Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення будиночків в техніці паперопластики

Образотворче мистецтво 3 клас дата _________________
Вчитель Бондар Т. М.

Тема: Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення будиночків в техніці паперопластики.
Мета: формувати вміння порівнювати форми, розміри, пропорції споруд; вчити створювати будинки у техніці паперопластики; формувати вміння милуватися красою творів архітектури; розвивати уяву, фантазію, просторове мислення, художньо-практичні уміння та навички, вміння висловлювати власні думки; виховувати інтерес до образотворчої діяльності, акуратність, бажання бути ввічливим, добрим, уміння бачити гармонію, красу.

Хід уроку:

І. Організація класу
Епіграф «Усі види мистецтва служать найбільшому з мистецтв – мистецтву жити на землі» Бертольт Брехт.
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
Перевірка підготовки учнів до уроку, наявності художніх приладів.

ІІ. АОЗ
1. Опитування
- Що таке архітектура? (Це одночасно наука і мистецтво проектування будівель, а також власне система будівель та споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси.)
- Хто такий архітектор? (Фахівець, який проектує споруду; створює міста.)
- Як ви вважаєте, архітектор – це творча професія? (Так.) Чому? (Архітектор фантазує, створюючи різні споруди.)

ІІІ. МНД, повідомлення теми уроку
- У кожного з вас є будинок, чи квартира, в якій ви живете. Хто проектував їх? (Так, це архітектор.) У кожного будинки різні. Як ви гадаєте, чому? (Тому що архітектор фантазував, працював творчо.) Ось і ми сьогодні будемо архітекторами. Якою буде тема нашого уроку? (Припущення дітей.) Сьогодні на уроці ми будемо порівнювати форми, розміри споруд і будемо створювати будинки в техніці паперопластики.

ІV. Практична діяльність
1. Пояснення вчителя

Вправа «Прогулянка містом»
Діти, заплющіть очі, прогуляйтеся нашим містом.
Які споруди ви бачили?
Гра «Впізнай споруду»
На дошці вчитель прикріплює фото архітектури Шепетівки, учні називають їх»
Чи однакові вони?
Гуляючи вулицями свого міста, ви, мабуть, помічали, що всі будівлі відрізняються одна від одної. Чи знаєте ви чому? Тому, що вони різняться за призначенням.
Пригадайте свій власний будинок. Чи відрізняється він від школи, де ви навчаєтесь? Чим? Як ви вважаєте, чи зручно було б нам жити в школі?
А якщо ми порівняємо наші будинки з будівлями, де розташовані заводи? Чим будинок, в якому ви живете відрізняється від школи або споруди заводу? Чи може споруда заводу подарувати нам той настрій, який необхідний для щасливого життя?
Саме тому люди перед будуванням будь-якої споруди замислюються над її призначенням.

Із чого складається кожний будинок? (Так, у кожного будинку обов’язково є стіни, дах, фундамент, вікна, крізь які ми можемо бачити, що відбувається на вулиці, двері, через які ми потрапляємо всередину будинку.)
А чи може будинок бути без якоїсь складової? Можливий будинок без даху? Від чого захищає нас дах? (Так, від дощу та снігу, вітру та сонця.)

Робота з підручником. Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд.

Діти, а що ж це таке паперопластика? (Припущення дітей.)
Паперопластика – це конструювання об’ємних форм з паперу, шляхом вирізування, складання, склеювання.

За вікном холодно, морозно й тому хочеться одягнутися тепліше, приготувати смачного чаю й читати улюблену книгу. І це все ми можемо робити вдома, де затишно, тепло, де ваша сім’я.
Діти, а в якому будинку затишно? (Так, там де є любов.)
Ви готові створювати будинок для вашої сім’ї? (Так.) Але ми побудуємо сьогодні не прості будиночки, а будинки, в які ви вкладете все найкраще: щастя, тепла, посмішки, затишку, любові, друзів, радості, успіху, мрій, ніжності, турботи, довіри, ідей, натхнення.
Тож, успіхів вам! Працюймо з любов’ю.

2. Техніка безпеки
Давайте пригадаємо правила користування ножицями.
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Не наближайтеся до товариша під час різання.
7) Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

3. Самостійна діяльність учнів
- Вирізування деталей
- Склеювання деталей
Слідкую за поставою учнів, за темпом роботи. Якщо є типові помилки, то пояснюю, як їх уникнути.
* Резерв
Діти, давайте додамо фарби у ваші будинки.
Діти розфарбовують виготовлені будинки.

4. Демонстрація виробів.
О, у кожного з вас будинок індивідуальний, привабливий. Чи хотіли б ви жити в такому будинку?

5. Вправа «Назва будинку»
Діти, ви пам’ятаєте для кого ваші будинки? (Так, для наших сімей.)
Придумайте назву вашим будинкам. (Будинок: щастя, тепла, посмішки, затишку, любові, друзів, радості, успіху, мрій, ніжності, турботи, довіри, ідей, натхнення тощо). А чому саме таку назву ви дали своєму будинку? (Відповіді дітей.)

V. Підсумок уроку
Нехай у вашому домі завжди панує щастя, злагода. Нехай буде тепло й затишно у будь-яку погоду.

Категорія: Уроки | Додав: (05.12.2017) | Автор: Тетяна Миколаївна E
Переглядів: 706 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!