Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Ми і природа
Урок 34 Тема. Ми і природа Мета: узагальнити й розширити знання учнів про природу; розвивати спостережливість за природними явищами; виховувати інтерес до пізнання навколишньої дійсності, любові до природи та бережного ставлення до неї. Обладнання: картки з тваринами і місцем їх проживання. Хід уроку І. Організація класу Учитель Добрий день вам, любі діти! Рада вас вітати! Щастя та добра вам Сьогодні побажати. Діти, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала й чарує, хвилювала й хвилює людину. Діти, а ви любите подорожувати? Тоді вирушаємо в подорож лісом. Послухаємо щедрий голос природи. II. Систематизація й узагальнення знань, вмінь, навичок 1. Гра «Обери правильну дорогу». Завдання. Уточнити знання дітей про взаємозв'язок людини з природою. Ігрова ідея. Дитина повинна визначити, якою стежкою вона пройде, і пояснити свій вибір. Хід гри Слід вибрати дорогу. На першій розташований завод — тут забруднене повітря. На другій рухається багато транспорту. Третя дорога — алея з густонасадженими деревами. Висновок: найкраще йти третьою дорогою, оскільки тут дихатимеш чистим повітрям і можеш послухати спів птахів. 2. Пори року. Ось ми на лісовій галявині. А яка зараз пора року? А які ще пори року ви знаєте? Гра «Пори року» Завдання. Діти повинні зрозуміти, які зміни відбуваються з рослинами у різні пори року. Я вас запрошую пограти. Всіх вас перетворюю на насіння. (Діти згортаються в клубочок, згинають голову і накривають руками.) Як тільки проглянуло тепле весняне сонечко, насіння починає повільно рости. (Піднімаються) У нього з'являються листочки. (Руки тягнуть вгору) Росте стебельце (тіло витягується), з'являються гілочки з пуп'янками. (Руки в сторони, пальці стиснуті.) Настає радісний день, і пуп'янки лопаються. (Різкорозтуляються кулачки) Пагін перетворюється на чудову сильну квітку. Настає літо, квітки гарнішають, милуються собою, посміхаються квітам-сусідам, кивають їм, легенько торкаються своїми пелюстками. Але ось подув вітер, наступила осінь. Квітка гойдається в різні боки, бореться з негодою (колихання рук, голови, тіла), квітка нахиляється до землі, лягає на неї. Їй сумно. Та ось пішов зимовий сніжок. Квітка знову перетворилася на насіння. Сніг прикрив насіння, йому тепло і затишно. Незабаром знову настане весна, і воно оживе! 3. Гра «Допоможіть кожному потрапити додому». Завдання. Клас ділиться на дві команди, які отримують картки із зо- браженням тварин та їх житлом. За сигналом потрібно стати по парах. Ведмідь — барліг риба — річка бджола — вулик шпак — шпаківня жаба — вода птах — гніздо білка — дупло миша — нора Ліс — це своєрідна зелена нива і водночас сонячна лабораторія, де відбувається велике таїнство. Саме тут мільйони, мільярди різних листочків своїми ротиками п'ють цілющу енергію сонця. У лісі зароджується органічна речовина, яка потрібна для життя всьому живому,— людині, тваринам, птахам. Ліс прикрашає землю, дає нам цілюще повітря. У лісі росте багато різних дерев. Які з них ви знаєте? Яку користь ми маємо від них? Крім дерев, у лісі ростуть і різноманітні квіти. Життя квітів розпочинається з перших вісників весни — пролісків. (Потім розквітне ряст, жовтий козелець, фіалки.) Які квіти ви ще знаєте? Де вони ростуть? 4. «Червона книга». Завдати болю природі — не хитра справа. На жаль, погане ставлення до природи призводить до того, що деякі види рослин і тварин перебувають під загрозою зникнення і потребують охорони. Розв'яжіть завдання кросворда і прочитайте, як називається книга, де записані всі види рослин і тварин, що зникають. Колір, що означає небезпеку. (Червоний) Узимку голі мерзнуть в полі, А весною, диваки, одягають кожушки. (Дерева) Навесні веселить, Влітку холодить, Восени годує, А взимку гріє. (Природа) Головний ворог лісу. (Вогонь) Де лежала червона коза, там трава не росте. (Вогнище) Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини) По білому полю Чорні вівці гуляють, Всіх розуму навчають. (Книга) Ключ. Червона книга. Гра «Треба — не можна» Завдання. Закріпити правила поведінки у природному середовищі. Ігрова ідея. Дитина має дати правильну відповідь, як слід і як не треба поводитись у природі, і в цьому випадку вона отримує фант. Виграє той, хто збере найбільше фантів. Потрібно пригадати, як слід поводитись і чого не можна робити. Вчитель називає дію, а діти відповідають, «можна» чи «не можна» так чинити. Згодом пропонується ускладнений варіант гри. На слова вчителя «можна» або «не можна» діти називають відповідні вчинки. Можна: саджати квіти, рослини; охороняти рідкісні рослини; берегти молоді рослини; огороджувати мурашники; спостерігати за жабами; підгодовувати птахів; прибирати місце відпочинку;милуватися красою природи. Не можна: ламати гілок дерев; обдирати кору дерев; рвати багато квітів; збивати гриби ногами; руйнувати павутиння; ловити метеликів; ловити жаб. (С. 138 «Про шкоду природі») III. Підсумок уроку Діти, ми з вами можемо не тільки берегти природу, а й примножувати її. Що для цього слід зробити, на вашу думку? (Відповіді дітей) Дорогі друзі, час повертатись. Бачу, що ви ростете справжніми знавцями й охоронцями рідної природи. Більше читайте — книги збагатять вас новими знаннями. Адже для того, щоб охороняти все живе навкруги, треба перш за все бути добре обізнаними з довкіллям. | |
Переглядів: 1914 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |