Travelling through Seasons - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Travelling through Seasons
Тема : «Travelling through Seasons».
Мета: удосконалити лексико-граматичні навички учнів з теми «Пори року», розвивати навички аудіювання та усного мовлення, удосконалювати вміння використовувати набуті знання в різних мовленнєвих ситуаціях, виховувати культуру спілкування і ввічливість у взаємовідносинах між учнями.
Цілі:
• Активізувати вивчений лексичний матеріал;
• Актуалізувати графемно-фонемні навички учнів;
• Удосконалити навички використання мовленнєво – граматичних структур: «What is the weather like? What is your favourite season? I can … »
• Повторити алфавіт, назви кольорів та місяців.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок - подорож.
Обладнання: підручник, зошит, медіа-презентація, записи пісень, конверти із завданнями, мікрофон, картки зі звуками, сигнальні картки, картки для роботи в парах.

ВСТУПНА ЧАСТИНА (5 хв.)

1. Привітання.
T: Good morning, children!
P: Good morning, teacher!
T: How are you today?
P: I am fine, thank you.
Пісенька «Hello» (відеозапис)
Hello, hello,
Hello, how are you?
I’m fine, I’m fine.
I hope that you are too.

2. Повідомлення теми та цілей уроку. (малюнки із завданнями)
T: Today, we will have an unusual lesson. It will be a travelling through seasons. And we have an unusual guest today. This is Lightning Mcqueen. He will travel with us and help us to do all the task that seasons prepared for us. So let’s see what seasons we have.
P: Winter, spring, summer, autumn.
T: Right you are. Each season prepared an envelope with tasks for us.
WINTER wants us to prepare our mouths for speaking English and revise colours.
SPRING asks us to train learned words.
SUMMER wants us to train in listening and speaking.
AUTUMN prepared a harvest time for us.
Really many tasks to do, so let’s work hard and be quick. Are you ready? Let’s start!

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 хв.)
1. Введення в іншомовну атмосферу. В гостях у зими. Winter tasks.
1. Мовна зарядка. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Орієнтовні запитання:
What season is it now? What is the weather like today?
2. Фонетична зарядка.
• Повторення звуків. (картки)
T: Repeat after me. [p, b, m, k, l, ð, θ, ʃ, æ, ɒ, Ʌ]
Rhyme (картка)
Намалюю кораблю
Море синє-синє – blue
Сонце скаже нам "Hello!”
Сонечко жовтеньке - yellow
Ось незрілий мандарин
Він зелений просто – green
Трохи зачекай і з҆ їж,
Коли оранжевий він – orange
Знайте діти на перед
Червоний в світлофорі – red
Коли він раптом загориться,
«Не йдіть, - нам каже. Зупиніться!»
Поросятко – бунтівник
Рожевим народився – pink
Чорнилами з банки повсюди він хлюпав
І став фіолетовим просто він - purple
• Повторення кольорів. (кольорові сніжинки)
T: Our winter brought us many coloured snowflakes. Will you help me to name their colours? What colour is this snowflake?
T: Do you remember a poem about colours. (хорове повторення)
Green, brown, black, blue
What’s your name?
How old are you?
White, pink, yellow, grey
My name is Tom.
I’m nine today
• Перевірка домашнього завдання. (підручник А. М. Несвіт, 2 клас)
T: Let’s check our hometask. It was ex. 2, p. 72. Look and answer my questions.
How old is Jack? – He is fourteen. How old is Mary? – She is sixteen.
How old is Bill? – He is twelve. How old is Sue? – She is eleven.
T: Great, thank you. Let’s count to 20. (Учні хором рахують)
2. Активізація вивченої лексики. В гостях у весни. Spring tasks.
1. Встав пропущені літери. (слайди)
Spr..ng, s..mmer, ..utumn, wint..r
2. З ҆ єднай слово з малюнком. (слайди)
Spring Summer Autumn Winter
3. Словоскладання. Командне змагання.
T: Your task is to make as many words as you can of the given letters. Here are your letters, so let’s name them. Each letter you can use any times you need.
Answer: warm, sunny, rainy, windy, snowy, rain, snow, wind, May, is, no, …
4. Переплутані літери. Робота в зошитах. (слайди)
T: Make the words of mixed letters. For example: uJanayr –January
arcMh – March; pAlir – April; yaM – May
5. Закодовані речення. Робота в групах по 3 – 4 учні.
It is cold. It is hot. It is windy. It is frosty. It is cloudy. It is warm. It is rainy.
Фізкультхвилинка (відеозапис)
Head, shoulders, knees and toes, knees and toes
Head, shoulders, knees and toes, knees and toes
And eyes, and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees and toes, knees and toes
3. Розвиток навичок аудіювання. В гостях у літа. Summer tasks. Тренування у вживанні граматичної структури « I can … »
Робота із сигнальними картками. (Сонечка/сніжинки).
T: I will read sentences for you and your task is to complete them. And show the necessary card. If you can do this action in summer you show "sun”, in winter – "snowflake”. Listen, please.
I can play snowballs… (in winter).
I can sledge … (in winter).
I can go to the seaside … (in summer).
I can ski … (in winter).
I can lay in the sun … (in summer).
I can play hockey … (in winter).
I can make a snowman … (in winter).
I can fly a kite … (in summer).
I can skate … (in winter).
4. Розвиток навичок усного мовлення.
• Робота за схемою: вчитель – учень 1 – учень 2
T: My birthday is in September. David, when is your birthday?
P : My birthday is in … Nastia, when is your birthday?
• Робота з підручником. Опис малюнка. Робота в парах.
T : Open your books on page seven and four (74), exercise one. We can see a picture. Let’s answer the given questions.
5. Подання домашнього завдання. В гостях у осені. Autumn tasks.
T: Open your daybooks and write down the hometask is ex. 3, p. 74. You have to write about one thing that you can see in the park in summer, and say what colour it is.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Підведення підсумків уроку.
T: Let’s sum up our lesson. Answer my questions:
What is the English for "весна, зима, літо, осінь»?
What are winter/summer/spring/autumn months?
What can you do in winter/summer/spring/autumn?
We helped our friend lightning McQueen to do all the tasks. He is happy and he says "Thank you for your work”. Now let’s see what marks you have got.
2. Оцінювання. Вчитель виставляє оцінки пропорційно кількості зароблених карток.
3. Прощання.
T: Good bye, children.
P: Good bye, teacher.

Вчитель Лиса І. С. НВО № 28 м. Хмельницький
Категорія: Уроки | Додав: inna_vitvitska (23.02.2014) | Автор: Лиса Інна Станіславівна
Переглядів: 536 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!