Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Пам’ятки для організації самоосвітньої діяльності з математики учнів 3 класу
Компоненти при додаванні: доданок доданок сума Для того, щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок: 8+3=11 11-3=8 11-8=3 Дія додавання перевіряється дією віднімання. Компоненти при відніманні: зменшуване від’ємник різниця Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник: 20-5=15 15+5=20 Щоб знайти невідомий від’ємник, тре-ба від зменшуваного відняти різницю. 20-15=5 Компоненти при множенні: множник множник добуток Щоб знайти невідомий множник, тре-ба добуток поділити на відомий множ-ник: 6*3=18 18:3=6 18:6=3 Дія множення перевіряється дією ділення. Компоненти при діленні: ділене дільник частка Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник. Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку. 24:3=8 8*3=24 24:8=3 Переставна властивість додавання: А+В = В+А Переставна властивість множення: АВ = ВА Сполучний закон: (А+В)С = АС+ВС (А-В)С = АС-ВС Периметр – сума довжин усіх сторін многокутника. Р = а + b + с a = b = с = d P = a * 4 P = (a + b) * 2 Головні слова для задач, які записуються у вигляді таблиці: • ціна, кількість, вартість; • маса 1 – го предмету, кількість предметів, вся маса; • витрата на 1 – ну річ, кількість речей, вся ви-трата; • час, швидкість, відстань; • довжина, ширина, площа; • урожай з 1 – єї площі, площа, весь урожай; • ємність 1 – єї посуди, кількість, вся ємність; • вироблення за одиницю часу, час роботи, вся робота. ?, на … кг більше + ?, на … кг менше - ?, у (в) … раз більше * ?, у (в) … раз менше : Обернена задача – це така, в якій те, що було відомим – стає невідомим і навпаки. І – 9 ябл. на ? м. ІІ - ?, на 5 ябл. б. Обернена задача: І - ?, на 5 ябл. м. на ? м. ІІ – 14 ябл. Задачі на спосіб зведення до одиниці: І тип 5 ящ. - 10 кг 2ящ. - ? 10:5*2=4 (кг) ІІ тип 5ящ. - 10кг ? - 4кг 4: (10:5)=2 (ящ.) Задачі на різницеве і кратне порівняння: більше на ? ( - ) менше більше у ? раз ( : ) менше Щоб помножити число на 10, треба до нього справа приписати один нуль; щоб помножити на 100, треба приписати два нулі. Щоб число, яке закінчується нулями, поділити на 10, треба в ньому відкинути справа один нуль; щоб поділити на 100, треба відкинути два нулі. 1 * a = a a * 1 = a a * 0 = 0 0 * a = 0 0 : a = 0 Ділити на нуль неможливо! 1 доба = 24 год 1 год = 60 хв 1 хв = 60 с 1 км = 1000 м 1 ц = 100 кг 1 кг = 1000 г 1 м = 100 см = 10 дм = 1000 мм 1 дм = 10 см = 100 мм 1 см = 10 мм Порядок дій: 1. () 2. : . 3. + - | |
Переглядів: 12193 | Рейтинг: 3.4/10 |
Всього коментарів: 0 | |