Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

«Найвища мудрість людини – творити добро»

Інтегрований урок в 3 класі на тему: «Найвища мудрість людини – творити добро».

 

Головна ідея уроку: кожна людина, в міру своїх сил, повинна робити добро.

Мета:

Я і Україна (громадянська освіта): підвести до розуміння змісту поняття «добро». Вчити встановлювати взаємозвязки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем  «добра» і «зла». Розвивати емоційну сприйнятливість, емпатію, пізнавальну активність в процесі самостійної пошукової роботи.

Позакласне читання: розширювати коло читацьких інтересів учнів. Сприяти визначенню та засвоєнню головної думки оповідання. Вдосконалювати вміння робити висновки з прочитаного твору.

Розвивати читацькі навички, інтонаційну виразність, звязне мовлення, мовленнєву творчість.

Виховувати потребу робити добро.

Хід уроку:

І. Налаштування на урок.

(Учитель зачитує учням епіграф)

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі! Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра!

ІІ.Спільне визначення теми уроку.

-         Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити (відповіді учнів).

-         Отже тема нашого уроку: «Найвища мудрість людини – творити добро»

(вивішується на дошці).

-         Чому кажутиь, що Людина і Добро нерозривно повязані між собою і повинні йти поруч?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та визначення завдань уроку.

-         Сьогодні ми спробуємо відповісти на ці запитання і визначити, чому «добро – найвища мудрість людини».

IV. Робота над темою уроку.

(Учні проводили групову пошуково-дослідницьку роботу і в даній частині уроку презентують рензультати своєї роботи).

- Зараз попрацюємо в нашій творчій лабораторії і заслухаємо повідомлення пошуковців.

1. «Соціологи» представляють результати соціологічного опитування з проблеми «Що таке добро?» та (на дошці) складають відповідний «Асоціативний кущ».

2. «Літератори» презентують прочитані твори про добро В. Сухомлинського, використовуючи Метод ПРЕС.

3. Етимологи доповідають про своє відкриття – значення слова «людина» на основі дослідження його кореня: люд = лю (любов) + д (добро)

4. Народознавці ознайомлюють із прислівями про добро, які вони знайшли та вивчили.

5. - А якого кольору добро (відповіді учнів). Презентація робіт групи «художників».

6. «Поети» зачитують власні вірші на тему «добра» і «Зла».

7. – Як ви думаєте, чи може музика спонукати людину на добрі чи злі вчинки? (відповіді учнів)

- Давайте подивимось, що думають про це науковці-дослідники ( перегляд відеофрагменту фільма «Великая тайна воды» (1,5 хв).

- Якщо музика так впливає на воду, то уявіть як вона впливає на людину, яка на 80 % складається з води?

V. Фізкультхвилинка:

В нашім класі друзі всі (3 оплески в долоні):

Ти і Я, і Ми, і Ви, (3 оплески в долоні),

Посміхнись тому, хто зліва (поворот вліво),

Посміхнись тому, хто зправа (поворот вправо)

Ми – одна сімя! (жест руками)

Учитель: Поділіться, діти, з усіма теплом,

Подаруйте його друзям, хай зросте добром!

 

VI. (Позакласне читання)

- Сьогодні ми завершуємо вивчення творчості  В. Сухомлинського та ознайомимось з його оповіданням «Добре слово».

Робота над текстом:

1.     Читання підготовленим учнем.

2.     «Словникова скринька» (використовуються справжня скринька, де знаходяться слова, значення яких потребує уточнення): стільники, ослінчик, танула на очах).

3.     Тестові завдання для зясування розуміння учнями фактичного змісту твору.

4.     Завдання на розуміння головної думки оповідання.

-         Підберіть із запропонованих прислівїв таке, яке, на вашу думку, найкраще відповідає змісту (робота в групах).

5.     Вибіркове читання:

-         знайдіть і зачитайте рядки, у яких звучить, що ж було у словах бабусі Надії?

6.     Розвиток інтонаційної виразності:

-         Передайте інтонаційно слова бабусі.

7.     Робота в парах:

-         Поставте один одному запитання за змістом.

8.     Читання зі скороченням, але збереженням фактичного змісту і головної думки.

VI. Підсумок уроку.

(Учитель надає слово учням - «Психологам», завдання яких уважно слухати відповіді інших та відповісти на заключні питання:

-         То чому творити добро – це найвища мудрість?

-         Чи природжена риса характеру «доброта»?

-         Як серед потоку людей, що йдуть назустріч, можна визначити добру людину?

-         Які добрі вчинки можете зробити ви?

(до відповідей потрібно залучати і інших дітей).

 

Хоменко А.Ф., Уманський навчально-виховний комплекс № 1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (16.05.2010)
Переглядів: 4130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!