Тема. Звуки (дз), (дз,). Позначення їх буквосполученням «Дз». Мета: формувати в учнів навички злитого вимовляння африкат (дз), (дз,); поглиблювати уміння співвідносити звуко-буквені структури слів; розвивати навички виразного читання; формувати в учнів уміння інтонаційного читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до птахів, бережливе ставлення до природи. Обладнання: у кожного учня листочки:
№1 Рідний край Україною звуться ті зе…лі, на яких живе з давн…ого-давна український народ, а на…більша частина цих земель – то є велика Укра…на, що степом великим стелиться аж до Чо…ного моря. По ній те…е велика ріка Дніпро. Найкраще мі…це на землі, де народи…ся ти, твої бат…ки і рідні, де ти навчив…я ходити і промо…ив перші слова, де відчув ма…еринську ласку і бат…ківську теп…оту. Краю милішого, ріднішого, як Україна, – в світі нема. Слова солодшого, зручнішого, як Україна, – в світі нема. Україною звуться ті … , на яких живе з давнього-давна … народ, а найбільша частина цих … – то є велика Україна, що степом … стелиться аж до … моря. По ній … … ріка Дніпро. Найкраще … на … , де народився ти, твої … і … , де ти навчився … і промовив … слова, де відчув материнську … і … теплоту.
№2 мі + cян + ць – н = _____________ зил + м – л + а = _______________ шо + фе + ри – и = _____________ щи + у – и + ка = ______________
Скоромовка Стук – стук – стук , Стук – стук – стук . Лине в лісі перегук… То ж у будень і на свята Трудиться дзьобатий дятел. - Що він шукає під корою? - За допомогою чого він трудиться?
КАЛОРДЗЕ РУКУДЗАКУ НИДЗВОК ДЗИҐУК (невеликий, переважно круглої форми предмет, який служить застібкою на одязі)
ЗАГАДКИ 1. Можу довго на доріжці На одній крутитись ніжці, А спинюся хоч на мить – Враз лягаю відпочить. 2. Хто завжди правду каже?
Папуга – лісовий тропічний птах з яскравим пір’ям, здатний наслідувати людську мову. Пінгвін – великий морський антарктичний птах із схожими на ласти короткими крилами, пристосованими не для літання, а для плавання.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення та закріплення вивченого. 1. Читання складової таблиці. 2. Читання тексту « Рідний край»: - читання за вчителем; - читання з пропущеними словами. 3. Читання слів (вправа на складання та віднімання букв). (на листочку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Відгадати загадку: Відгадайте, діти, хто Має носик – долото? Ним комах з кори виймає, Про здоров’я лісу дбає. 2. Робота над скоромовкою. Мовна зарядка. (на листочку) 3. Розвиток мовлення. Інтонаційне читання питальних речень. ( на листочку) 4. Ознайомлення з новими звуками. а) Виділення звука (дз,) у слові «дзьоб». б) Артикуляція звуків (дз), (дз,). в) Характеристика звуків. г) Утворення складів. 5. Звуко-буквений аналіз слова «дзьоб». Ознайомлення зі способом позначення звуків (дз), (дз,). 6. Встановлення місця звуків (дз), (дз,) у словах: дзвінок, дзень, ґудзик, кукурудза, ґедзь, видзьобує. 7. Читання анаграм. Гра « Розшифруй слова». (на листочку) Словникова робота. Пояснення значення слова «ґудзик».
ІV. Робота за «Букварем» (ст. 128-129). 1. Читання слів у стовпчиках: - разом; - мовчки; - «ланцюжком». 2. Розгляд малюнків різних птахів. Гра «Чий дзьоб?» Словникова робота. Пояснення значення слів «папуга», «пінгвін». (на листочках) 3. Читання і відгадування загадки. 4. Робота над текстом «Лісовий майстер»: - читання вчителем; (- Які казкові риси містить цей текст?) - словникова робота; - бесіда і читання тексту в особах (учнями, які гарно читають). 5. Розвиток мовлення. Пояснити прислів’я «Де багато пташок, там нема комашок».
V. Підсумок уроку.
|