Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Інтегрований урок в 3 класі на тему: «Найвища мудрість людини – творити добро». Головна ідея уроку: кожна людина, в міру своїх сил, повинна робити добро. Мета: Я і Україна (громадянська освіта): підвести до розуміння змісту поняття «добро». Вчити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем «добра» і «зла». Розвивати емоційну сприйнятливість, емпатію, пізнавальну активність в процесі самостійної пошукової роботи. Позакласне читання: розширювати коло читацьких інтересів учнів. Сприяти визначенню та засвоєнню головної думки оповідання. Вдосконалювати вміння робити висновки з прочитаного твору. Розвивати читацькі навички, інтонаційну виразність, зв’язне мовлення, мовленнєву творчість. Виховувати потребу робити добро. Хід уроку: І. Налаштування на урок. (Учитель зачитує учням епіграф) Врятує світ краса – завжди так говорили, Тепер врятує світ лиш доброта, Бо стільки всюди зла – людина вже не та. Тож, люди на землі! Спішіть добро творити, Щоб нам не згинути у морі зла, Щоб кожен міг серед краси прожити, У царстві справедливості й добра! ІІ.Спільне визначення теми уроку. - Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити (відповіді учнів). - Отже тема нашого уроку: «Найвища мудрість людини – творити добро» (вивішується на дошці). - Чому кажутиь, що Людина і Добро нерозривно пов’язані між собою і повинні йти поруч? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та визначення завдань уроку. - Сьогодні ми спробуємо відповісти на ці запитання і визначити, чому «добро – найвища мудрість людини». IV. Робота над темою уроку. (Учні проводили групову пошуково-дослідницьку роботу і в даній частині уроку презентують рензультати своєї роботи). - Зараз попрацюємо в нашій творчій лабораторії і заслухаємо повідомлення пошуковців. 1. «Соціологи» представляють результати соціологічного опитування з проблеми «Що таке добро?» та (на дошці) складають відповідний «Асоціативний кущ». 2. «Літератори» презентують прочитані твори про добро В. Сухомлинського, використовуючи Метод ПРЕС. 3. Етимологи доповідають про своє відкриття – значення слова «людина» на основі дослідження його кореня: люд = лю (любов) + д (добро) 4. Народознавці ознайомлюють із прислів’ями про добро, які вони знайшли та вивчили. 5. - А якого кольору добро (відповіді учнів). Презентація робіт групи «художників». 6. «Поети» зачитують власні вірші на тему «добра» і «Зла». 7. – Як ви думаєте, чи може музика спонукати людину на добрі чи злі вчинки? (відповіді учнів) - Давайте подивимось, що думають про це науковці-дослідники ( перегляд відеофрагменту фільма «Великая тайна воды» (1,5 хв). - Якщо музика так впливає на воду, то уявіть як вона впливає на людину, яка на 80 % складається з води? V. Фізкультхвилинка: В нашім класі друзі всі (3 оплески в долоні): Ти і Я, і Ми, і Ви, (3 оплески в долоні), Посміхнись тому, хто зліва (поворот вліво), Посміхнись тому, хто зправа (поворот вправо) Ми – одна сім’я! (жест руками) Учитель: Поділіться, діти, з усіма теплом, Подаруйте його друзям, хай зросте добром! VI. (Позакласне читання) - Сьогодні ми завершуємо вивчення творчості В. Сухомлинського та ознайомимось з його оповіданням «Добре слово». Робота над текстом: 1. Читання підготовленим учнем. 2. «Словникова скринька» (використовуються справжня скринька, де знаходяться слова, значення яких потребує уточнення): стільники, ослінчик, танула на очах). 3. Тестові завдання для з’ясування розуміння учнями фактичного змісту твору. 4. Завдання на розуміння головної думки оповідання. - Підберіть із запропонованих прислів’їв таке, яке, на вашу думку, найкраще відповідає змісту (робота в групах). 5. Вибіркове читання: - знайдіть і зачитайте рядки, у яких звучить, що ж було у словах бабусі Надії? 6. Розвиток інтонаційної виразності: - Передайте інтонаційно слова бабусі. 7. Робота в парах: - Поставте один одному запитання за змістом. 8. Читання зі скороченням, але збереженням фактичного змісту і головної думки. VI. Підсумок уроку. (Учитель надає слово учням - «Психологам», завдання яких уважно слухати відповіді інших та відповісти на заключні питання: - То чому творити добро – це найвища мудрість? - Чи природжена риса характеру «доброта»? - Як серед потоку людей, що йдуть назустріч, можна визначити добру людину? - Які добрі вчинки можете зробити ви? (до відповідей потрібно залучати і інших дітей). Хоменко А.Ф., Уманський навчально-виховний комплекс № 1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» | |
Переглядів: 4130 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |