Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоров'я. (Продовження)

Продовження

Гра-тренінг «Різний настрій»

 

Читаю вірш, діти зображують руками, мімікою відповідний настрій.

 

Наш Сашко бува веселий,

коли друзі всі в оселі.

Наш Сашко бува сердитий,

коли лоб його набитий,

Наш Сашко сумний буває,

коли іграшки не має,

Наш Сашко, буває, плаче,

коли хтось відніме м'ячик.

Наш Сашко, бува, хитрує,

коли фокуси майструє,

А як його насварять -

він ображений стоїть.

Як незвичне щось побачить,

то дивується одначе.

А як чогось злякається -

у кущі ховається.

 

Психом'язове розслаблення під музику. Запитання до дітей: Від чого буває весело? Від чого сумно? Страшно? Коли люди дивуються, сердяться? Коли почувають себе винними? Коли стомлюються? Коли у людини буває хитре обличчя?

 

Творче завдання. Дитина показує вираз обличчя мімікою - інші підбирають відповідну піктограму.

 

Дидактична гра «Підбери піктограму до малюнка»

 

Діти викладають відповідну піктограму біля карток - зображень різних відтінків настрою людей, тварин.

 

Тренінг на зняття втоми, роздратування

 

Вправа на зняття агресивності «Два барани»

 

Діти по двоє стають один навпроти одного, тулуб нахилено вперед, долонями й лобами упираються один в одного. Задача - протистояти натиску і, не зрушуючи з місця, тиснути на іншого. Хто зрушив - програв.

 

«Відійди, злість»

 

Гравці лягають на килим, між ними подушки. Закривши очі, діти з усієї сили б'ють по подушках руками, а ногами - по долівці із криком: «Тікай, злість, тікай» (3 хвилини). Після цього діти лягають у позу «зірки» й спокійно лежать, слухаючи музику (3 хвилини).

 

Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки»

 

Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути. Є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно прижми руки до грудей - це поза стриманої людини.

 

«Зкинь втому»

 

Стань, широко розставивши ноги, трохи зігни їх у колінах, нахились і вільно опусти руки, розправ пальці, схили голову до грудей, привідкрий рота. Покачайся в різні боки. Різко тряхни головою, ногами, тілом. Ти струсив втому!

 

Психом'язове тренування «Обличчя загорає»

 

Підборіддя загоряє - підставити сонечку (вдих), летить жучок, збирається комусь сісти на язичок (затримка дихання), жучок полетів (видих). Ніс загоряє - підставити сонечку (вдих), летить метелик, хоче сісти на носик (ніс зморщують, затримка дихання), полетів (видих). Брови - гойдалка - знову прилетів метелик і гойдається на бровах - вгору - вниз, полетів (видих). Хочеться спати - (розслаблення м'язів обличчя).

 

Учитель. На наш настрій впливають обставини, усе те, що відбувається з нами і навколо нас.

 

Є обставини, які ми можемо змінити, проте є й такі, яких ми змінити не в силі. Як поводитися в такому разі? Чи можна покращити свій настрій?

 

Сьогодні тобі не щастить. Настрій поганий. Як учинити?

Намагатися пригадати щось приємне.

Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.

Послухати музику.

Заспівати, станцювати.

Намалювати карикатуру.

Умитися - змити поганий настрій.

Проспівати своє ім'я в пестливій формі - Наталочка, Натуся.

 

Головне - переконати себе, що як візьмешся до якоїсь справи, на душі полегшає.

 

Гра «Кольорове диво»

 

Учитель пропонує дітям підготувати аркуш паперу, акварельні фарби, «чарівну паличку».

 

Бесіда. Коли ви радієте? Якого кольору може бути радість? Радість переливається різними кольорами. На що вона може бути схожа? На салют, яскраві променисті самоцвіти. Пофантазуйте, поміркуйте. Отже, головним помічником у роботі має стати колір.

 

Вільне малювання під музику на мокрому аркуші паперу.

 

Підсумкова бесіда

 

Учитель пропонує дітям розповісти про ситуації, що зумовили їхній гарний настрій.

 

1. Добирання символів до висловів:

 

«гарний настрій» (можуть бути веселка, салют, яскраві самоцвіти);

«поганий настрій» (грозова хмара, пістрява і темного кольору парасольки тощо).

 

2. Закінчити речення:

 

Я боюся...

Я радію...

Мене засмучує...

Мені подобається...

Мене бентежить...

 

Підсумок уроку

 

1. Аналіз роботи всього класу загалом та окремих дітей зокрема.

 

2. Бесіда за змістом уроку.

 

- Чим запам'ятався вам урок?

 

Автор: Т. Маринкевич

 

http://ostriv.in.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (19.08.2010)
Переглядів: 1469 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!