Моє рідне село - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Моє рідне село

Юлія Бондаренко,
учитель початкових класів
Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст.
Золотоніської районної ради
Черкаської області

 

Любов до рідного краю, повага до батьків, старшого покоління, бережливе ставлення до спадщини українського народу виховується змалку. Якщо дитина знатиме більше про свою Батьківщину, вона буде їй ближчою і ріднішою. Саме це і є головним змістом проекту «Моє рідне село», який присвячений малій Батьківщині – селу Вознесенське.
 

Тема: Моє рідне село.
Тип проекту: історично-пізнавальний.
Мета:
- ознайомити учнів з історією рідного села та сьогоденням;
- наголосити на потребі оберігати як святиню все те, що пов’язує нас з рідною землею;
- виховувати в дітей любов до національних традицій, народної мудрості, пошану до своїх талановитих односельців;
- формувати почуття успіху.
Навчальні завдання:
- формувати вміння працювати в групах, колективі;
- сприяти розвитку відповідальності за доручену справу;
- вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації;
- розвивати творчі здібності, зв’язне мовлення;
- удосконалювати комунікативні навички.
Форма захисту: усний журнал.
Учасники проекту: учні 3 класу, класовод, батьки.
Консультанти: керівники шкільного музею побуту та етнографії, музею рушника, бібліотекар, класовод.
Використані методи і прийоми роботи над проектом: зустрічі, бесіди, екскурсії, спостереження, перегляд відеоматеріалів, виконання творчих робіт (малюнки, твори-фантазії, інтерв’ю).
Очікувані результати:
- формування почуття успіху;
- набуття учнями навичок спілкування, дослідження, спостереження;
- виховання загальнолюдських цінностей;
- розвиток пізнавальної активності учнів.

Робота над проектом
1.Вибір теми.
2.Організаційна робота:

- розподіл класу на групи, максимально враховуючи інтереси учнів;
- екскурсії в музеї;
- зустрічі із старожилами села;
- відвідування репетицій фольклорного ансамблю «Вербиченька» при сільському Будинку культури;
- обговорення форми звіту результатів проекту.
3.Практична робота:
- організація фотовиставки «Моє село вчора і сьогодні»;
- виставка малюнків «Рідні краєвиди»;
- написання творів-фантазій «Школа майбутнього»;
- створення альбому мудрих висловлювань, легенд про назву села Вознесенського та назву річки Суха Згар «Зернини народної творчості»;
- виставлення світлин роботи над проектом «Моє рідне село» на сайті школи.
4.Завдання для групової роботи:
- група «Дослідники» - використовуючи матеріали музеїв школи, спогади старожилів села, підготувати розповідь про історію села, провести пошукову роботу (легенди назв села та річки), українські народні пісні, мудрі висловлювання, притаманні односельцям. Свої надбання оформити у альбом «Зернини народної творчості»
- група «Народознавці» - організація виставки робіт народних умільців та майстринь села, виставка малюнків на тему «Рідні краєвиди»;
- група «Кореспонденти» - взяти інтерв’ю у голови села, написання творів-фантазій «Школа майбутнього»;
- група «Фотографи» - оформити фотовиставку «Моє село вчора і сьогодні» та виставити світлини на сайті школи.
Підсумок
Робота над проектом дала змогу залучити кожного учня до активного пізнавального процесу, реалізувати свій творчий потенціал, відчути почуття успіху, виявити здібності у груповій співпраці, розвинути комунікативні уміння, глибше пізнати історію рідного села та традиції і звичаї односельчан, викликала інтерес і бажання берегти та примножувати надбання попередніх поколінь села.
Матеріали проекту можуть бути використані на уроках предмету «Я у світі», літературного читання, трудового навчання, образотворчого мистецтва.

Категорія: Уроки | Додав: Ulia1978 (23.10.2017) | Автор: Юлія Бондаренко E
Переглядів: 93 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!