Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Контрольна робота з теми «Світ фантазії, мудрості»
ТЕМА: Контрольна робота з теми «Світ фантазії, мудрості»
ТИП УРОКУ: урок - змагання.
МЕТА: перевірити якість засвоєних учнями знань під час вивчення попередньої теми;
розвивати навички усного зв’язного мовлення, вміння орієнтуватися у складних ситуаціях та у роботі в групах ;
виховувати шанобливе ставлення учнів до літературного надбання нашого народу .

ОБЛАДНАННЯ: збірки українських казок, переказів, загадок, прислів’їв;
альбомні аркуші й олівці; аркуші з завданнями; жетони для оцінювання роботи учнів.

ХІД УРОКУ 

Відчиняє двері казка
З сивими очима.
Материнська добра ласка
В неї за плечима…

1.Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя

- Протягом попередніх уроків літератури ми з вами знайомились з різними жанрами усної народної творчості. Говорили, що в них сконцентрована мудрість українського народу, його життєвий досвід, уміння дотепно , кмітливо та з гумором виходити з будь - якої складної ситуації . Нагадайте , з якими видами усної народної творчості ми з вами працювали?
(народні казки, перекази, легенди, загадки, скоромовки, прислів’я та приказки)
- Сьогодні прийшов час підвести підсумки нашої кропіткої роботи над темою «Світ фантазії,і мудрості». Але це не буде стандартна контрольна робота. Ми з вами позмагаємось і спробуємо визначити , хто найкраще засвоїв вивчені твори.

2.Підготовча робота до проведення змагань
Поділяємо учнів класу на дві команди, обираємо капітанів кожної команди.
Оголошуємо умови змагань. За кожну правильну відповідь команда отримує жетон.
Перемагає та команда , яка набере найбільшу кількість жетонів.

3.Проведення конкурсів
1 завдання. Кожна з команд обирає назву, девіз. Презентує їх.
2 завдання. Вікторина
(Учитель читає питання для кожної із команд по черзі. За кожну вірну відповідь команда отримує жетон.)
1.Чим відрізняється народна казка від літературної ?
2.Що спільного у народних казках та літературних ?
3.Як називаються казки, в яких діють звичайні люди, описуються події, явища життя?
4. Як називаються казки, в яких відбуваються незвичайні події, діють незвичайні істоти?
5.Для чого мудра дівчина взяла з собою зайця, ідучи до пана?(казка «Мудра дівчина»)
6.Як звали героїню казки «Мудра дівчина»?
7.Яке чарівне вміння здобув син у наймах?(казка «Ох»)
8.Яку угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина?( казка «Ох»)
9.Як дурень отримав летючий корабель?
10.Назвіть усіх помічників дурня та їх особливості?( казка «Летючий корабель»0
10Що зробив хлопець,коли дізнався про таємниці чортів?(казка «Про правду і кривду»)
11.Який герой казки «Про правду і кривду» жив тільки кривдою?

3 завдання. «Чорний ящик»
Учитель заздалегідь готує казкові речі, складає їх у торбинку. Гравці – суперники мусять згадати , яку роль відіграє річ у певній казці, кому вона належить, тощо. Наприклад ,банка малинового варення стосується казки « Про правду і кривду»,бо саме малиновий кущ викопав герой посеред міста ,повертаючи людям воду. Або горщик з вареним пшоном та варені яйця. Ці речі причетні до казки «Мудра дівчина», бо вони присутні у загадках Пана і Марусі.

4 завдання. «Кращий скоромовець»
Капітани обирають гравця , який захищатиме команду в цьому конкурсі. Учасник дістає аркуш з надрукованою скоромовкою. Готується певний час і декламує. Приклади скоромовок:
- Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.

- Ти, малий, скажи малому.
Хай малий малому скаже ,
Хай малий теля прив’яже.

-В ямі не спиться вусатому сому,
Сому вусатому сумно самому.

5 завдання. «Незакінчені речення»
Кожна команда отримує аркуш паперу з незакінченими прислів'ями. Необхідно швидко дописати другу половину .
- Не брудни криниці,…(бо схочеш водиці).
- За двома зайцями поженешся,..(жодного не спіймаєш).
- Вмій сказати ,і …(вмій змовчати).
- Зароблена копійка краще… (краденого карбованця).
- В гостях добре, а…(вдома краще).
- Сім разів відмір, а…(один раз відріж).
- Слово не горобець ,… (вилетить не спіймаєш).
- Хто не працює, … (той не їсть).
- Взявся за гуж, …(не кажи, що недуж).
- Згода дім будує, а …(незгода руйнує).
- Без труда не …(виловиш і рибки із пруда).
- Щастя біжить,а …(нещастя летить).

6 завдання. «Кмітливий художник»
Капітан кожної команди обирає аркуш з загадками . Команді треба не лише відгадати загадки, а й намалювати відгадку. Переможе та команда , яка швидко і правильно дасть відповідь.

7 завдання. «Нарада»
Обираємо з кожної команди по одному учаснику, ставимо їх спиною одне до одного. За сигналом учителя повертаються. Якщо в один бік - тиснуть руки і сідають на місце. Якщо в різні, то називають прислів’я чи приказку. Це випробування проходять всі члени команди по черзі. За кожну правильну відповідь команда отримує жетон.

4. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Рахуємо кількість жетонів у командах, оголошуємо переможців, обираємо найактивніших учасників, виставляємо оцінки.

5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати одну українську народну казку , приготуватися до конкурсу на кращого оповідача.
Категорія: Уроки | Додав: Свiтлана (19.02.2014)
Переглядів: 3104 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!