Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Пізнавальна гра-змагання «Звідки взявся м’яч?» Мета: пропаганда фізичної культури і спорту, здорового способу життя. Завдання: 1. Ознайомити з історією виникнення м'яча. 2. Здружити колектив. 3. Розвивати спритність, швидкість, координацію рухів та орієнтацію у просторі за допомогою вправ із м'ячами. Інвентар. М'ячі : 2 великих «хіп-хоп», 2 волейбольних, 2 баскетбольних, 2 футбольних, 2 тенісних, 2 надувні кульки, 2 тенісних ракетки, 4 стійки. Команди під аплодисменти заходять у залу та шикуються в колони на лінії старту. Ведучий. Добрий день діти! Ми вас вітаємо на пізнавальній грі-змаганні «Звідки взявся м'яч». Сьогодні ми познайомимось з історією м'яча і дізнаємось, які м'ячі існують сьогодні. Зараз я представлю вам команди та суддів. Отже, вітаємо команди перших класів. Назви і девіз команд... Судді... Який самий перший м'яч на землі? Яким він був? Хто придумав ним грати? А історія м'яча дуже цікава. Сьогодні до нас завітав професор М'яченко, який допоможе нам зрозуміти історію виникнення м'яча. Професор М'яченко. В Африці на березі річки Ніл з давніх-давен живуть жуки - скарабеї. Ті що скочують земляні кульки. Можливо, у скарабеїв за 5 тисяч років до нашої ери люди навчились ліпити кульки з нільського мулу? Виходить хлопчик з великим м'ячем «хіп-хоп»: -Але у мене м'яч не з нільського мулу! Професор М'яченко. Тому що з тих пір винайшли багато м'ячів! Трап'яних, кам'яних, дерев'яних! М'ячі набивали пір'ям, піском, навіть фісташковими зернами! Грати ними вважалось корисною справою. Один давньоримський лікар всім хворим, замість ліків, прописував гру м'ячем. А спробуй побігай з таким, кам'яним або наповненим піском! Важкувато! 1 завдання. Прокотити руками великий м'яч «хіп-хоп» до стійки та назад. Хто швидше. Судді озвучують результат завдання. Професор М'яченко. Одного разу, дві тисячі років тому, у Римі трапилось ось що. Учитель гімнастики, звали його Атциус, проходячи повз м'ясний магазин,звернув увагу на великий бичачий міхур. Надутий повітрям і перев'язаний шнурівкою, він висів над вхідними дверима для краси. Південний вітер тріпав міхур і стукав ним об стіну, а він відскакував. Тут Атциусу сяйнула думка. Він купив цей міхур. Обшив його шкіряним чохлом і отримав м'яч - легкий та стрибучий. Оце так було відкриття! Виходить хлопчик з надувною кулькою. - Але у мене м'яч не з бичачого міхура. Професор М'яченко. А це тому, що з того часу винайшли багато м'ячів! Для кожної гри свій - особливий.
2 Завдання. Надувну кульку провести у повітрі, підбиваючи руками, до стійки та назад. Хто швидше?
Судді озвучують результат змагання. Професор М'яченко. Сьогодні спортивні м'ячі такі: для водного поло - пластиковий,для баскетболу - гумовий, для регбі - овальний, для великого тенісу - гумовий, обтягнутий хутряною тканиною, для хокею на траві - білий. 3 завдання. Передача баскетбольного м'яча. Гравці команд з колони перешиковуються в шеренгу й розмикаються на витягнуті руки. М'яч у руках направляючого. За сигналом він кидає його партнеру ліворуч, той - далі. Коли м'яч дійде останнього гравця, той біжить на правий фланг своєї команди, стає направляючим, передає м'яч партнеру ліворуч і так далі. Перемагає команда, яка першою закінчила передавати м'яч. (Гравці не повинні підходити один до одного ближче, ніж на витягнуту руку.) Судді озвучують результат змагання. Професор М'яченко. В руїнах давніх індійських поселень Центральної Америки знайдені площадки для гри в м'яч. Індійці вважали м'яч символом Сонця та Місяця. Тому в багатьох іграх його навіть руками не торкались. А тільки ракетками. Ніколи і нізащо гравець - індієць спеціально не вдарив би суперника. А коли вже так сталось, індієць, якого вдарили, повинен був, перетерпівши біль, засміятись. Сердитись в таких випадках або плакати вважалось ганьбою і негідним чоловіка. 4 завдання. Прокотити волейбольний м'яч «змійкою» між фішками, підбиваючи тенісною ракеткою до стійки та назад. Хто швидше? Судді озвучують результат. Професор М'яченко. Колишній футболіст з Чехії Ян Мелішко став футбольним жонглером. Його рекорд - 17 тисяч ударів головою по м'ячу без перерви! Жонглюючи м'ячем, він може співати, вести мотоцикл, бігати по сходах, танцювати вальс... А одного разу, підкидаючи м'яч головою, він пройшов 14 кілометрів. 5 завдання. Провести м'яч ногами, як у футболі, до позначки,затиснути м'яч стопою, закинути його у ворота (2 стійки на відстані 2м одна від одної), взяти м'яч у руки і бігти швидко назад. Судді озвучують результат змагання. Професор М'яченко. Поки судді Будуть підводити підсумки усіх змагань, я хочу перевірити, як ви запам'ятали цікав відомості про м'ячі. Отже, ваше завдання: із паперових шматочків скласти м'ячі, і сказати, для якої гри використовують кожен м'яч. Ведучий. Дякуємо, пане професоре. Всі команди добре справились з вашим останнім завданням. А зараз надаю слово суддям. Суддя підводить підсумки змагань. Нагородження команд. Урочистий вихід команд із зали. Байда Алла Семенівна, учитель фізичної культури у початкових класах Нововолинської ЗОШ №7 Волинської області | |
Переглядів: 1726 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |