Складання розповіді за серією малюнків. Мандри каштанчика - Українська мова - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Складання розповіді за серією малюнків. Мандри каштанчика

Урок 5
Тема. Складання розповіді за серією малюнків. Мандри каштанчика (за підручником М.Д.Захарійчук «Українська мова 2 клас» Урок 48, с.69)
Мета. Формування в учнів уміння складати розповідь за серією картинок, вправляти дітей у побудові причинно-наслідкових зв’язків, формувати вміння за дією визначати мету героя, фіксувати результат виконання даної мети; розвивати мовлення, увагу, пам’ять; виховувати почуття обережності, спостережливості.
Обладнання. Серія малюнків (підручник «Українська мова 2 кл», автор М.Д.Захарійчук) та таблиця зі схемою, як складати розповідь (Додаток 2), вивіска-назва агентства, малюнок сокола.

Хід уроку

І. Організація класу. Психоемоційне налаштування.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

На дошці прикріплена вивіска «Детективне агентство «Сокіл» та малюнок птаха.
Ми знову працюємо в офісі детективного агентства «Сокіл».
Сьогодні у нас нова серія картинок, за якими потрібно скласти розповідь. Давайте пригадаємо, що для цього потрібно (завдання учнем прикріплюються до дошки послідовно):
- знайти спільних героїв на картинках,
- знайти місце, у якому відбуваються події,
- визначити час подій,
- назвати дії героїв,
- скласти розповідь,
- дати назву розповіді.
ІІІ. Мовленнєво-теоретична підготовка до складання зв’язного висловлювання.
Сьогодні у роботі нам допомагатиме підручник с.69.
3.1. «Знайди спільних героїв на картинках»
- Розгляньте картинки послідовно. (Діти розглядають картинки)
- Назвіть спільних героїв. (Вчитель записує на дошці питання Хто?) (Каштанчик, дівчинка)
- Зверніть увагу на зміни (переміщення), що відбуваються з головними героями на картинках.
(Каштанчик лежить, дівчинка побачила, взяла каштанчик, поклала у кишеню, поклала на подушку)
3.2.«Знайди місце, у якому відбуваються події»
- Розгляньте уважно першу картинку. Як ви думаєте, де відбуваються події?
(Вчитель записує на дошці питання Де?)
(У скверику або парку під каштаном).
- Розгляньте уважно другу картинку. Де тепер відбуваються події. ? (Там же).
- Чи змінилося місце події на третій, четвертій картинці? (Так, дівчинка повертається додому)
3.3. «Визнач час подій»
(Вчитель записує на дошці питання Коли?)
- Скажіть, яка пора року зображена на картинках? (Осінь). Хто думає по іншому?
- Доведіть (Восени на деревах достигають плоди. Вони падають на землю.)
- Як ви думаєте, чи змінюється час доби на всіх картинках? (Можливо на останній картинці вже вечір або ніч.).
Поєднайте два слова осінь та день у словосполучення та скажіть коли відбуваються події на картинках. (Осіннього дня).
Фізкультхвилинка
3.4. «Назви дії героїв»

- Спробуємо установити логічний ланцюжок на кожній картинці за «схемою детектива»:
(Об’єкт Дія Ціль дії)
?!
Хто? Що робить? Навіщо?
- Розгляньте першу картинку. Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо робить?
(Каштанчик упав з гілки на землю, тому що він уже достиг. З нього навесні може вирости нове маленьке деревце.)
- Чим корисний каштан?
- Назвіть дії дівчинки на другій та третій картинці. Навіщо вона це зробила?
(Дівчинка,напевно, прогулювалась сквером і побачила каштанчика. Його колюча шубка та блискучий животик їй дуже сподобались, тому вона поклала його до кишені.)
- Розкажіть що робить герой на четвертій картинці.
(Вдома дівчинка гралася з каштанчиком, а ввечері поклала його відпочити на подушечку. Каштанчик втомився за день, тому швидко заснув)
3.5. Виведення головної думки розповіді.
Природа чарує нас своєю неповторністю. Хто вміє спостерігати, той може багато побачити і навчитися. З природою можна весело гратися, фантазувати, уявляти.
- Чи є дані картинки підтвердженням цьому? Який висновок для себе зробили?
ІV. Створення тексту зв’язного висловлювання. Розв’язання мовленнєвої ситуації.
«Склади розповідь»
- Зверніть увагу на схему, записану на дошці.
Одного ...(коли?) …… (де?)…………. (хто?) ……………(що робив?) …………………, щоб (?!)……………….. .
Потім цей же герой (розповідь за другим малюнком, третім) робив(дія й ціль дії) ?! . …………
У результаті (що вийшло?) …………….. , тому можна сказати, що даний герой (який?) ……………..
- При побудові розповіді уникайте повторів, добирайте слова, близькі за значенням.
(Вчитель вивішує слова, близькі за значенням)
Каштанчик, плід дерева, «каштановий їжачок», дівчинка.
- При побудові нашого звіту-розповіді будьте точними у висловленнях. Хоча можете висловлювати припущення.
Для прикрашення оповідання можете додавати образні характеристики.
- Тепер, мої спостережливі детективи, складемо усну розповідь за картинками, використовуючи схему.
Розповідь діти складають у групах. Кожна група презентує свою роботу)
Варіант розповіді за серією картинок.
Одного осіннього дня дівчинка, прогулювалась сквером та побачила під деревом маленького каштанчика. Його колюча шубка та блискучий животик їй дуже сподобались, тому вона поклала його до кишені. Вдома дівчинка гралася з каштанчиком, а ввечері поклала його відпочити на подушечку. «каштановий їжачок» втомився за день, тому швидко заснув.
Дівчинка любить уявляти фантазувати, а у цьому їй допомагає природа. Напевно, вона виросте дуже розумною та спостережливою.
V. Удосконалення творчих робіт за рахунок колективного досвіду.
- Хто хотів би уточнити?
- Хто з вас думає по іншому?
- Ось тут наші детективи сформулював свою думку … (ось так). А як інакше можна було б сказати? Скажіть про це по своєму.
«Дайте назву розповіді»
- Придумайте назву розповіді ( Новий друг. «Каштановий їжачок». Мандри каштанчика).
Робота в зошитах. Запис 3-4 пов`язаних речень.
(Згідно програми, починаючи з ІІ семестру, учням потрібно пропонувати самостійно записувати в зошити невеликі зв`язні висловлювання (3-4 речення)
- Сьогодні ми починаємо записувати коротенько наші звіти у зошити під назвою «Детективні розслідування». Запишіть дату, назву розповіді. Давайте разом поміркуємо, які речення ми запишемо в зошити.
VІ. Рефлексія та саморефлексія. Підбиття підсумків мовленнєвої діяльності учнів за результатами уроку .

Автор та упорядник: Алла Дмитрівна Ніколайчук, вчитель початкових класів Шепетівського навчально-виховного комплексу №3 у складі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Н.Рибака та ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою»

Передивитись і скачати презентацію можна тут



Джерело: https://drive.google.com/folderview?pli=1&ddrp=1&id=0B-VgRj-3i6hAX1BNdnRPWjVPREk#
Категорія: Українська мова | Додав: (19.08.2015) | Автор: Алла Дмитрівна Ніколайчук
Переглядів: 656 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!