Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Музика розповідає Конспект уроку з музики у 1 класі Тема: Музика розповідає Мета: формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво; ознайомити з поняттям «нотний стан», «скрипковий ключ», «нота»; вдосконалювати вокальні, танцювальні навички; розвивати ритмічний слух, увагу; виховувати інтерес до музики. Музично-дидактичний матеріал: П.Чайковський «Танець феї Драже», «Баба Яга»; поспівка «Перший клас»; пісня Б.Фільц «Морозець»; пісня Я.Степовий «Сніжинки»; музично-ритмічна вправа «Ось так» Обладнання: портрет П.Чайковського, ілюстрації до пісень, малюнки музичних інструментів, казковий герой, дитячі музичні інструменти, DVD-плеєр, синтезатор, диски (1, 2 клас), дидактичний матеріал, цукерки Хід уроку І. Організаційний момент 1. Вхід під музику П.Чайковського «Марш дерев'яних солдатиків» 2. Музичне вітання «Перший клас» ІІ. Мотивація навчальної діяльності - Сьогодні до нас на урок завітала добра фея, яка буде спостерігати за вашою роботою, поведінкою на уроці. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете сніжинку, а в кінці уроку самих активних чекає сюрприз від феї. ІІІ. Розспівування і засвоєння музичної грамоти 1. Ознайомлення із термінами «нота», «нотний стан», «скрипковий ключ» В зошитах твоїх охайних Зрозуміло все й звичайно: Є там лінії й клітинки І відмінні є оцінки. Там шикуються в загони Букв і цифр стрункі колони. Тільки де ж значки музичні В зошитах шукати звичних? Для тих знаків особливих Збудували хатку з ліній! Їх не важко рахувать: Раз, два, три, чотири, п'ять! Має назву хатка та Нотний стан. Господинь у домі сім: До, ре, мі фа, соль, ля, сі. Щоб дверцята відчиняти, Треба ключ надійний мати. Ключ до музики - запам'ятай - І скрипковим називай. (під час читання вірша, вчитель на дошці на нотному стані прикріплює кольорові ноти по порядку, скрипковий ключ) 2. Первинне закріплення - За допомогою яких музичних знаків можна записати музику? - Скільки нот є? Назви. - Де записуються ноти? - Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан? - Які за висотою звучання бувають ноти? 3. Гра «Луна» Мета: повторити звуки ЗО та ВІ; розвивати музичний слух. ІV. Розучування пісні Я.Степового «Сніжинки» 1. Вступна бесіда - Яка зараз пора року? - За якими ознаками зима відрізняється від інших пір року? 2. Відгадування загадки Срібна зірка біла-біла, На долоню мені сіла. А як сіла, то розтала, Голуба водиця стала. - Сьогодні на уроці ми розучимо нову пісеньку Якова Степового, яка так і називається «Сніжинки». 3. Виконання вчителем пісні - Яка мелодія пісні? (ніжна, плавна) - Який характер музики? (ніжний, лагідний, ласкавий, спокійний, добрий) 4. Розучування першого куплету по частинах Мета: звернути увагу, що сильна доля припадає на другий склад, мелодія починається із затакту. V. Музично-ритмічні рухи. Фізхвилинка із елементами танцю VІ. Слухання музики П.Чайковського «Танець феї Драже», «Баба Яга» - Композитор П.Чайковський досить часто у своїх творах змальовує героїв казок, і його музика настільки правдиво відображає казкових персонажів, що кожна людина може легко відчути цю казковість, слухаючи його музику. - Послухайте музику П.Чайковського з балету «Лускунчик», у якому задіяні персонажі - дівчинка, солдат-лускунчик, казкова фея, яка має назву цукерок - фея Драже, та багато інших, і скажіть: до якого названого героя найбільше підходить ця музика? Хто з них може танцювати під неї? 1. Слухання. П.Чайковський «Танець феї Драже» - Це танець феї Драже. Інструмент, на якому виконується ця мелодія, називається челестою. Це за його допомогою творяться такі чудові казкові звуки. Він схожий на маленьке піаніно, тільки всередині не струни, а металеві пластинки, по яких б'ють молоточки. 2. Аналіз прослуханого - Як челеста допомагає розповісти про фею Драже? - Добра вона чи зла? - Чому ви так вважаєте? 3. Слухання. П.Чайковський «Баба Яга». Вираження рухами - Яких героїв казок ви знаєте? - Усі, кого ви назвали, робили добрі справи, допомагали людям. А хто їм заважав? (Баба Яга) - Ось як про неї розповідається в одній казці: «Вранці прокинулася Баба Яга - кістяна нога у своїй хатиночці на курячих ніжках. Дивиться - немає Івана-Царевича. Кинулася навздогін з усіх сил. На залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає - тільки вітер свистить, хмари розганяє...» - Послухайте, як розповів П.Чайковський казку про Бабу Ягу в фортепіанній п'єсі, яку так і назвав «Баба Яга». 4. Аналіз прослуханого - Якою Баба Яга зображена у п'єсі? - Як розповідає про неї музика? - Якими музичними засобами передає музика характер Баби Яги? (гучними, низькими) 5. Порівняння музичних образів VІІ. Ритмічні вправи. Шумовий оркестр - У чому різниця між ритмічними складами І та П - Що означає цей знак Z? - Проплескайте вправу І П Z І І - Яку пісню нагадує цей ритмічний рисунок П І П І ? VІІІ. Виконання пісні Б.Фільца «Морозець» 1. Виконання без музичного супроводу, а із супроводом шумового оркестру, виділяючи сильну долю кожного такту 2. Виконання з танцювальними рухами, музичним супроводом та шумовим оркестром ІХ. Підсумок уроку 1. Опитування - Скільки нот є? Назви. - Де записуються ноти? - Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан? - Які твори слухали? 2. Нагородження всіх дітей солодкими подарунками від феї Драже Х. Вихід з класу під музику П.Чайковського «Танець феї Драже» Автор: Балан Ірина Вікторівна За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 6801 | Рейтинг: 3.5/6 |
Всього коментарів: 0 | |