Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (Продовження)

Продовження

 

7. Робота над змістом казки.

 

а) робота в парах – закінчити прислів’я.

- Відшукайте в казці прислів’я, початок яких вказаний у вас на картці.

- Яка пара справиться швидше?

 

Картка  № 1

 

«Дурні бились, а ….(розумні поживились)»

«Хто дурнем вродився, той ….( дурнем і згине)»

«Не на те мудра, щоб ….(дурнів розуму начати)»

«Поки біди не знатимеш, то…..(й розуму не матимеш)»

«Розум на дорозі… (не валяється)»

 

Перевірка: одна пара зачитує свої відповіді.

 

б) фізхвилинка – вправи для очей.

 

в) робота за варіантами:

 

варіант А                              варіант Б                                   варіант В

на картці вибрати               скласти цитатний план         прочитати кінцівку

ті риси характеру                казки, доповнюючи              казки ще раз, намагаю-

горобчика, які                      речення на картці.                чись швидко читати

відповідають змісту                                                            слова, 2 абзац –

 казки, непотрібне -                                                             скоромовкою.

закреслити.     

 

Варіант А

 

Картка № 2

 

неохайний                      спостережливий                     завзятий

вихований                                                                   хазяйновитий

сумний                                                                         допитливий

мудрий                              горобчик                            турботливий

обережний                                                                     кмітливий

дурненький                     примхливий                          розсіяний

 

 

 

Варіант Б 

 

Картка № 2

План

 

1. Був собі _______________________________________________.

2. Бились, бились _________________________________________.

3. Прилетів у гай, коли бачить – сидить _______________________.

4. Горобчик мерщій від _____________________________________.

5. Сидить на ріллі __________________________________________.

6. Вилізла _________________________________________________.

7. А бодай тобі заціпило _____________________________________.

8. Звернувся він просто ______________________________________.

9. А на весну вже став _______________________________________.

 

Перевірка варіантів.

 

 

варіант А                                       варіант Б                    варіант В

розташувати вибрані            прочитати ще раз            підготувати стислий

риси у тій послідовності,      слова дійових осіб,         переказ кінцівки.

як змінювався горобчик.       приготуватися до             

доведіть це в своїй                 інсценування казки.

розповіді.                                Як треба читати слова

                                                 різних героїв казки?

                                       Курка – доброзичливо, заклопотано;

                                       Зозуля – насмішкувато, байдуже;

                                       Бузько – сердито; ґава – сумно, співчутливо;

                                       Сова – сердито, зверхньо; сорока – швидко;

                                        Крук – поважно, повчально.

 

Перевірка завдань варіантів.

 

г) робота над головною думкою казки.

 

-         Яка головна думка цієї казки? (Треба самому навчатися, здобувати розум.)

-         Розшифруйте прислів’я, чи відповідають вони головній думці казки? Поясніть, як розумієте їх?

М_др_м    н_хт_   не   вр_д_вс_,   а   н_вч_вс_.

 

 

(Мудрим ніхто не вродився, а навчився.)

 

Ч_ж_м   р_з_м_м   ж_ть, д_бр_   не  н_ж_ть.

 

(Чужим розумом жить, добра не нажить.)

 

-         Які ще прислів’я знаєте?

 

Не всякий розумний, хто з головою.

В розумній розмові розуму набиратися, в нерозумній – свій загубити.

Розум за морем не купиш, коли вдома немає.

По одягу зустрічають, по розуму проводжають.

Голова без розуму, що ліхтар без свічки.

 

- Яка з приказок, вжитих у казці, співзвучна з головною думкою?

               (Поки біди не знатимеш – розуму не матимеш.)

- Як розумієте цю приказку?

              ( Наші помилки у житті змушують нас замислюватись над життям, вчитись

                 нового, жити по іншому, краще думати.)

 

8. Підсумок уроку.

-         Що навчає цінувати ця казка? (розум, розсудливість, бажання вчитись)

-         Що в ній засуджує автор?  ( легковажність, нерозумність)

 

Оцінювання відповідей дітей.

 

9. Домашнє завдання.

 

Варіант А: написати невеличкий твір-роздум на тему «Чого навчила мене ця казка?»

Варіант Б і В: підготувати переказ казки від першої особи.

 

Адамович О. В., учитель початкових класів,: Запорізький НВК "Еврика"

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (17.07.2010)
Переглядів: 7512 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!