Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Пам'ять дитини

Батьківські збори
Проводяться за круглим столом

Тема: Розвиток пам’яті дітей — важлива умова повноцінного навчання.
Мета:
1. Познайомити з поняттям «пам’ять».
2. Познайомити з прийомами покращення пам’яті, вмінням зосереджуватися.
3. Дати рекомендації батькам щодо розвитку пам’яті дітей, зокрема під час виконання домашніх завдань.
На дошці — плакат з висловом:
«Кожен скаржиться на свою пам’ять, і ніхто — на свій розум » (Ф. де Ларошфуко).
План
Вступна частина:
 Вправа «Вітальне слово вчителя»
 Вправа «Привітання - подарунок»
 Вироблення правил
 Вправа «Очікування»
Основна частина:
 Вправа «Мозковий штурм»
 Повідомлення «Пам’ять дитини»
 Практичні вправи «Ейдетика», «Мнемотехніка»
Заключна частина:
 Тест на кмітливість
 Вправа «Портрет дитини»
 Вправа «Очікування»
 Вправа «Продовж речення»
 Вправа «Оплески співпраці»

Вступна частина
Вправа «Вітальне слово вчителя»
- Доброго дня! Тема нашого заняття «Розвиток пам’яті дітей — важлива умова повноцінного навчання». Його мета познайомити з прийомами покращення пам’яті, дати вам рекомендації.
- Наше тренінгові заняття буде складатися з 3-х частин: вступної, основної, заключної.

Вправа «Привітання - подарунок»
Учасники по черзі вітаються, називаючи своє ім’я, й розповідають, щоб вони хотіли подарувати учаснику, що сидить поруч.
Рефлексія: що дала вам ця вправа? Чи раді ви були подарунку?

Вироблення правил
 Працювати із задоволенням
 Брати учать у всіх вправах, активність
 Один говорить, всі слухають
 Всі мають право висловитись
 Говорити за темою
 Бути лаконічним
 Звертатись один до одного на «ти», по імені

Вправа «Очікування»
На аркушах паперу малюють перше, що прийшло на думку й записують очікування. По черзі зачитують.

Основна частина
Вправа «Мозковий штурм»
Що таке пам’ять?

Повідомлення вчителя
Па́м'ять — психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини. У психології пам'яттю позначають комплекс пізнавальних здібностей і вищих психічних функцій по накопиченню, збереженню та відтворення знань і навичок. Пам'ять в різних формах і видах притаманна всім вищим істотам. Найбільш розвинений рівень пам'яті характерний для людини.
Пам’ять – слухова, зорова, словесно-образна.
Методика «Визначення типу пам'яті» у молодших школярів представлена у моєму блозі. Діагностика за цією методикою неважка, доступна й не психологам.
Дитина приходить до школи, оволодівши величезним багажем знань у дошкільному закладі, але трапляється так, що раптом дитини стає лінивою, не хоче вчитися. А все тому, що в дошкільному віці ми сприймали інформацію не напружуючись, граючись, легко та із задоволенням.
Запам’ятайте, що в людина все запам’ятовує, точніше у ній неминуче записується все, що вона бачить, чує, відчуває, почуває.
Проблема не в запам’ятовуванні, а в пригадуванні, що безпосередньо пов’язане з нашою уявою, вигадкою, фантазією.
Спробуйте уявити свою квартиру, як ви по ній ідете… Уявили?
Звичайно!
А тепер спробуйте пригадати свою квартиру… Пригадали?
Без проблем!
Зверніть увагу, що і в першому, і в другому випадку ви робили одне й те саме. Ви уявляли! Ви бачили!
А якби вам прийшло в голову вивчити свою квартиру? Ви б вчили???
Звичайно, ні. Навіщо вчити, якщо я бачу, уявляю.
Саме, граючись своєю уявою в перші роки свого життя, ми пізнаємо світ: кожен запах, звук, дотик. І це все легко, без напруження.
Чому у школі ми повинні вчитися по-іншому? Чому навчання повинно бути пов’язане із зусиллями, напруженням?
То чому дорослі батьки не можуть пограти в уроки з дітьми, зробити так, щоб їхня уява продовжувала легко і невимушено, як раніше, справлятися з будь-якою інформацією.
«Каждый охотник желает знать, где живет фазан»
КаФе ПТаХ
І таких жартів наша пам’ять зберігає дуже багато. Такі жарти, вигадки допомогли мільйонам не заучувати, не витрачати час, не зубрити, а відразу, за декілька секунд запам’ятати інформацію, і найголовніше, легко відтворити її.
Все це ми можемо «включити» чарівним словом «Уяви собі…»
Психологи кажуть, що погана пам’ять це тоді, коли не можеш згадати дорогу додому або знімаєш шкарпетки не роззуваючись.

Практичні вправи
Можна я з вами проведу вправи?
«Гра зі словами», с. 59-60
«Гра четверта», с. 64-65
«Метод Цицерона», с. 80-82
Запам’ятайте, інформацію, що потрібно запам’ятати, прикріпіть на дверях, на дзеркалі
«Метод Цицерона» продовження, с. 82-83
Джерело
Уроки психології / Упоряд. О. Главник. – К.: Шк. світ, У 71 2002. – 112 с. – (Психолог. Б-ка)
«Я перекажу» Мнемотехніка
Вчитель читає батькам будь-який текст, вони малюють малюнки до почутого.
- Спробуйте собі переказати текст. Результативно?
- Може хтось виявить бажання вголос переказати?
- Дякую.
Саме ця вправа є найпершою, яка допоможе переказувати прочитане, вчити вірш.

Заключна частина
Але на навчання наших дітей не лише пам’ять впливає, а й увага.
Увага буває мимовільною й довільною. Мимовільна увага привертається до яких-небудь предметів або явищ самих по собі, незалежно від зусиль з нашого боку. Зазвичай це щось яскраве, незвичайне, цікаве.

Тестування батьків «Наскільки ти уважний і кмітливий»
Учитель ставить батькам жартівливі запитання на кмітливість. Батьки записують свої варіанти відповідей на аркуші паперу.
Після тестування вчитель оголошує правильні відповіді, а батьки перевіряють свої записи: напроти правильних варіантів ставлять «+», напроти неправильних — «–».
Пам’ятайте, ви не на уроці чи екзамені ))))))

1. Професор лягає спати о двадцятій годині. Маленьку стрілку будильника він ставить на дев’яту годину. Скільки спав професор? (Одну годину.)
2. Чи є у календарі Марокко 24 серпня? (Є.)
3. У вівчаря було 10 овець. Усі, крім дев’яти, померли. Скільки залишилось? (Дев’ять.)
4. Ви — пілот літака від Парижа до Москви з посадкою в Берліні. Скільки років пілотові? (Стільки, скільки мені зараз.)
5. Кожен місяць закінчується 30 або 31 числа. У якому місяці є число 28? (У кожному.) 6. Ви заходите до незнайомої кімнати, де є дві лампи — газова і гасова. Що ви засвітите спочатку? (Сірник.)
7. Один потяг їде з Києва, другий — з Одеси назустріч йому. У першого потяга швидкість втричі більша, ніж у другого. Який із потягів буде далі від Києва, коли вони зустрінуться? (Обидва будуть від Києва на однаковій відстані.)
8. Батько і син потрапили в автокатастрофу. Батько помер, син — у лікарні. До палати заходить хірург і каже: «Це мій син». Чи може таке бути? (Так, хірург — мати хлопця.)
9. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки буде розпилів? (Одинадцять.)
10. На руках десять пальців. Скільки пальців на десяти руках? (П’ятдесят.)
11. Лікар призначає хворому три уколи через кожні півгодини. Протягом якого терміну буде зроблено всі уколи? (Протягом години.)
Батьки рахують кількість «–» у своїх записах і визначають результат:
0–2 мінуси — дуже кмітливий і уважний;
3–4 мінуси — вміє логічно мислити, проте йому не завжди вистачає уваги;
5–6 мінусів — уважний, але логічні завдання викликають у нього труднощі;
7–11 мінусів — дуже неуважний. Не вміє зосереджуватись, йому важко побудувати ланцюжок логічних міркувань.

Вправа «Портрет дитини»
Можна я з вами проведу ще одну вправу?
Д Дружелюбний, добрий, діючий, дедуктивний, динамічний, добросовісний, домінантний, достойний, духовний
И Щирий, читаючий, пильний, милий, пишучий,
Т Толерантний, товариський, тактовний, точний, талановитий, творчий, терпимий, темпераментний, теплий
И й Креативний, емоційний, демократичний, самостійний, спокійний, відчуваючий, інтелігентний, м’який, успішний, швидкий, грамотний, гармонійний, щасливий
Н Невразливий, наполегливий, ніжний, неповторний, невтомний, незабутній, новий, надійний, нестандартний, неавторитарний, невразливий
А Активний, адекватний, аналізуючий, адаптований, авторитетний, акуратний

Оцініть за 12-ти бальною шкалою. Оцінюйте справедливо, ніхто не претендує переглянути ваші оцінки.
А тепер, подивіться, що ще треба вам виховувати, прищеплювати вашій дитині.

Від родини багато в чому залежить, чи навчиться дитина думати й осмислювати все те, що набуто на уроці, із книг і власних вражень. Це тісно пов’язано з терпінням, посидючістю та уважністю.
Ми проводимо багато часу на роботі. Здається, головне для нас — дитину нагодувати, одягти, створити певні умови, а часу для того, щоб поговорити з дитиною про те, що робиться в дитячій душі, у нас немає. Або робимо це на бігу, поспіхом. І дитина, щоб не засмучувати нас, на питання «Як справи?» відповідає: «Нормально». А що таке нормально? Нормально для кого? Для нас? Для неї?
Відкладіть справи вбік, притисніть до себе дитину, обніміть її.
Психологи cтверджують, що для того щоб дитина почувала себе щасливою, потрібно сім разів протягом дня погладити її по голівці, обійняти, поплескати по плечу, підбадьорити, тобто через тілесний дотик підтвердити «Я люблю тебе».

Вправа «Очікування»

Вправа «Продовж речення»
Закінчіть речення МЕНІ БУЛО…, ТОМУ ЩО…

Вправа «Оплески співпраці»
Подумки на праву руку покладіть те, що ви отримали на цьому занятті, а на ліву – свій внесок у це. А тепер з’єднайте це. Оплески.

Я вам дякую за співпрацю. Хочу побажати вам здоров’я, нехай ваші серця переповнюють лише лише добрі, приємні почуття.

Рецепт щастя
Візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, дві пригорщі щедрості, посипте добротою, плесніть трішки гумору і додайте якомога більше віри. Усе це добре перемішайте. Намастіть на шматок відпущеного вам життя і запропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху.
Хочу завершити словами Джона Локка:
Пам'ять - це мідна дошка, вкрита буквами, які час непомітно згладжує, якщо іноді не відновлювати їх різцем.


Т.М. Бондар, вчитель початкових класів Шепетівської СЗОШ №2



Джерело: http://myblogrom.blogspot.com
Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: adelina (27.04.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна
Переглядів: 1934 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!