Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу з теми «Числа першого десятка. Дії над числами». Складання і розв’язування прикладів і задач. Мета уроку: - виявити обсяг і якість знань учнів з теми «Числа першого десятка. Дії над числами»; - удосконалювати навички швидкої лічби в межах 10; - закріплювати уміння і навички складати і розв’язувати приклади, задачі; - розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та увагу;
- виховувати любов до книги, зокрема до жанру казки, бажання більше читати.
Тип уроку: урок-казка, узагальнюючий. Обладнання: демонстраційний матеріал: фігурки героїв казки «Ріпка», картки-завдання, підручник «Математика». Структура уроку. І. Організаційна частина уроку. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. ІІІ. Основна частина уроку. 1. Усна лічба. 2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач. ІV. Фізхвилинка. V. Розвиток математичних знань. 1. Каліграфічне письмо. 2. Розв’язування прикладів. 3. Робота з геометричним матеріалом. 4. Творче завдання. V. Підсумок уроку. Зміст уроку. І. Організаційна частина уроку. Пролунав дзвінок, Починається урок. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці! ІІ. Мотивація навчальної діяльності. - Діти. Я знаю, що ви любите казки. - А які казки ви вже знаєте? - Яка казка є вашою улюбленою? Чому? - Сьогодні ми відправляємось в дивовижну подорож до казки. А казка ця незвичайна, а математична, а її герої дуже люблять рахувати. Тут є приклади, задачі, Ігри, жарти, все для вас! Побажаю вам удачі – За роботу, в добрий час. ІІІ. Основна частина уроку. 1. Усна лічба. Посадив дід ріпку (на дошці з’являється малюнок діда та ріпки). Виросла ріпка велика-превелика. Пішов дід на город, став ріпку із землі тягти. Тягне-потягне – витягнути не може. Та раптом говорить ріпка людським голосом: - Якщо, дід, ти дуже хочеш витягнути ріпку, то спробуй відповісти на мої питання. - Діти, а ви хочете допомогти діду витягнути ріпку? - Тоді дайте правильні відповіді на питання. Завдання для діда 1. Назвати числа від 7 до 10. 2. Назвати числа від 8 до 5. 3. Назвати «сусідів» числа 6; числа 9. 4. Яке число наступне за числом 9; за числом 1; за числом 7? 5. Яке число передує числу 5; числу 7; числу 10? 6. Перший доданок – 4, другий – 1. Чому дорівнює сума? 7. Закінчи речення: 6 – це 4 і … 7 – це 3 і … 8 – це 5 і … - Молодці, діти! Ви дуже допомогли дідусю. Але ріпка сидить у землі та не ворухнеться. Покликав дідусь на допомогу бабусю (малюнок із зображенням бабки). 2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач.
Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягти не можуть. Каже ріпка: - Якщо ви дуже хочете витягнути мене, то спробуйте скласти та розв’язати задачу. Нікуди діду та бабі діватись, відкрили вони підручник на с.49, уважно прочитали завдання №1 та нічого не зрозуміли. Старенькі вже вони! - Давайте, діти, допоможемо діду та бабі.(Діти складають за малюнком задачу про овець та розв’язують її). Це потрібно знати!(додаткова інформація) Навіщо вирощують овець? Найбільше значення має шерсть, з якої виробляють тканину, трикотаж, килими та інше. Всім відомі харчові продукти (м'ясо, сало, молоко) отримують і від овець. З молока овець виробляють сири. ІV. Фізхвилинка. Знову дід з бабою ріпку тягнуть, але нічого у них не виходить. Покликала бабуся внучку (малюнок із зображенням внучки). А внучка у них була весела, любила співати та танцювати. - Давайте, діти, потанцюємо разом із внучкою. (Діти виконують фізхвилинку «Якщо весело живеться»). V. Розвиток математичних знань. 1. Каліграфічне письмо. 2. Розв’язування прикладів. Ось ріпка і говорить: - Як ти добре танцюєш, дівчино! А чи вмієш ти розв’язувати приклади? - Звичайно вмію, - відповіла дівчина. І цифри при цьому пишу правильно, каліграфічно. Та прийнялась за роботу. - А щоб внучка не відчувала себе самотньою, давайте і ми з вами виконаємо це завдання, чим і допоможемо казковим героям. - Давайте, діти, і ми з вами виконаємо завдання для внучки. - Скільки ріпок виросло у діда на городі? (Прописують цифру 1). - Скільки героїв казки тягнули ріпку? (Прописують цифру 6). (Самостійне розв’язування прикладів, колективна перевірка з поясненням.) 2 + 3 – 0 7 + 1 – 4 5 + 1 – 2 8 – 3 + 2 6 + 0 – 3 9 – 4 – 5 - Молодці! Постарались на славу. Але ріпка так і залишилась в землі. Внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала внучка Жучку. Прибігла Жучка (малюнок із зображенням Жучки). 3. Робота з геометричним матеріалом. Ріпка її й питає: - А чи вмієш ти, Жучко, виміряти довжину відрізка? Нічого не відповіла Жучка, бо цьому її ніхто не вчив. - Давайте допоможемо, Жучці! - За допомогою чого виміряють довжину відрізка? - В яких одиницях виміряють довжину відрізка? ( Діти працюють в парах, виміряють довжини даних відрізків). - Діти, Жучка вдячна вам за допомогу. Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала Жучка кішку Мурку. Прибігла Мурка (малюнок із зображенням кішки). Ріпка її й питає: - Мурко, а які геометричні фігури ти знаєш? - Трикутник, чотирикутник, відрізок, промінь, круг, пряма, точка, ламана, крива! - Молодець! Тоді, якщо ви дуже хочете витягнути ріпку, назви та полічи геометричні фігури, які ти бачиш на малюнку. - Давайте, діти, і ми з вами виконаємо це завдання. Можливо киці знадобиться наша допомога. (Діти працюють в групах. Співвідносять свої відповіді з відповідями учнів інших груп.) - А яке світло горить на світлофорі, якщо машина їде? – спитала ріпка. (Відповіді дітей). - Про що «повідомляє» світлофор, коли горить червоне світло? А жовте? (Відповіді дітей). - Дякую, вам діти! – сказала ріпка. Але мені здається, що треба позвати ще когось на допомогу. 4. Творче завдання. Покликала Мурка мишку. Прибігла мишка на допомогу( малюнок із зображенням мишки). Ріпка їй говорить: - Ось вам останнє завдання. Якщо його не виконаєте, не витягнути вам мене ніколи! Розв’яжіть задачу. Летіло 6 качок. Мисливець вистрелив з рушниці, але не влучив. Скільки качок залишилось? - А можна я попрошу допомоги у дітей?, - спитала мишка у ріпки. - Можна, - дозволила ріпка. Але, якщо вони зможуть! - Діти, зможемо розв’язати цю задачу? (Діти висловлюють свої думки). Мишка за Мурку, Мурка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – та й витягнули ріпку! - Але, діти, без вашої допомоги вони б цього зробити не змогли. V. Підсумок уроку. - Діти, чому герої казки «Ріпка» змоги витягти ріпку? Левада Галина Василівна, учитель початкових класів, Харцизька українська гімназія Донецької обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 2554 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |