Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження 7. Робота над змістом казки. а) робота в парах – закінчити прислів’я. - Відшукайте в казці прислів’я, початок яких вказаний у вас на картці. - Яка пара справиться швидше? Картка № 1 «Дурні бились, а ….(розумні поживились)» «Хто дурнем вродився, той ….( дурнем і згине)» «Не на те мудра, щоб ….(дурнів розуму начати)» «Поки біди не знатимеш, то…..(й розуму не матимеш)» «Розум на дорозі… (не валяється)» Перевірка: одна пара зачитує свої відповіді. б) фізхвилинка – вправи для очей. в) робота за варіантами: варіант А варіант Б варіант В на картці вибрати скласти цитатний план прочитати кінцівку ті риси характеру казки, доповнюючи казки ще раз, намагаю- горобчика, які речення на картці. чись швидко читати відповідають змісту слова, 2 абзац – казки, непотрібне - скоромовкою. закреслити. Варіант А Картка № 2 неохайний спостережливий завзятий вихований хазяйновитий сумний допитливий мудрий горобчик турботливий обережний кмітливий дурненький примхливий розсіяний Варіант Б Картка № 2 План 1. Був собі _______________________________________________. 2. Бились, бились _________________________________________. 3. Прилетів у гай, коли бачить – сидить _______________________. 4. Горобчик мерщій від _____________________________________. 5. Сидить на ріллі __________________________________________. 6. Вилізла _________________________________________________. 7. А бодай тобі заціпило _____________________________________. 8. Звернувся він просто ______________________________________. 9. А на весну вже став _______________________________________. Перевірка варіантів. варіант А варіант Б варіант В розташувати вибрані прочитати ще раз підготувати стислий риси у тій послідовності, слова дійових осіб, переказ кінцівки. як змінювався горобчик. приготуватися до доведіть це в своїй інсценування казки. розповіді. Як треба читати слова різних героїв казки? Курка – доброзичливо, заклопотано; Зозуля – насмішкувато, байдуже; Бузько – сердито; ґава – сумно, співчутливо; Сова – сердито, зверхньо; сорока – швидко; Крук – поважно, повчально. Перевірка завдань варіантів. г) робота над головною думкою казки. - Яка головна думка цієї казки? (Треба самому навчатися, здобувати розум.) - Розшифруйте прислів’я, чи відповідають вони головній думці казки? Поясніть, як розумієте їх? М_др_м н_хт_ не вр_д_вс_, а н_вч_вс_. (Мудрим ніхто не вродився, а навчився.) Ч_ж_м р_з_м_м ж_ть, д_бр_ не н_ж_ть. (Чужим розумом жить, добра не нажить.) - Які ще прислів’я знаєте? Не всякий розумний, хто з головою. В розумній розмові розуму набиратися, в нерозумній – свій загубити. Розум за морем не купиш, коли вдома немає. По одягу зустрічають, по розуму проводжають. Голова без розуму, що ліхтар без свічки. - Яка з приказок, вжитих у казці, співзвучна з головною думкою? (Поки біди не знатимеш – розуму не матимеш.) - Як розумієте цю приказку? ( Наші помилки у житті змушують нас замислюватись над життям, вчитись нового, жити по іншому, краще думати.) 8. Підсумок уроку. - Що навчає цінувати ця казка? (розум, розсудливість, бажання вчитись) - Що в ній засуджує автор? ( легковажність, нерозумність) Оцінювання відповідей дітей. 9. Домашнє завдання. Варіант А: написати невеличкий твір-роздум на тему «Чого навчила мене ця казка?» Варіант Б і В: підготувати переказ казки від першої особи. Адамович О. В., учитель початкових класів,: Запорізький НВК "Еврика" | |
Переглядів: 7512 | Рейтинг: 1.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |