Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Позакласне читання в початковій школі Книжкове оточення і активна самостійна робота з книжкою формує особистість, яка хоче зрозуміти навколишній світ і змінити його. Ввести дитину в оточуючі її різні сфери цього світу, навчити розуміти мову цих сфер, допомогти дитині, не запізнившись, визначити ту сферу, що найбільшою мірою відповідає її здібностям, структурі особистості, запитам і де вона тому може відразу і, звичайно, надалі проявити себе повно і всебічно – ось такою повинна бути мета навчально-виховного процесу на початковій ланці навчання у школі майбутнього. Досягти її нелегко, але необхідно. За функціональною спрямованістю, поставленими метою і завданнями для кожного етапу формування читацької самостійності існує своя типова структура уроку позакласного читання. Початковий етап 1. Розв’язання завдань з орієнтування в групі книжок з метою вибору необхідної книжки за вказаною вчителем ознакою (3 хв.). 2. Читання книжки (твору) вчителем вголос (7 хв.). 3. Бесіда-роздуми над прослуханим (4-5 хв.). 4. Самостійне знайомство учнів із новою книжкою як засіб підготовки до наступного читання (5 хв.). 5. Читання учнями твору вказаного вчителем (10-13 хв.). 6. Вияв і оцінка якості самостійного читання-розгляду незнайомої книжки (10 хв.). 7. Рекомендації до самостійної позаурочної індивідуальної (колективної) діяльності з книжками(1-2 хв.). Основний і завершальний етапи 1. Колективна робота з книжками, прочитаними до уроку; визначення книжок для всебічного аналізу і обговорення (5-7 хв.). 2. Бесіда про героїв прочитаних книжок, авторів книжок (30 хв.). 3. Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду дітей учителем (5-7 хв.). 4. Домашнє завдання (1-2 хв.). Примітка. Творчість при підготовці і проведенні уроків позакласного читання повинна проявлятися не в зміні типової структури уроку, а у доборі навчального матеріалу і прийомів навчання, в майстерності втілення і реалізації методичного задуму. Завершуючи навчання у початковій школі, діти повинні знати: види доступної літератури – художньої, науково-пізнавальної, довідкової, періодичної, публіцистичної; можливі теми читання; зовнішні ознаки книжки і різні типи позатекстової інформації; правила гігієни читання. Повинні вміти: ставити для себе мету звернення до книжок; звертатися за бібліотечно-бібліографічною допомогою; переглядати якомога більше книжок з метою вибору книжки для читання; визначити для себе зовнішні показники змісту книжки і, орієнтуючись на них, здійснювати прогнозування змісту книжки; вибирати книжку, яка найбільше відповідає поставленій меті; усвідомити зміст вибраної книжки, максимально використовуючи свої читацькі можливості; дотримуватися при самостійній роботі з книжкою правил гігієни читання. | |
Переглядів: 1758 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |