Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повторення вивченого матеріалу з теми «Числа першого десятка. Дії над числами". Складанні і розв'язування прикладів і задач

Тема уроку.     Повторення вивченого матеріалу з теми «Числа першого

десятка. Дії над  числами». Складання і розв’язування прикладів і задач.

 

Мета уроку:    - виявити обсяг і якість знань учнів з теми «Числа першого десятка. Дії над  числами»;

- удосконалювати навички швидкої лічби в межах 10;

- закріплювати уміння і навички складати і розв’язувати приклади, задачі;

- розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та  увагу;
- виховувати любов до книги, зокрема до жанру казки,  бажання більше читати.

 

Тип уроку:    урок-казка, узагальнюючий.

 

Обладнання: демонстраційний матеріал: фігурки героїв казки «Ріпка», картки-завдання, підручник «Математика».

 

Структура уроку.

   І.   Організаційна частина уроку.

   ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

   ІІІ. Основна частина уроку.

          1. Усна лічба.

          2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач.

   ІV. Фізхвилинка.

   V.  Розвиток математичних знань.

          1. Каліграфічне письмо.

          2. Розв’язування прикладів.

      3. Робота з геометричним матеріалом.

          4. Творче завдання.

   V.   Підсумок уроку.

                                               Зміст уроку.

І. Організаційна частина уроку.

           Пролунав дзвінок,

           Починається урок.

           Працюватиме старанно,

           Щоб почути у кінці,

           Що у нашім першім класі

           Діти – просто молодці!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Діти. Я знаю, що ви любите казки.

-         А які казки ви вже знаєте?

-         Яка казка є вашою улюбленою? Чому?

    - Сьогодні ми відправляємось в дивовижну подорож до казки. А казка ця незвичайна, а математична, а її герої дуже люблять рахувати.

                        Тут є приклади, задачі,

                        Ігри, жарти, все для вас!

                        Побажаю вам удачі –

                        За роботу, в добрий час.

 

ІІІ. Основна частина уроку.

       1. Усна лічба.

          Посадив дід ріпку (на дошці з’являється малюнок діда та ріпки). Виросла ріпка велика-превелика. Пішов дід на город, став ріпку із землі тягти. Тягне-потягне – витягнути не може. Та раптом говорить ріпка людським голосом:

         -  Якщо, дід, ти дуже хочеш витягнути ріпку, то спробуй відповісти на мої питання.

 

         - Діти, а ви хочете допомогти діду витягнути ріпку?

         - Тоді дайте правильні відповіді на питання.                                         

                                            Завдання для діда

1.     Назвати числа від 7 до 10.

2.     Назвати числа від 8 до 5.

3.     Назвати «сусідів» числа 6; числа 9.

4.     Яке число наступне за числом 9; за числом 1; за числом 7?

5.     Яке число передує числу 5; числу 7; числу 10?

6.     Перший доданок – 4, другий – 1. Чому дорівнює сума?

7.     Закінчи речення:

                   6 – це 4 і …

                   7 – це 3 і …

                   8 – це 5 і …

         - Молодці, діти! Ви дуже допомогли дідусю. Але ріпка сидить у землі та не ворухнеться.

 

Покликав дідусь на допомогу бабусю (малюнок із зображенням бабки).

 
2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач.

         Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягти не можуть.

        Каже ріпка:

        - Якщо ви дуже хочете витягнути мене, то спробуйте скласти та розв’язати задачу.

        Нікуди діду та бабі діватись, відкрили вони підручник на с.49, уважно прочитали завдання №1 та нічого не зрозуміли. Старенькі вже вони!

-     Давайте, діти, допоможемо діду та бабі.(Діти складають за малюнком задачу про овець та розв’язують її).

 

 

                      Це потрібно знати!(додаткова інформація)

                                   Навіщо вирощують овець?

Найбільше значення має шерсть, з якої виробляють тканину, трикотаж, килими та інше. Всім відомі харчові продукти (м'ясо, сало, молоко) отримують і від овець. З молока  овець виробляють сири.

 

 ІV. Фізхвилинка.

        Знову дід з бабою ріпку тягнуть, але нічого у них не виходить. Покликала бабуся внучку (малюнок із зображенням внучки). А внучка у них була весела, любила співати та танцювати.

       - Давайте, діти, потанцюємо разом із внучкою.

(Діти виконують фізхвилинку «Якщо весело живеться»).

 

V. Розвиток математичних знань.

     1. Каліграфічне письмо.

     2. Розв’язування прикладів.

 

     Ось ріпка і говорить:

-     Як ти добре танцюєш, дівчино! А чи вмієш ти розв’язувати приклади?

-     Звичайно вмію, - відповіла дівчина.  І цифри при цьому пишу правильно, каліграфічно.

Та прийнялась за роботу.

- А щоб внучка не відчувала себе самотньою, давайте і ми з вами виконаємо це завдання, чим і допоможемо казковим героям.

-     Давайте, діти, і ми з вами виконаємо завдання для внучки.

-     Скільки ріпок виросло у діда на городі? (Прописують цифру 1).

-     Скільки героїв казки тягнули ріпку? (Прописують цифру 6).

  

(Самостійне розв’язування прикладів, колективна перевірка з поясненням.)

 

                        2 + 3 – 0                         7 + 1 – 4

                        5 + 1 – 2                         8 – 3 + 2

                        6 + 0 – 3                         9 – 4 – 5

 

- Молодці! Постарались на славу. Але ріпка так і залишилась в землі.

  

 Внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала внучка Жучку. Прибігла Жучка (малюнок із зображенням Жучки).

  

 3. Робота з геометричним матеріалом.

    Ріпка її й питає:

-  А чи вмієш ти, Жучко, виміряти довжину відрізка?

     Нічого не відповіла Жучка, бо цьому її ніхто не вчив.

-     Давайте допоможемо, Жучці!

-     За допомогою чого виміряють довжину відрізка?

 

-     В яких одиницях  виміряють довжину відрізка?

     ( Діти працюють в парах, виміряють довжини даних відрізків).

    - Діти, Жучка вдячна вам за допомогу.

 

   Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала Жучка кішку Мурку. Прибігла Мурка (малюнок із зображенням кішки).

Ріпка її й питає:

-     Мурко, а які геометричні фігури ти знаєш?

-     Трикутник, чотирикутник, відрізок, промінь, круг, пряма, точка, 

        ламана, крива!

    -  Молодець! Тоді, якщо ви дуже хочете витягнути ріпку, назви та полічи

        геометричні фігури, які ти бачиш на малюнку.

 

  - Давайте, діти, і ми з вами виконаємо це завдання. Можливо киці знадобиться наша допомога.

    (Діти працюють в групах. Співвідносять свої відповіді з відповідями

     учнів інших груп.) 

 

 

 - А яке світло горить на світлофорі, якщо машина їде? – спитала ріпка.

     (Відповіді дітей).

 

 - Про що «повідомляє» світлофор, коли горить червоне світло? А жовте?

     (Відповіді дітей).

 

 - Дякую, вам діти! – сказала ріпка. Але мені здається, що треба позвати ще когось на допомогу.

 

4. Творче завдання.

  Покликала Мурка мишку. Прибігла мишка на допомогу( малюнок із   

  зображенням мишки). Ріпка їй говорить:

 - Ось вам останнє завдання. Якщо його не виконаєте, не витягнути вам мене ніколи! Розв’яжіть задачу.

                 Летіло 6 качок. Мисливець вистрелив з рушниці,

                 але не влучив. Скільки качок залишилось?

-         А можна я попрошу допомоги у дітей?, - спитала мишка у ріпки.

-         Можна, - дозволила ріпка. Але, якщо вони зможуть!

-         Діти, зможемо розв’язати цю задачу?

(Діти висловлюють свої думки).

 

 

  Мишка за Мурку, Мурка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – та й витягнули ріпку!

    - Але, діти, без вашої допомоги вони б цього зробити не змогли.

 

V.  Підсумок уроку.

        - Діти, чому герої казки «Ріпка» змоги витягти ріпку?

 

Левада Галина Василівна, учитель початкових класів, Харцизька українська гімназія Донецької обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.02.2011) | Автор: Левада Галина Василівна
Переглядів: 2554 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!