Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Праця батьків. Хто вони за професією

Тема уроку: Праця батьків. Хто вони за професією.
Предмет: Я і Україна
Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Завдання уроку:
1. Ознайомити дітей із різномаїттям професій.
2. Вчити поважливо відноситися до людей праці і роботи, яку вони виконують.
3. Розвивати процеси мислення і пам’ять.
4. Спрямовувати дітей на осмислений вибір професії в майбутньому.
5. Виховувати працелюбність.

Знання, уміння, навички, якості, компетентності, компетенції, які набудуть учні в ході уроку:

Учень має уявлення про: заняття батьків, їх професії;
називає: професії батьків,
розпізнає: професії;
встановлює: найпростіші зв’язки між видом діяльності та професією, до якої він має відношення ;
виявляє інтерес: до професійної спрямованості;
прагне: бути корисним у суспільстві, шанобливо ставитися до людей праці.

Необхідне обладнання і матеріали: ілюстрації з теми « Професії людей», килим, малюнки транспортних засобів, сигнальні картки, предмети для гри( ополоник, указка, шприц, свисток, віник, руль, фотоапарат), пазли « Професії», дитячі презентації.

Хід уроку

І. Організація класу
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Будем працювать старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель загадує загадки.
 У шапочці біленькій, у білім халаті.
Він здоров’я повертає дорослим і малятям.
( Лікар)

 Хто розносить нам листи?
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?
( Листоноша)

 Він нам, як мама, дорогий,
Він хоче нас навчити
Любити край чудовий свій.
Це мудрий наш … .
( Учитель)

 У пору літню, в час осінній,
Навесні – в гарячий час –
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз!
( Хлібороби)

- Про кого йшлося у загадках?
- Які ще професії вам відомі?
- Як ви думаєте, про що йтиме мова на нашому уроці?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми будемоговорити про професії ваших батьків і не тільки. Наш урок – подорож у світ професій. Скажіть мені, будь ласка, що ви чекаєте від нашого уроку? Чого ви хочете дізнатися?

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Давайте спробуємо почати нашу подорож. А що для цього потрібно? ( Відповіді дітей). Правильно, нам потрібен транспортний засіб. Що ж допоможе нам ? Давайте спробуємо підібрати найкращий для нас.
- Отже, зараз я показуватиму малюнки із зображенням транспортних засобів, а ви називатимете людей, які ними керують.
( Вчитель показує малюнки із зображенням транспортних засобів, а діти називають професії людей, які керують ними).
Автомобіль - водій.
Літак – льотчик.
Трактор – тракторист.
Автобус – водій автобусу.
Корабель – штурман, капітан.
Танк – танкіст.
Мотоцикл – мотоцикліст.

- Молодці, із цим завданням ви впоралися. Але що ж допоможе нам у подорожі? Варіантів багато, тому, щоб не образити жодного представника із уже названих професій, ми полетимо на казковому транспортному засобі – це килим-літак ( Вчитель розстилає біля дошки невеличкий килимок). Важливо, діти, просто так не ставати на нього, інакше ми можемо потрапити в незвідані землі і загубитися.
- Хто ж першим розпочне нашу подорож? Перший відрізок нашого шляху – гра « Без труда немає плода ».

Гра «Без труда немає плода»

Учитель. Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі, і в лікарні ніхто нічого не робить. Що трапилося б ? Наприклад, не працює електрик …
Учні. Немає світла. У квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, пилососи … .
Учитель. Не вийшов на роботу пекар …
Учні. Усі залишаться без хліба.
Учитель. Вирішив відпочити кочегар …
Учні. Буде холодно у школі, удома, у дитячому садку, у лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити у кіно, театр, музей. Батькам прийдеться залишати роботу, щоб ми не залишалися вдома самі.
Учитель. А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?
Учні. Не буде хліба й молока.
Учитель. Правильно, люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свою роботу.

- Наступний відрізок нашої подорожі – Країна бажань. Стаємо на килим-літак і летимо ( Один із учнів стає на килим і імітує політ). Ким хоче бути кожний із вас, коли виросте? Чому? ( Діти розповідають про свої мрії, представивши презентації, які вони виконували вдома із батьками).
Фізхвилинка ( з імітацією рухів).

Дружно вправними руками
Допоможемо ми мамі.
Посуд гарно перемиємо,
Витремо насухо, складемо
І при цьому не поб’ємо.
Пил зітремо й підметемо –
Скрізь порядок наведемо.

- Подивимося, що чекає нас далі. Після фізхвилинки – немає відпочинку.
Треба працювати, щоб усе нам знати.
У кожного з вас на парті лежать сигнальні картки. У кого червоний колір, підніміть руку. Це команда № 1. А картки синього кольору у гравців команди № 2. Отже, як ви зрозуміли, наступна частина подорожі – ігрова. Гравці кожної команди слухають завдання і дають відповіді по черзі. Якщо члени однієї команди не можуть дати відповідь – це дає право для здобуття бала команді супротивника. Важливо пам’ятати, що погана поведінка гравців, неповажливе ставлення до однокласників дає мені право покарати їх команду, знявши один бал.

Гра «Відгадай професії за описом».

 Він навчає нас читати і писати, й малювати. ( Вчитель)
 Біля великої плити, як у цеху, готує він те, що необхідно кожній людині. ( Кухар)
 Тільки зубчик заболить, Андрійко до нього швидко мчить. ( Стоматолог)
 Швидко двір він прибере, чисто вулицю мете. ( Двірник)
 Є паличка в нього чарівна , за мить сто машин зупиняє вона. ( Міліціонер)
 Він дім нам будує, житло нам дарує. ( Будівельник)
 Шиє одяг усім людям, за це ми дякувати будем. ( Швець)
 Увесь рік працюють в полі: косять, жнуть, сіють і орють. ( Хлібороби)

Підведення підсумків гри. Подяка за активну участь окремим учням.

Бесіда про професію школяра

- Діти, скажіть, а про що ми зараз говоримо? ( Про професії)
- Чи важлива ця тема для нас зараз? Чому?
- Отже, наступний етап подорожі – Моя професія.
- А яка робота для вас на даний момент найголовніша? Чому?
- Чому професію школяра люди вважають найголовнішою?
- Що потрібно робити для того, щоб досягти успіхів у житті?

Виступ підготовлених учнів із прислів’ями.
- Послухайте, що каже наш народ про працю.

 Що посієш, те й пожнеш.
 Землю красить сонце, а людину праця.
 Маленька бджілка, а й та працює.
 Праця людину годує, а лінь марнує.
 Без труда нема плода.
 Під лежачий камінь вода не тече.
 Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.
 Який майстер, така й робота.
 Золото пізнається в огні, а людина - в труді.

V. Закріплення вивченого матеріалу

- Ми сьогодні цілий урок говоримо про працю людини. Давайте продовжимо і пограємося. Зараз я хочу побачити найуважнішого з вас. У мене в руках будуть певні предмети, вам потрібно буде назвати предмет і професію, до якої він має відношення.
( В руках вчителя по черзі будуть такі предмети:
ополоник - кухар,
молоток – будівельник, столяр, коваль, слюсар,
указка - вчитель,
шприц – лікар, медсестра,
свисток – тренер, міліціонер,
віник – двірник, прибиральниця,
руль - водій,
фотоапарат - фотограф).

Робота в зошитах ( с. 14 ) під керівництвом учителя.
• Відгадування загадки
• Добір знарядь праці до певних професій
Робота з пазлами « Професії і знаряддя»

VІ. Підсумок уроку
Читання вірша
Садівник

З батьком яблуні садили,
Трохи руки натрудили.
Я люблю наш тихий сад
І осінній листопад.
Садівник я, садівник.
Завтра з татком будем зранку
У саду копати ямки,
Бо лишились яблуні
Вчора недосаджені.
Садівник я, садівник.
( М.Сингаївський)

 

Бесіда
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Як одним словом ви можете охарактеризувати урок?
- А що вам більше всього захочеться розповісти своїм батькам?
- Яким кольором ми розфарбуємо наш урок?
Працювали всі старанно
І почули у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці!

Додатки

Додаток 1

Словник професій
А
Авіатор, агент, агроном, адвокат, адміністратор, акомпаніатор, акробат, актор, алхімік, альпініст, аналітик, аптекар, артист, архітектор, археолог.
Б
Балерина, балетмейстер, банкір,бармен, баяніст, бібліотекар, біолог, бібліограф, бондар, ботанік, боцман, бригадир, будівельник, бухгалтер, брокер.
В
Вантажник, вахтер, ветеринар, викладач, вимірювальник, виноградар, випробовувач, вихователь, вівчар, водій, вчитель.
Г
Гардеробник, географ, геолог, гірник, гончар, гонщик, гуморист, гід.
Д
Дантист, дезінфектор, депутат, детектив, диктор,дипломат, директор, диригент, диспетчер, дієтолог, доменщик, дослідник, драматург, дресирувальник, друкар, дублер, доярка.
Е
Еколог, екскурсовод, економіст, експерт, електрик, енергетик, етнограф.
Ж
Живописець, жнець, жокей, жонглер, журналіст.
З
Зварювальник, зв’язківець, землероб, зоолог, зоотехнік.
І
Інженер, інспектор, інструктор, історик
К
Каменяр, картограф, квітникар, кібернетик, клоун, книгар, комбайнер, коментатор, комерсант, композитор, композитор, кондитер, кондуктор, конструктор,консультант,контролер, кореспондент, концертмейстер, косар, космонавт, кравець, крамар, кранівник, критик, кулінар, кур’єр, кухар, кучер.
Л
Лаборант, лакей, лектор, листоноша, лікар,лінгвіст, лірик, лісник, літератор, ліфтер, лоцман, льотчик, логопед.
М
Маляр, мандрівник, мартенник, масажист, математик, матрос, машиніст, медик, медсестра, меліоратор,менеджер, металург, методист, механізатор, мисливець, міліціонер, мінер, міністр, мовник, модель, молочар, монтажник, монтер, моряк, музикант, муляр, модельєр.
Н
Навігатор, натураліст, науковець, некролог, носильник.
О
Обліковець, овочівник, оглядач, океанолог, окуліст, оратор, офіціант.
П
Пасічник, пародист, пастух, педагог, пекар, педіатр, перекладач, перукар, писар, піаніст, пілот,поет, письменник, пожежник, полірувальник, поромщик, поштар, програміст, продавець, прокурор, психіатр, психолог, публіцист, прачка.
Р
Радист, ревізор, реєстратор, ремісник, репетитор, репортер, реставратор, рецензент, ріелтор.рибалка, різьбяр, робітник, розсильник, рятівник, редактор, регулювальник.
С
Садівник, санітар, сейсмолог, секретар, селекціонер, сигнальник, сівач, скотар, скрипач, скульптор, слідчий, слюсар, соліст, співак, сталевар, стенограф, столяр, стоматолог, сторож, стюардеса, суддя, сценарист.
Т
Таксист, танцюрист, тваринник, тесля, тесляр, технолог, токар, топограф, торговець, травматолог, тракторист, тральщик.
У
Упорядник, учитель.
Ф
Фармацевт, фельдшер, фермер, фізіолог, філософ, фінансист, фотограф,фоторепортер, футболіст.
Х
Хімік, хірург, хлібороб, хронолог, художник.
Ч
Чабан.
Ш
Шахтар, швачка, швейцар, швець, шофер, шкіпер, шліфувальник,штурман.
Ю
Юнга, юрист, ювелір.
Я
Яхтсмен.

Додаток 2

Вірші про професії та працю

Наші мрії

Ой ти наша дівчинко,
Покажи-но личенько,
Подивися в очі:
Ким робити хочеш?

-Хочу діток вчити я,
Як учителька иоя!
- Хочу лікаркою стати,
Добре хворих лікувати.

- А я хочу для лікарні
Готувати ліки гарні,
Щоб ковтали малюки
Лиш солодкі порошки!

- А я краще у саду
Виногради розведу.
Будем добрі соки пити,
Перестанемо хворіти.

- Ой ви наші хлопчики,
Ну а ви?
- Ми – льотчики!
Поведем ракети
На нові планети!

- Ми усі мандрівники,
Підемо у моряки!
Нас чекають в плаванні
Невідомі гавані!

- А мені лютіше вдома:
Вивчусь я на агронома,
Щоб цвіли усі поля,
Щоб раділа вся земля!
( Інна Кульська)

Своїми руками

Хоч як не вигадуй,
Хоч як не крути –
Самі не приходять
Поштові листи.

Саме неспроможне
Змолотись зерно,
Із пряжі саме
Не зітчеться сукно.

Самі не позводяться
Новобудови,
Самі не напишуться
Вірші чудові.

Ми все це так само,
Як тата і мами,
Повинні робити
Своїми руками.
( В.Лунін)

Моя гордість

Цех токарний. Квіти в ряд.
Кожен велетень-верстат
Фарбою вилискує.
Розспівалися різці –
Салютують іскрами.

На кабіну я зирк –
Хтось знайомий наче.
Придивився пильніш –
Татуся побачив.
На підлозі в’яжуть тросом
П’ять важких коліс.
Їх мій тато до верстата,
Мов пір’їночку поніс.

Я ж нікому не хвалюсь,
Що такий силач татусь.
Їде кран. Дзеленчить.
Зупинився на мить.
( Іван Паліївець)

 

На роботу
Ждуть із дому, ждуть із дому
Космонавтів космодроми.
Малярів ждуть стіни білі,
Водіїв – автомобілі,
Хліборобів ждуть лани,
А рибалок ждуть човни.
Пасажирів хто домчить,
Як шофер спокійно спить?
Хто порядок наведе,
Як черговий хтозна-де?
Хто зведе новий будинок
Без робочої людини?
( Ю.Денисов)

Швець
Стук-цок, стук-цок!
Ти не гнися, мій гвіздок!
Я працюю, як великий,
Ремонтую черевики:
Підбиваю каблуки,
Зашиваю всі дірки…
Хай похвалиться сестричка:
- Гарні в мене черевички,
А ще кращий братик-швець,
Хлопчик -= просто молодець!
Стук-цок, стук-цок!
Ти не гнися, мій гвіздок!
( В. Ладижець)

Золота хвилина
У великій книзі на столі
Прочитала по складах Марина:
«Найдорожча всюди на землі
Золота хвилина »
Ось Марина в матері пита:
- Що то за хвилина золота? –
Мама доню ніжно цілувала,
Усміхнулась й отак сказала:
- Із хвилинок золотих, дитя,
Все людське складається життя.
А тому їх марнувать не треба:
За хвилину хтось злетить у небо,
Хтось ялинку чи кленок посадить,
Щось корисне другові порадить.
І від цього так душі приємно,
Бо живеш на світі недаремно.
То ж і ти, як виростеш, в житті
Не марнуй хвилини золоті.
( М.Чепурна)

Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?
Серйозний, як усі Котигорошки,
Ти на питання це подумав трошки
І відповів: людиною. Дитя!
Благословляючи твоє життя,
У трудну виряджаючи дорогу,
Яку пораду чи пересторогу
Я кращу дам, ніж дав собі ти сам?
Будь вірним слову, що усім словам
Із ним одним ніколи не зрівняться!
Хай веселять тебе любов і праця,
Хай дружби непогасної крило
Гірке від тебе відганяє зло.
І хай у час останній свій про сина
Спокійно я подумаю: Людина!
( М.Рильський)

Категорія: Уроки | Додав: fff (16.02.2017) | Автор: Ставицька Світлана Іванівна E W
Переглядів: 1059 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!