Тема: Складання тексту – опису «Білочка» за малюнком і питаннями. (2 клас)
Мета: лінгвістичний компонент – закріпити знання про речення і текст; комунікативний компонент – формувати уміння складати речення з опорою на малюнок і питання; збагачувати словниковий запас учнів;
удосконалювати уміння писати з коментуванням;
діяльнісний компонент – розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, висловлювати власну думку;
розвивати творчу уяву;
виховувати співчуття, турботливе ставлення до тварин.
Обладнання: малюнки з зображенням білки, куниці, рисі; плакат «Чарівний дуб» для повторення про речення і текст; опорна таблиця – схема «Текст – опис»; друковані слова для гри «З’єднай слова»; роздатковий матеріал: питальні речення для складання тексту – опису, конверти зі словами для складання речень; шаблони білки.
Хід уроку:
І. Організація класу.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну відому, в країну чудову,
Яка нас чекає й збагачує мову.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас, дійсно, незвичайний урок. Ми одержали листа із лісу.
Читання листа: «Дорогі діти. Запрошую вас на свій День народження».
А от хто запрошує вас – відгадайте.
Гра «Закресли три букви». т б р і и л б о у ч к к в а и
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Білочка запрошує вас на День народження. Без чого не ходять на день народження? Правильно, без подарунка. Нашим подарунком буде текст – опис про білочку.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
Щоб успішно виконати сьогодні роботу, треба повторити вивчене про речення і текст.
Гра «Чарівний дуб» ( на дубі жолуді, на зворотньому боці яких надруковані питання про речення і текст; діти знімають жолуді, читають запитання і відповідають ).
- З чого складається речення?
- Яке слово в реченні пишеться з великої букви?
- Які розділові знаки можуть стояти в кінці речення?
- Що таке текст?
- Які бувають тексти?
- Як розміщуються речення у тексті?
V. Каліграфічна хвилинка.
Бб бі іл очк білочка
На яке питання відповідає слово білочка? Чому?
VI. Словникова робота.
Гра «З’єднай слова». Добір до слів – назв предметів слів – ознак.
шубка пухнастий
хвіст чорні, мов намистинки
вушка руда
оченята гострі з китицями
Тлумачення незрозумілих слів.
VII. Фізкультхвилинка.
Білка прудко так стрибає,
Пташка весело літає.
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Із барлогу встав ведмідь,
Цих тваринок всіх любіть.
VIII. Складання тексту – опису за питаннями і малюнком.
1. Читання питальних речень.
Хто ця тваринка?
Яку вона має шубку?
Який у білочки хвіст?
Які у неї вушка?
Які оченята?
2.Складання відповідей на питання. Запис з коментуванням.
3. Робота в парах.
Складання речення із окремих слів ( живе, лісі, у, Білочка ).
4. Виразне читання тексту – опису. Добір заголовків.
IX. Перегляд комп’ютерної презентації «Білочка». (Див. Додаток)
Обговорення.
X. Бесіда про допомогу тваринам взимку.
Де в нашому місті можна побачити білочок?
Як їм живеться взимку?
Як ми можемо їм допомогти?
XI. Підсумок уроку за схемою.
дізнався
навчився
Я
допоміг
дякую
Білочка вам дуже вдячна за подарунки і дарує вам на згадку про зустріч своє зображення.
ХІI. Домашнє завдання.
Розфарбувати зображення білки і скласти про неї три речення.
Джерело: https://yadi.sk/d/qvf9is9cqMq5y |