Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Трудове навчання [ Додати статтю ]

Колективна робота "І природний, і ажурний наш проект архітектурний"ний"
Тема: «І природний і ажурний наш проект архітектурний». 
Колективна робота. Створення макету дачного масиву . Слайд
Тип уроку: •урок узагальнення і систематизації знань.
Вид уроку: нестандартний урок.
Мета. Ознайомити із професіями людей, що працюють у галузі будівництва,видами та елементами архітектури, вчити складати креслення макету виробу,засвоїти технологію виготовлення виробу за даним кресленням,збагатити словниковий запас. Розвивати графічні навички, вміння працювати з папером у різних техніках, творчу уяву та фантазію, вміння працювати колективно,інтегрувати знання з різних предметів. Виховувати взаємодопомогу, охайність, культуру поведінки,
Обладнання: мультимедійна система, кольорові ватмани, кольоровий картон, клей, ножиці, шматочки шерстяної тканини, ілюстрація будинку, бейджики, слова для асоціативного куща, картинки із зображенням будинку.

І. Організаційний момент. (1 хв.) 

1. Зосередженння уваги. Енергізатор:
*Хто вважає, що може працювати на 12, сідає першим.
Ви впевнені у собі.
*Хто вважає, що може працювати на 11, сідає другим.
Ви надійні.
 *Хто вважає. Що може виконати завдання менше, ніж на 11 балів. 
Не хвилюйтесь, поруч з вами працюватимуть ваші друзі, вони вам обов’язково допоможуть.
2.Прочитайте, які професії ви сьогодні освоїте. Слайд
Архітектор, інженер по техніці безпеки праці, еколог, фінансист, інженер-будівельник, ландшафтний дизайнер.
*Як ви гадаєте, у якій галузі можуть працювати люди таких професій?
Так, на будівництві. Прочитайте, над якою темою ми працюватимемо:
« І природний і ажурний наш проект архітектурний».(на дошці)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (1хв.)
Зосередження уваги. Інтерактивна вправа « Очікування». Слайд
- Чого ви хочете навчитись, дізнатись із цієї теми?
- А яких результатів очікуєте?
ІІІ. Повідомлення завдань уроку.(1 хв.)
1.Я теж очікую, що сьогодні ви...  Слайд 
- Оволодієте професіями людей, що працюють на будівництві,
- дізнаєтесь про види та елементи архітектури та їх призначення,
- засвоїте технологію нового виробу,
- створите макет дачного масиву.
ІУ. Вивчення теоретичного навчального матеріалу. Створення ігрової ситуації (10хв.)
1.Які ж обов’язки виконують люди цих професій: слайди

1)Архітектор проекту –проектує будівлі; розробляє макет будівель;
готує креслення будівель, складає підрахунки, планує об’єм робіт; слідкує за виконанням усіх допоміжних креслень
2)інженер з техніки безпеки праці – слідкує за безпечним виконанням будівельних робіт та роботою з технікою і приладами.
3)інженер-будівельник – слідкує за дотриманням технологій будівництва.
4) Ландшафтний дизайнер - це і художник, і садівник, і архітектор в одній особі. Його задача - декорувати природний простір зеленню, квітами з урахуванням розташування комунікацій, альтанок, колодязів, клумб, дерев, чагарників і т.д.
5)фінансист – оцінює роботу та нараховує заробітну плату.
6)еколог – слідкує за тим, щоб під час проекту не забруднювали
навколишнє середовище, не завдавали шкоди природі.
2.Гра « Перевір себе». Слайд
*Чи дозволить нам знання своїх обов’язків розпочати будівництво? Що потрібно мати, щоб розпочати будівництво? ( Проект)
Але самі ми не зможемо скласти проекту будинку. А оскільки наш проект не звичайний, то я звернулась до найкращого казкового архітектора. Чи знаєте хто це? Тоді я вам підкажу:
- у нього є три брати;
- усі вони будували будинки, але лише один із них витримав випробування і рятував життя братам.
- Звали їх Наф-Наф, Нуф-Нуф і Ніф-Ніф.
І отримала від нього листа. Слайд
«Любі друзі!
Спочатку вам потрібно підготуватись і здати іспит. Тоді я пришлю вам проект електронною поштою. Чекаю відмінного результату.
Ваш друг Наф-Наф.»
Щоб почати будівництво і отримати проект ми з вами повинні витримати іспит Наф-Нафа.
Перше завдання sad слайд )
Робота у групах. Засвоєння елементів будівлі та заповнення схеми.
За призначенням архітектуру сьогодення поділяють на такі види :
- громадську(вокзали,Театри, музеї);
- культову(церкви),
- промислову(фабрики),
- житлову.
Ознайомлюють архітектори.
Сьогодні житлова архітектура має такі елементи:
Фундамент - підземна частина будівлі, що служить опорою для зведення всієї будівлі. Від якості фундаменту залежить міцність, стійкість і довговічність усієї будівлі.
Стіни - діляться на зовнішні і внутрішні.
Зовнішні стіни захищають приміщення від різних атмосферних дій.
Дахи і покриття є конструкціями, що відмежовують будівлю згори і що захищають його від атмосферних опадів, а коли це потрібно, то і від зайвого охолодження зимою або перегрівання влітку.
Сходи слугують для з’єднання між поверхами. Зазвичай влаштовують в спеціальних приміщеннях, званих сходовими клітками
Вікна влаштовують для освітлення і провітрювання приміщень.
Двері слугують для входу і виходу із внутрішніх приміщень будинків і споруд.
Балкони, лоджії, дають можливість людям знаходитися на відкритому повітрі, не покидаючи поверху будівлі.
Ґа́нок— зовнішня прибудова (часто крита) при вході до будівлі, у вигляді трохи піднятого над землею майданчику перед дверима будинку, через яку здійснюється вхід і вихід з житлового приміщення.
Альтанка — так називають виступи, прибудови до будинків та бесідки, звідки можна насолоджуватися оточуючим краєвидом, пейзажем.
Перевірка засвоєння матеріалу .Архітектори отримують Ілюстрації будинків і надписують на них елементи будівель.
Гра « Перевір себе». слайд
Друге завдання : слайд
Про які види споруд ви дізнались?
Третє завдання : слайд
2.А яким повинні бути будівлі? Створення асоціативного куща.( на дошці)
- Міцними, красивими, комфортними.
- Жити, працювати, відпочивати, захищати.
Вчитель : користь, міцність і краса – ці вимоги до архітектури визначав ще у І ст. до н.е римський архітектор Вітрувій.
Вирішення питання:
-Якби ви стали найкращим архітектором, яке місто ви хотіли б прикрасити своїми будівлями? Звичайно, рідне.
- Отож ми будемо створювати проект дачного масиву міста Хмельницького.
УІ. Практична робота.(30 хв.)
1.З чого ж розпочинається проект будівництва? Слайд №17-18
Звичайно, з креслення. Тому ми готуємо креслення будинку. За цим пильно стежить архітектор і при потребі допомагає.
Діти виконують креслення за даними зразками.

2. Ознайомлення із технікою безпеки під час роботи з ножицями та клеєм. Виступ інженерів по техніці безпеки праці.

Правила користування ножицями . слайд № 19 

1). Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
2). Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
3). У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
4). Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
5). Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.
Після роботи ножиці склади, бажано в чохол.

3. Зараз ми розпочинаємо будівництво. За дотриманням усіх правил стежать головні інженери і при потребі допомагають.

4. Склеювання частин будинку. Слайд 

Доповнення архітектурними елементами. (двері, вікна, оздоблення)
Слайд №21.Тренінг . «Грім — ураган — землетрус» допоможе з’ясувати питання чи завжди житло служить захистом для людини?При яких природних стихіях житло стає небезпечним?
Учні об'єднуються в трійки. У кожній трійці двоє учасників беруться за руки і, піднявши їх угору, утворюють «хатинку», а третій учень стає між ними — це мешканець хатинки.
Якщо ведучий каже «Грім», мешканці забігають усередину нової пари. Якщо він каже «Ураган», мешканці присідають. А за командою «Землетрус» усі трійки розпадаються і створюють нові.
5.Колективна творча робота. слайд №22
А тепер, коли будинки готові, до роботи приступає дизайнер ландшафту. Прошу дизайнерів розпечатати конверти і приступити до керівництва
створення ландшафтного дизайну.
В конверті лежать заготовки( дерев, шматки зеленої шерстяної тканини для трави, дироколи із формою квітів, шаблони озера, дороги, дорожні знаки, шаблон назви дачного масиву). Все це ви повинні розмістити на аркуші ватману, щоб вийшло невелике поселення та дати йому назву.

УІ.Рефлексія . (2хв.)слайд 

Справдження очікувань.

УІІ. Підсумок

1.Робота еколога. Висновки про охайність виконання робіт.
2. Висновки фінансиста. Прошу фінансиста взяти конверт із балами і оцінити у колективі роботу кожного працівника. Виставлення оцінок за роботи.
3.В нас сьогодні працювали спостерігачі-експерти. Мер міста, начальник проекту,міністр архітектури і будівництва.
4. Секрет чарівної скриньки Наф-Нафа та вручення посвідчення
« Найкращий архітектор». Слайд.

Презентація знаходиться за посиланням:


Джерело: http://docme.ru/bpp
Категорія: Трудове навчання | Додав: Близнюк (04.11.2012) | Автор: Тетяна Ліщенко E
Переглядів: 1720 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!