Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Проект «Т. Г. Шевченко на Сумщині»

Назва проекту: «Т. Г. Шевченко на Сумщині»
Проект проводили учні 4 -А класу
Сумська спеціалізована школа 1ступеня №30
Сумської області
Вчитель: Діденко Тетяна Вікторівна

План навчального проекту

Відродися, Тарасе!
Відродися, Тарасе, мовою,
Одкровенням душі, розмовою.
Відродися, Тарасе, криницею
Пульс життя в ній,
Віддача сторицею.
                                           Л. Яцура.

Основні питання:
Ключове питання: « Як історичне минуле нашого краю пов`язане з перебуванням Т. Г. Шевченка на Сумщині»
Тематичні питання:
1. Чи важливо знати про минуле та сьогодення свого краю?
2. Що в Україні є символічним, найкращим, найріднішим?
3. Що ми можемо зробити для того, щоб зберегти пам'ять про історію країни для наступних поколінь?
Стислий опис:
Цей проект об'єднує предмети навколишнього світу, української мови та читання для ознайомлення учнів з рідним краєм та його минулим.
Учні відвідають художній музей м. Суми для ознайомлення з експозиціями , пов язаними з життям і творчістю Т. Шевченка, виставку присвячену 200 річчю поета в Муніципальній галереї міста, екскурсію організовану в бібліотеці ім.. Островського , готуватимуть відповідні матеріали за результатами роботи. Вони будуть збирати та опрацьовувати дані з Інтернету, науково-популярної літератури та представлятимуть проект на основі цих даних.
Додатково вони будуть розробляти презентації, ,нададуть матеріали для виготовлення класної газети про Т. Шевченка, а також підготують художні віршовані твори до конкурсу «Живи, Тарасове слово!………..»
В результаті проекту учні дадуть відповіді на питання, висунуті та удосконалені впродовж розробки теми проекту.
Навчальні цілі:
Здійснити подорож по видатних місцях рідного краю.(уявну)
Дізнатися про життя і творчість народного Кобзаря, пов `язаного з Сумщиною.
Вести спостереження за відображенням Сумщини в творах Т. Шевченка.
Виховувати культуру спілкування, почуття гордості і поваги до талановитих людей своєї Батьківщини, любов до мистецтва слова.
Сприяти розвитку почуттів гармонії і краси, формуванню особистісного ставлення до історичного минулого і сьогодення.
Діяльність учнів:
1. Створити групи дослідження.
2. Розподілити обов’язки в групах.
3. Обрати лідерів.
4. Повторити правила роботи в групі.
5. Зібрати потрібну інформацію, використовуючи Інтернет та відповідну літературу.
6. Створити презентацію.
Завдання для груп:
І група. Дослідити творчість ,Т. Шевченка про річки України.
ІІ група. Дослідити історичні факти про дитинство Тараса.
ІІІ група. Дослідити творчість Шевченка –художника.
ІV група. Цікаві зустрічі Шевченка під час перебування на Сумщині..
Термін виконання: 4 тижні.
Самостійна робота учнів:
1) Підготувати для участі в конкурсі художнього читання твір Т. Шевченка
2) Підібрати питання до гри «Запитання товаришу»

Гра «Запитання товаришу»
- Де народився Тарас Шевченко?
- Чому його назвали Кобзарем?
- Скільки років прожив поет?
- Хто був вчителем Тараса?
- В яких малюнках Шевченко відобразив Сумщину?
- Чим зацікавив поета Глухів?
- В яких країнах є пам ятники Т. Шевченку?
- З яким видатним митцем того часу зустрівся Шевченко на Роменщині?
- Хто найчастіше є героями творів поета?
- Яку книгу для дітей написав Тарас Шевченко?
- Які пам ятні місця про Шевченка є в місті Суми?
- Хто врятував Тараса від кріпацтва?
- 3) Створення « Асоціативного куща»( рядки із творів, фото)
4)Зібрання малюнків, фото, інших матеріалів для газети.
Оцінювання загального проекту:
Оцінювали роботу представники від кожної групи. Учні склали таблицю оцінювання, в якій кожна група оцінювала себе самостійно й отримала оцінку від інших.
Саморефлексія:
На дошці – добірка фотографій, зроблених під час підготовки проекту.. Діти записують свої думки на аркушах, які прикріплюють під фотографіями.
 Я мрію побувати в куточках Сумщини, де перебував Шевченко.
 Вчився працювати з науково-популярною літературою.
 Я вивчила твори Т. Шевченка.
 Більше спілкувалася з однокласниками.
 Навчився виготовляти презентацію.
 Розповім про подорож своїм рідним, друзям.
Висновки. Всі учні брали активну участь у пошуках матеріалу. Опрацьовували багато книг, енциклопедій, в яких вибирали основне, здійснили подорожі по рідному краю. Діти творчо підійшли до оформлення проекту. Учні вчились оцінювати власну роботу та роботу інших. Школярі зрозуміли, що кожній людині потрібно знати минуле та сьогодення свого краю, охороняти культурну спадщину держави для того, щоб зберегти пам'ять про історію, про видатних людей України для наступних поколінь.

Категорія: Уроки | Додав: tdidenko30 (27.10.2014) | Автор: Діденко Тетяна Вікторівна E
Переглядів: 1601 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!