Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

"Працездатність учня. Активний відпочинок"
Урок №3-4

Тема: Працездатність учня. Активний відпочинок.

Мета: дати уявлення про працездатність,про значення активного відпочинку для працездатності та гармонійного розвитку людини; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати навички безпечної для власного здоров’я і здоров’я оточуючих поведінки.

Обладнання: малюнки із зображення різних видів спорту, 2 м’ячі.

ХІД УРОКУ.

1.Мотивація навчальної діяльності.
1.Робота над загадкою.
- Послухайте і відгадайте таку загадку.
Хто вранці ходить на чотирьох ногах, удень – на двох, а ввечері – на трьох?
(Людина)
- Чому саме так? Доведіть.
- Пригадайте, які ви знаєте приказки, загадки чи казки про здоров’я?

2. Складання прислів’я.
Розгляньте запис на дошці. Складіть з поданих частин прислів’я. Запишіть.

Пра здо а ця - лінь -
хво ба, ро в я,

(Праця – здоров’я, а лінь _ хвороба.)
- Як ви розумієте значення цього прислів’я?
- Чому праця – це здоров’я?
- А чому лінь – хвороба?

2.Повідомлення теми і завдання уроку.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те що, здоров’я характеризується високою працездатністю і стійкістю до захворінь. Фізичне здоров’я формується за умов дотримання режиму для достатньої рухової активності, правильного харчування.

3.Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1.Практичний дослід.
- Коли лікар оглядає хворого він перевіряє його пульс. Яка ж залежність між пульсом і здоров’ям людини?
Для того щоб, відповісти на це запитання, проведемо такий дослід.
Давайте знайдемо пульс і порахуємо його. Це робиться дуже просто. Наприклад, щоб порахувати пульс на лівій руці, потрібно 4 пальці правої руки покласти на передпліччя лівої руки з боку долоні, біля основи великого пальця.
- Відчуваєте поштовхи?
Це і є пульс. А тепер підрахуйте, скільки поштовхів відбувається за одну хвилину. У вашому віці частота поштовхів має бути близько до 82.Кожний поштовх – це скорочення серця, від якого кров йде по судинах. Це значить, що ваше серце за одну хвилину скорочується саме стільки разів.
А тепер давайте зробимо таку зарядку.
Зайчик
Сірий зайчик сів і жде,
Спритно вушками пряде.
Зимно зайчику стояти,
Треба трошки пострибати,
Стриб-стриб, стриб-стриб, стриб-стриб.
Пострибавши – відпочить.

- Порахуйте свій пульс після зарядки. Що ви помітили?
- Чому він став частішим?
Це пояснюється тим, що під час роботи м’язів серце скорочується активніше. Так само і частота дихання. Вона різниця в залежності від навантаження. А ось у спортсменів після фізичного навантаження пульс і частота дихання зростають повільніше і приходять до норми швидше. Це говорить про фізичну тренованість цих людей. А тепер зробимо висновок: якщо після бігу чи фізичних вправ у вас значно частішають пульс і дихання, значить, ви фізично слабкі.

2. Робота в групах.
Поміркуйте, що потрібно робити щодня, щоб стати фізично сильним.
(Колективне складання усної пам’ятки).

3. Робота за малюнками.
(На малюнках зображенні різні види спорту).
Щоб бути здоровими, активними, працездатними, необхідно виконувати фізичні вправи і займатися спортом..
- Які види спорту ви бачите на малюнках?

4. Рухлива гра «М’яч – ведучому».

Діти утворюють 2-3 кола. У центрі кожного – ведучий. Він кидає м’яч по черзі своїм партнерам, а ті повертають м’яч йому. Спіймавши м’яч від останнього гравця, ведучий піднімає м’яч угору. Виграє команда, яка припустилася найменшої кількості помилок і раніше закінчила гру. Виконувати 5-6.

5. Робота з підручником (с. 14-17)

6.Робота в зошиті (с.5)

7. Слухання й обговорення оповідання В.Сухомлинського.
- Послухайте оповідання.
Ледача подушка.

Маленькій Яринці треба рано-рано вставати, щоб до школи йти. А не хочеться, ой як не хочеться! Увечері й питає Яринка у дідуся:
- Дідуся, чому вранці вставати не хочеться?..
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь. – Ото саме тоді, як вставати
Не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря. Добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
Наступного дня рано-пораненько, знову не хочеться вставати Яринці. Але ж треба подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилася Яринка швиденько, одяглася; взяла подушку, винесла на подвір я, поклала на лавку – та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко – та й умиватися.
А дідусь у вуса посміхається.
- Яким був дідусь?
- Чого він навчив Яринку?
- Кому з вас теж не хочеться вставати вранці?
- Що ви робите, щоб своєчасно прокинутись?
- Хто вам допомагає у цьому?

8.Складання режиму дня.
- Відгадайте, що вам може допомогти своєчасно виконувати свої справи.
Ходить і говорить та не їсть.
(Годинник)
- Як годинник допомагає людині?
Ваш організм працює, як годинник. Тому вам необхідно виконувати всю роботу у звичному для нього порядку.
- Назвіть свої основні дії протягом дня і позначте час їх виконання стрілками на годинниках у картці.

- Продовжте висловлення: Режим допомагає мені: …

4.Закріплення та осмислення нового матеріалу.

1. Робота в зошиті (с.4)
2. Складання діалогів на тему «Режим дня».
Одного разу Марійка запізнилася і не встигла на перший урок. Коли вона зайшла до класу на перерві, однокласники здивовано подивились на неї. А потім почали розпитувати, що з нею трапилося:
- Чому ти така засмучена, Марійко?
- Я проспала вранці.
- Тебе що,мама не розбудила?
- Ні, коли мене розбудила мама, я не змогла встати, тому що вчора дивилася телевізор до 10 годин вечора.
- А чому ти така бліда?
- Не встигла поснідати,так бігла, що ледь не потрапили під машину.
- Чому ж ти плачеш?
- Забула зошит і щоденник.
Однокласник Миколка на це відповів їй:
- Щоб усе встигати робити, добре вчитися і не стомлюватися, дотримуйся режиму дня.
- Чи згодні ви з ним? Чому?
Об’єднайтесь у пари і складіть діалог на тему «Режим дня».

5. Підсумок уроку.
- Про що важливе ви дізнались на уроці?
- Що таке режим дня?
- Чому слід дотримуватися режиму дня?

6.Домашнє завдання.
Прочитати статті підручника (с.14-17).



Джерело: http://вчитель вчителю
Категорія: Уроки | Додав: terminator (13.09.2009)
Переглядів: 5117 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!