Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Праця до поту — їжа в охоту. Українська народна казка „ Колосок ” Мета. Вчити дітей виділяти у тексті дійових осіб; давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; правильно оцінювати поведінку персонажів. Розвивати вміння читати за особами; формувати навички правильного виразного й свідомого читання. Виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними. Очікувані результати. Учні повинні навчитися читати в особах казку. Давати характеристику дійовим особам казки. Вміти розрізняти хороші й погані вчинки. Методично-дидактичне забезпечення уроку. Таблиці для вдосконалення навички читання, предметні малюнки, театральні реквізити, маски півника та двох мишенят. Тип уроку. Комбінований. Урок побудований за матеріалами підручника О.Я.Савченко.Читанка.2 кл. -Київ „Освіта” 2002. Хід уроку I. Організаційна частина. ( 1хв.) Створення емоційно-сприятливої для навчання атмосфери уроку. Наш урок цікавим буде! Казку люблять усі люди! І дорослі, і малі, Тобто, й наші школярі. Будемо ми працювати, Й руку вправно піднімати. Казка кличе нас усіх, Починаємо мерщій!.. II. Розчитування. ( 4хв. ) 1. Вправи на розширення кута зору пле чі пів ник под вір'я мише нята про пищали танцю вали - Прочитаємо слова, зосереджуючи увагу на лінії ( разом; один учень у зворотному напрямку). 2.Скоромовка. Мусію, Мусію. Муку сію, Печу паляниці, кладу на полиці. Мусій, муку сій, печи паляниці, клади на полиці. - Прочитайте тихо і повільно, голосно і швидко. - Який звук зустрічається найчастіше? - Прочитайте весело. 3.Читання складів на одному диханні. Ла-ло-лу-ли-лі-ле. Лам-лом-лум-лим-лім-лем. Лак-лок-лук-лик-лік-лек. - Які слова утворилися? Як вони утворилися? Підсумок. Дякую, цікаво було з вами працювати. III. Контроль, корекція і закріплення набутих знань ( 6хв.) 1. Любі діти! Давайте полинемо у казкову подорож. Але, щоб потрапити у країну Казки, треба виконати цікаве завдання. - Прочитайте і назвіть „зайве” слово у кожній колонці (працюють у групах ) сіН набаК неКл хоВу Вков уДб чіО шиМа паЛи куЗв цаєЗь ваСли зикЯ марКо поТоля Ви швидко виконали завдання і ми з вами маємо змогу відвідати бал-маскарад казкових героїв. ( У масках казкових героїв виходять підготовлені учні і читають загадки, а решта відгадують і називають з яких казок вони.) · В лісі вогник рудуватий Шишки лускає завзято. (Білка) · Наче сонячні клубочки Хтось розсипав біля квочки. Хто це там пищіть, малята? Здогадалися?.. (Курчата) · Скачуть на болоті Зелененькі лапки, Квакають завзято Веселенькі... (Жабки) · Звірята рогаті, Та ще й бородаті, Ходять пастись в лози. Хто? Вгадайте! ( Кози ) · Хвіст – як ниточка, Сама – як калиточка, Любить дуже ніч і тишу Це маленька сіра…( миша ) · Не князівської породи, А ходить в короні, Не їздець, а зі шпорами, Не сторож, а рано будить. ( Півень) Фізкультхвилинка. ( 1хв. ) IV. Підготовка до вивчення нового матеріалу та повідомлення теми уроку ( 2хв ) - Мандруємо далі країною казок. Сьогодні ми будемо працювати над українською народною казкою „ Колосок ”. - Чи є казка відомою для декого з вас? Де і коли ви знайомились з нею? - Прочитайте з дошки тему уроку. Хто її автор? V. Робота над казкою (12хв.) 1.Читання казки вчителем. 2.Перевірка первинного сприймання. - Хто головні герої? - Як звали півника? - А мишенят? 3.Словникова робота. Млин — споруда, що розмелює зерно на борошно за допомогою вітряної, водяної, парової та іншої енергії. Ціп - це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з'єднаних між собою ременем. Не гаяти час - не витрачати його дарма. Посадити пироги у піч - поставити їх до печі на випікання. 4.Мовчазне читання казки. - Чи можна дати характеристику героїв? Яку? - Чи справедливо вчинив півник? - Що робили мишенята? - Чому вони не допомагали півнику? - Як ви гадаєте, чому у мишенят такі імена? 5.Вибіркове читання. - Знайдіть і прочитайте зачин казки. - Прочитайте виділені словосполучення,голосом передайте вдачу і настрій мишенят. Знайдіть слова, що підходять до ілюстрації казки. 6.Читання казки за особами, інсценізація ( робота у групах: автор, герої казки, режисер ). Фізкультхвилинка (1хв) VI. Розвиток умінь і навичок (10хв) 1.Словесне малювання. Характеристика героїв. - Уявіть собі півника. Який він зовні? Яка у нього вдача? - А які мишенята? Як вони розмовляли з півником? - Хто вам більше сподобався? Чому? хазяйновитий півник голосистий старанний працелюбний справедливий мишенята смішні веселі ледачі 2.Читання в особах діалогів казки. 3.Інсценізація уривка казки. 4.Творча робота. - Якою б могла бути кінцівка казки, якби мишенята не були такими? А чи серед нас такі „Круть та Верть”? (Учні розповідають свої кінцівки казки). VII. Підбиття підсумків. Рефлексія. (3хв) - Чим сподобався вам урок? - Чого вчить казка „ Колосок”? - Які риси характеру засуджує народ? - Що можна порадити веселим мишенятам? Засідання „Клубу мрійників ”(за групами ): „ Я порадив би мишенятам…” - Надіюсь, кожен з уроку взяв для себе багато чого повчального і у майбутньому таких „ мишенят ”серед нас ніколи не буде. Дякую за роботу. Яйчук Тетяна Василівна, учитель початкових класів, Нововолинська школа № 2 Волинської обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 3305 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |