Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Пам’ятки для організації самоосвітньої діяльності з математики учнів 3 класу
Компоненти при додаванні:
доданок
доданок
сума
Для того, щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок:
8+3=11
11-3=8
11-8=3
Дія додавання перевіряється дією віднімання.

Компоненти при відніманні:
зменшуване
від’ємник
різниця
Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник:
20-5=15
15+5=20
Щоб знайти невідомий від’ємник, тре-ба від зменшуваного відняти різницю.
20-15=5

Компоненти при множенні:
множник
множник
добуток
Щоб знайти невідомий множник, тре-ба добуток поділити на відомий множ-ник:
6*3=18
18:3=6
18:6=3
Дія множення перевіряється дією
ділення.

Компоненти при діленні:
ділене
дільник
частка
Щоб знайти невідоме ділене, треба
частку помножити на дільник.
Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку.
24:3=8
8*3=24
24:8=3

Переставна властивість додавання:
А+В = В+А

Переставна властивість множення:
АВ = ВА

Сполучний закон:
(А+В)С = АС+ВС
(А-В)С = АС-ВС

Периметр – сума довжин усіх сторін многокутника.

Р = а + b + с

a = b = с = d
P = a * 4

P = (a + b) * 2

Головні слова для задач, які записуються у вигляді таблиці:

• ціна, кількість, вартість;
• маса 1 – го предмету, кількість предметів, вся маса;
• витрата на 1 – ну річ, кількість речей, вся ви-трата;
• час, швидкість, відстань;
• довжина, ширина, площа;
• урожай з 1 – єї площі, площа, весь урожай;
• ємність 1 – єї посуди, кількість, вся ємність;
• вироблення за одиницю часу, час роботи, вся робота.

?, на … кг більше +

?, на … кг менше -

?, у (в) … раз більше *

?, у (в) … раз менше :

Обернена задача – це така, в якій те, що було відомим – стає невідомим і навпаки.
І – 9 ябл.
на ? м.
ІІ - ?, на 5 ябл. б.

Обернена задача:
І - ?, на 5 ябл. м.
на ? м.
ІІ – 14 ябл.

Задачі на спосіб зведення до одиниці:
І тип
5 ящ. - 10 кг
2ящ. - ?
10:5*2=4 (кг)
ІІ тип
5ящ. - 10кг
? - 4кг
4: (10:5)=2 (ящ.)

Задачі на різницеве і кратне порівняння:
більше
на ? ( - )
менше

більше
у ? раз ( : )
менше

Щоб помножити число на 10, треба до нього справа приписати один нуль;
щоб помножити на 100, треба приписати два нулі.
Щоб число, яке закінчується нулями, поділити на 10, треба в ньому відкинути справа один нуль; щоб поділити на 100, треба відкинути два нулі.
1 * a = a
a * 1 = a
a * 0 = 0
0 * a = 0
0 : a = 0
Ділити на нуль неможливо!

1 доба = 24 год
1 год = 60 хв
1 хв = 60 с

1 км = 1000 м
1 ц = 100 кг
1 кг = 1000 г

1 м = 100 см = 10 дм = 1000 мм
1 дм = 10 см = 100 мм
1 см = 10 мм

Порядок дій:
1. ()
2. : .
3. + -
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: elenka22 (04.12.2011) | Автор: Циба Олена Миколаївна E
Переглядів: 12159 | Рейтинг: 3.4/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!