рядами по розв’язуванню прикладів.  Приклади на карточках.  Починаємо з останньої парти і передаємо ланцюжком на першу парту.
Перевірка –  групи обмінялися картками і перевіряють.

А зараз відпочинемо.  Гра „День – Ніч”.

-    Ніч!  (Закривають очі. )  7 + 3 – 5 + 1 + 2 .
-    День! Відповідь: 8.
-    Ніч!  14 збільшити на 1 і зменшити на 5.
-    День! Відповідь:10.

Релакс. 
Я – найкращий! ( пошепки, голосніше, ще голосніше). – 2 рази.
               Молодці. Ви дійсно найкращі, і про це говорить ваша робота.

-    Від чого залежать такі природні ритми, як зміна дня і ночі, пір року?
  - Все залежить від Сонця.

- Від чого відбувається зміна дня і ночі? ( Обертання Землі навколо своєї осі  за 24 год.
– А зміна пір року? (Обертання Землі навколо Сонця  за 1 рік)

       - Комп’ютер. Слайд . Обертання Землі навколо осі.
Дійсно, все залежить від сонечка.
-    І від сонечка квітка зранку відкриває свої пелюстки, а вночі закриває і
рослини в’януть восени і розквітають весною і
птахи відлітають у теплі краї і прилітають весною. Ритм – це і  режим дня людини: коли ви лягаєте спати, коли прокидаєтеся – це все приводить нас в гармонію з ритмами природи, а це оживляє головний мозок,  ритм породжує  дисципліну і душевний спокій, і відбувається гармонія.
До речі, сонечко в астрології позначається: круг з крапкою в середині.
Релакс:
-    Назвіть 5 назв квітів, 5 назв домашніх тварин, диких, птахів.

Робота в групах. Прочитайте задачу і знайдіть  розв’язок до задачі
.

Перевірка. Представник з кожної групи виходить до дошки і доводить  правильність розв’язку.


Задачі на розвиток логіки.

1.    У кімнаті стояло 10 стільців, на яких сиділо 10 хлопчиків. Зайшло 10 дівчаток, і їм усім знайшлося по стільчику. Як це могло трапитися?
2. В ящику лежать білі і червоні ґудзики. Не дивлячись на них, беру три. Чи можуть вони бути всі різних кольорів?
- А які саме?  ( Або 3 білі, або 3 червоні, або 1 білий і 2 червоних, або 2 білих і 1 червоний.)
- Яку форму мають ґудзики?  Які ще предмети в житті  мають круглу форму?

Слайд : блюдце, годинник, кермо, обруч, бублик, копійка, колесо.

-    І звичайно, найбільший винахід – це колесо.
Колесо – це унікальний винахід. Хто перший винайшов – не знаємо. Одні кажуть, що вперше застосували колеса в  Іраку – 3500 років до н.е. Інші вважають, що у Європі. Але з тих пір залишився документ – малюнок – віз на колесах з стовбура дерева, розпиляного на частини.

А нам залишився жартівливий  мультфільм про колесо.

Математика – це теж і ритм, і музика. Навіть вірші можна писати числами.  Послухайте. Ось сумний.Але ви добре і дружно працювали, тому я вам бажаю …..(веселий вірш)

Дякую за урок.

Вчитель Попович Н.С.

http://xvatit.com/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (12.09.2009)
Переглядів: 6386 | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!