Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика [ Додати статтю ]

Лічба у межах 20. Дециметр. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10
Тема. Лічба у межах 20. Дециметр. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Малювання зоряного космічного простору. 
Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання довжини - дециметром, закріплювати знання чисел у межах 20, удосконалювати навички розв’язування прикладів і задач у межах 10, вчити бачити, 
розрізняти і відчувати кольори, розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, оперативну пам’ять, правильне кольоросприйняття, вміння порівнювати та узагальнювати, 
виховувати бажання займатися спортом, мужність та сміливість, гарний естетичний смак. 
Обладнання: паперові лічильники для усного рахунку, малюнок ракети, різнокольорові смужки для вимірювання, індивідуальні картки з прикладами, шаблони ракети, мультимедійна презентація, 
фрагмент з мультфільму «Таємниця третьої планети», альбоми, кольорові олівці. 
Тип уроку: засвоєння нових знань 
Вид уроку: інтегрований урок – подорож. 

Хід уроку

I.Організація класу. Слайд 1 
II. Актуалізація знань учнів. 

1. Бесіда. 
- Сьогодні у нас буде незвичайний урок: цікавий, пізнавальний, захоплюючий, творчий. Вам потрібно бути уважними та кмітливими, щоб показати гарні знання з двох предметів: математики та образотворчого мистецтва. 
- З якого мультфільму цей фрагмент? ( Відеофрагмент з мудьтфільму ). 
- Згадайте мультфвльм «Таємниця третьої планети». Які головні герої цього мультфільму? 
- Де вони подорожували? Навіщо? 
- А що таке Космос? (Всесвіт, до складу якого входять всі планети). 
- Ми теж сьогодні здійснимо космічну подорож до казкової Галактики і побуваємо на трьох планетах. І мультфільм цей ми згадали не випадково. Наша третя планета теж має таємницю. А яку, ви дізнаєтесь, тільки побувавши на ній. 
2. Відгадування загадки. Аналіз складових ракети. 
- На чому будемо подорожувати здогадаєтесь, відгадавши загадку. 
Диво - птиця, хвіст горить, до зірок вона летить. (Ракета). 
- Погляньте на нашу ракету. З яких геометричних фігур вона складається? 
- Скільки є трикутників, кругів, прямокутників? 
- Отож, сідаємо у ракету і відправляємось у відкритий Космос. ( Звучить мелодія з мультфільму ). 

III. Мотивація учіння школярів. Слайд 2 
- Ось і перша планета. Слайд 3. Її мешканці приготували вам завдання. 
Вони хотять перевірити, чи вмієте ви лічити усно в межах 20. А стартувати і 
полетіти далі, ми зможемо тільки тоді, коли правильно виконаємо всі 
завдання. 

1.Повторення вивченого. 
а) - Полічити двійками від 2 до 20. 
- Полічити п’ятірками від 20 до 5. 
б) Робота з паперовими лічильниками. 
- Показати наступне число до числа 12 (13). 
- Показати попереднє число до числа 15 (14). 
- Показати сусідів числа 19 (18, 19). 
- На скільки більше число 15 від числа 10? (На 5). 
- Яке число треба додати до 10, щоб утворилось число 18? (8). 
2.Усний рахунок. 
- Якщо правильно і швидко виконаємо це завдання, зможемо полетіти на другу планету. ( Діти шукають приклади з помилками і називають правильні відповіді: 3 – 2 = 1, ). 
Гра «Запусти ракету» Слайд 4 
3 – 2 = 2 7 + 3 = 9 
3 + 4 – 7 8 – 4 = 4 
8 – 3 = 5 1 + 6 = 7 
0 – 5 = 5 2 - 0 = 0 
- Молодці, швидко та правильно справились із завданням. 
3.Розповідь вчителя про космонавтів. 
- Як називають людей, які летять у космос? 
- На чому вони здійснюють політ? Слайд 5 
- Перед тим, як перші космонавти підкорили космічний простір, там побували тварини. Це були собаки Білка і Стрілка. 19 серпня 1960 року з космодрому Байконур стартував космічний корабель з тваринами на борту. Вони пробули у космосі 25 годин та успішно повернулися на Землю. 
- 12 квітня 1961 року у космос полетів перший космонавт Юрій Олексійович Гагарін. Слайд 6 
- Якою людиною він був, якщо наважився на такий крок? 
- А хто у майбутньому хоче стати космонавтом? 
- Що для цього треба робити вже зараз? 
- Так, правильно. Треба, перш за все, гарно вчитися, наполегливо здобувати знання, займатись фізичною культурою та спортом, щоб бути здоровим, а також бути сміливим та мужнім, відданим своїй Батьківщині. 
- А це – перший космонавт незалежної України Леонід Каденюк. Слайд 7. Він здійснив свій політ 19 листопада 1997 року. Пізніше отримав відзнаку президента «Герой України» з врученням ордена «Золота Зірка». 
4.Розминка пальців перед малюванням. 
5.Малювання ракети вчителем. 
- Давайте уявимо себе космонавтами і намалюємо ракету, на якій би ви хотіли полетіти в Космос. (Малювання вчителя на дошці). 
- Ракету ми розмістимо на передньому плані. Якого розміру вона має бути? Чому? 
- Якого кольору верхня частина ракети? Яка це фігура? 
- Якого кольору корпус? Яка це фігура? 
- Якого кольору люки? Навіщо вони потрібні? Які це фігури? 
- Якого кольру нижня частина ракети? Які це фігури? 
- Які теплі кольори ви бачите? А холодні? 
- Діти, ракета летіти може прямо, а може бути трохи нахилена вправо або вліво. Можна зобразити це на своєму малюнку. Спочатку малюємо простим олівцем, а потім розфарбовуємо. Слайд 8 
6. Малювання ракети учнями. 
( Звучить музика. Учні малюють. Вчитель здійснює індивідуальний підхід ). 
- Отже, зі всіма завданнями ми справились. Можемо вирушати далі. 

IV. Фізкультхвилинка (віршована). 

V. Повідомлення теми та завдань уроку. Слайд 9 
- Ось і друга планета нашої казкової Галактики. Слайд 10. Жителі цієї планети хотять дати вам нові знання: познайомити з новою одиницею довжини - дециметром і перевірити, як ви зрозуміли нову тему за допомогою підготовлених завдань. Вони також підготували приклади і задачі, щоб переконатись у ваших вміннях та навичках. 

VI. Сприймання й усвідомлення нових знань. 
1. Каліграфічна хвилинка. Гра «Так або ні». 
( Вчитель задумує число.Учні задають вчителю запитання, на які він відповідає «так» абр «ні», аж поки не відгадають число. Задумане число 10). Пояснення вчителем написання цифри 10. Написання цієї цифри учнями. 
2. Ознайомлення з новою мірою довжини. 
Якщо 10 сантиметрів взяти, 
відрізати їх чи відрубати, 
то вам нізащо не вгадати, 
що буде дециметром звати. 
- В яких одиницях ми вимірювали довжину книги, зошита? Довжину більших предметів, відрізків незручно вимірювати сантиметром. Для цього користуються більшою одинцею виміру – дециметром. Подивіться на смужку. Така сама смужка є у кожного із вас на парті. Давайте прикладемо її до шкали лінійки. Скільки сантиметрів вона дорівнює? - - 
- Дана смужка, довжиною 10 см – це 1 дециметр. Скорочено – 1 дм. 
- Отже, скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10 см). 
- А скільки сантиметрів у 4 дм? (40 см). У 3 дм? (30 см). 

VII. Осмислення зв’язків і залежностей між елементами виучуваного. 
1. Практична робота зі смужками (робота в парах). 
- Виміряйте жовту смужку. Якої довжини ця смужка? (2 дм). 
- Виміряйте червону смужку. Скільки дициметрів і сантиметрів вона становить? (2дм 3см). 
2. Креслення відрізків у зошиті. 
- Накресліть у зошиті відрізок довжиною 1 см, потім – відрізок довжиною 1 дм. 
- Який відрізок довший, а який коротший? 
3. Робота з підручником. 
Завдання 1. Виміряйте довжину відрізків. Який відрізок довший, а який коротший? 
Завдання 2. Виміряйте довжину відрізка. Скільки це буде всього сантиметрів? 
Завдання 3. Хто ближче до м’яча? На скільки сантиметрів? 
4. Малювання супутника. 
- На нашому малюнку ми теж можемо зобразити відрізки. Вони будуть складовою частиною ще олного космічного пристрою. Подивіться, це – супутник. Слайд 11. Супутник – космічний літальний апарат, поміщений на орбіту Землі або іншого небесного тіла зусиллям людини для проведення наукових досліджень. Він дає змогу людині вивчити процеси і явища, які відбуваються у навколо планети Земля (передбачення погоди, вивчення різних астрономічних тіл – зірок, планет тощо). А ще супутники бувають природні. Єдиний природний супутник Землі – це Місяць. Слайд 12 
- Яку геометричну фігуру нагадує корпус штучного супутника? (Круг). 
- А що міститься справа корпуса? (Відрізки). 
- Скільки є відрізків всього? (3). 
- Скільки довгих? ( 1). А коротких? (2). 
- Давайте намалюємо супутник справа на задньому плані нашого малюнка. 
- Якого він буде розміру порівняно з ракетою? 
- Яким кольором розфарбуєте супутник? 
(Малювання супутника вчителем та учнями ). 

VIII. Фізкультхвилинка ( енергізатор ). 

IX. Систематизація знань, отриманих на уроці. 
1. Диференційоване розв’язування прикладів. 
- Що з’являється на нічному небі? Що таке зірка? 
Метод « Мікрофон»
1 учень розповідає повідомлення. 
Зо́рі ( в перекладі з грецької мови) — велетенські розжарені, самосвітні небесні тіла. Сонце — одна із зірок, причому середня за своїми розмірами і яскравістю. За своїми характеристиками зорі різноманітні. Розрізняють зорі: велетні і карлики, одинокі, подвійні, змінні зорі і нові. 
- Діти, існує таке повір’я. Якщо побачиш на небі зірку, яка падає і в той момент загадаєш бажання, то воно обов’язково має здійснитися. 
- Сьогодні на парти деяким дітям теж впадуть зірки, на яких знаходяться приклади. Загадайте своє бажання і, будемо надіятись, що воно теж збудеться. 
2 група розв’язує приклади, які містяться на картках-зірках (самостійно). 
8 + 1 – 3 = 10 – 8 + 4 = 
7– 2 – 4 = 3 + 6 + 0 = 
Слайд 13 
1 група – самостійно зі слайда 3 група розв’язує вирази з вчителем 
8 – 7 + _ = 6 4 + 4 + _ = 10 7 … 5 на … 5 … 9 на … 
7 + 2 - _ = 5 9 – 3 - _ = 3 4 … 1 на … 2 … 3 на … 
Самоперевірка виконаного завдання (1група – 5, 4, 2, 3. 2 група – 6, 1, 6, 9). 
2. Малювання зірок вчителем та учнями. 
- Якого кольору зірки? 
- Якої форми зірка? Скільки гострих кутів вона має? 
- Якщо зірка світить яскраво, то вона може мати такий вигляд ( з чотирма кутами ). 
- Зірки розмістіть на задньому плані. Вони знаходяться найдальше. Якого розміру вони будуть порівняно з ракетою та супутником. 
- Намалюйте 4 зірки і розфарбуйте їх. Слайд 14 
3. Фізкультхвилинка ( пальчикова гімнастика ). 
4. Робота над задачами. 
- Останнє випробування, яке приготували жителі цієї планети – це задачі. 
- Які типи задач ми вже вивчили? 
- У Космосі можна зустріти такі небезпечні тіла, як метеорити, астероїди та комети. 
Діти розповідають повідомлення. Метод «Мікрофон». Слайд 15 
Метеори́т - тверде тіло небесного походження, що впало на поверхню Землі з космосу. Більшість знайдених метеоритів мають 
вагу від декількох грамів до декількох кілограмів. Найбільший зі знайдених метеоритів — Гоба, маса якого досягала майже 90 тонн.. 

Астеро́їд або мала́ плане́та — невелике небесне тіло діаметром від 50 м до 544 км, що складається зі скельних порід або заліза та нікелю. 
Коме́та — мале тіло Сонячної системи, яке обертається навколо Сонця і має так звану кому або хвіст. У деяких комет хвіст тягнеться через все небо. 
- Давайте складемо задачі за такими даними: 
6 метеоритів 
4 метеорити Слайд 16 
- 1 ряд складає задачу на знаходження суми, 2 – на знаходження остачі, а 3 
ряд – на різницеве порівняння. 
(Запис задачі на різницеве порівняння на дошці та в зошитах з попереднім її аналізом.) 
Задача. На Землю впало 6 великих метеоритів та 4 малих. На скільки більше впало великих метеоритів, ніж малих? 
- Скільки великих метеоритів впало на Землю? 
- А малих? 
- Яке запитання до задачі? 
- Яку дію треба зробити, щоб порівняти два числа? 6 – 4 = 2 (м.) 
(1 учень записує задачу на дошці ). 
- Ми успішно виконали всі запропоновані завдання і можемо вирушити на останню планету нашої подорожі. Слайд 17. Третя планета має таємницю. Слайд 18. Її жителі не знають що таке Космос. Вони ніколи його не бачили навіть на малюнках. Давайте допоможемо їм у цьому і відправимо наші малюнки мешканцям третьої планети. 
5 Виставка дитячих робіт. 
- Тепер мешканці третьої планети побачать Всесвіт і за це будуть дуже вам 
вдячні. 

X. Підсумок уроку. 
- Що нового ви дізнались на уроці? 
- Скільки сантиметрів має 1 дециметр? 
- Які космічні тіла малювали? 
- Дякую всім за урок. Слайд 19 
Додаток. 
1 ряд. Задача на знаходження суми. 
На землю впало 6 великих метеоритів і 4 малих метеоритів. Скільки всього метеоритів впало на землю? (6 + 4 = 2). 
2 ряд. На знаходження остачі. 
На землю впало 6 метеоритів. 4 метеорити побачили люди. Скільки метеоритів залишилось непоміченими? (6 – 4 = 2). 


Джерело: http://docme.ru/13w
Категорія: Математика | Додав: (09.02.2013) | Автор: Элла Сергіївна Петрова E
Переглядів: 5087 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!