Україна – європейська держава - Виховна робота - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Виховна робота [ Додати статтю ]

Україна – європейська держава

Тема. Україна – європейська держава
Мета. Дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу; показати роль і місце України в житті Європи; спонукати до дослідницької та пошукової роботи; виховувати почуття любові до рідної землі, гордості за Україну.
Обладнання:
демонстраційний матеріал – мультимедійна презентація, карта материків, глобус, фізична карта України, карта Європи, квітка з пелюстками, картки з назвами країн, ;
роздавальний матеріал – картки- тести, кросворди, картки для
самостійної роботи, фото культурних надбань;
аудіозапис – пісня «То не є проблема» для фізкультхвилинки , пісня
«Я люблю свою Україну»
Тип уроку: комбінований

 

                                                                       Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (Слайд 1)
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!
Девіз уроку(слайд 2):
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати!
Аутотренінг (слайд 3)
Розшифруємо акровірш, і дізнаємося, якими ми маємо бути на уроці
• у – уважні
р – розумні
о – оперативні
к - кмітливі

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Пригадаємо, що ми вивчали на минулому уроці. (Слайд 4)
(Країни світу. Україна на карті світу.)
- Як називається наша планета?
- Які материки ви знаєте?
- В якій частині світу знаходиться Україна?
- Яка наша космічна адреса?
- Щоб перевірити свої знання, ви дасьте відповіді на запитання (Тести)
Взаємоперевірка (Слайд 5)
- Перевірте відповіді свого сусіда по парті, звіривши їх з дошкою ()
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Вчитель(Слайд 6) :
- У безмежному космічному просторі знаходиться наша маленька
блакитна планета – Земля.
На Землі зараз живе понад 6 млрд. людей. Вони належать до різних народів, є громадянами більш як 230 країн. Та нам найдорожча та країна, де ми народились, живемо, минає наше дитинство, приходить юність – це У к р а ї н а .Україна – це наша земля, рідний край з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і, зрозуміло, талановитими, працьовитими людьми.
- Погляньте на карту. (Слайд 7)
До якої частини світу належить Європа? (Євразія)
- Пригадаймо, які з країн розташовані в Європі?
( Німеччина, Франція, Італія, Іспанія, Греція).
- Чи можемо ми назвати європейською державою Україну?
- Ось саме на сьогоднішньому уроці- конференції (слайд 8)
під назвою «Україна– держава європейська» ми побуваємо в ролі науковців і будемо працювати у чотирьох групах- лабораторіях: «Географи», « Історики»,»Культорологи», «Міжнародні оглядачі». Нам потрібно довести, що Україна є європейська держава і займає гідне місце в розвитку європейської цивілізації.
ІУ.СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота наукових лабораторій
1.Географи (Слайд9)
- Яке ж місце відводиться Україні на географічній карті нам розкажуть наші юні географи.
Учениця:
На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси і лани…
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть..
Та тільки одну батьківщину
Ми маєм…її Україною звуть.
1-ий учень (Слайд 10)
Європа – частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких і наша Україна – одна з найбільших за територією країн Європи. Вона поступається лише Росії.
2-ий учень
Сучасна Україна - незалежна держава. Розташована у Східній Європі. Має кордони : на північному заході з Білоруссю, на сході з Росією, на заході - з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. На півдні омивається водами Чорного та Азовського морів.
3-ий учень (Слайд 11)
В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи. Ще в 19-му столітті австрійські географи за допомогою приладів знайшли таку точку. Вона розташована поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області, що на березі річки Тіса недалеко від кордону з Румунією.
4-ий учень (Слайд 12)
За територією Україна є найбільшою державою в Європі –
603,7 тис .кв. км. 105
Протяжність України із заходу на схід – 1316 км.
Протяжність України з півночі на південь – 893 км.
Протяжність кордонів – 6500 км.

- Отже, за своїм розташуванням Україна є європейська держава.
- Дякую, молодці. Наші географи довели, що Україна розташована у Європі. Надамо слово нашим історикам. (Слайд 13)
2. Історики . Гра «Ромашка»(історична квітка)
Діти виходять з пелюстками ромашки, на яких написані історичні відомості про Україну, зачитують його і прикріплюють пелюстки на дошку. Таким чином утвориться квітка ромашка.
Учень розказує вірш «Мій край»
(Слайд 14)1-ий учень:
Жителів Європи називають європейцями. Більшість корінних європейців мають світлу або смагляву шкіру, вузький випнутий ніс, колір очей – від світло-блакитного до карого. Волосся в мешканців Європи пряме або хвилясте, причому в жителів півночі біляве, а в південців – темне.
(Слайд 15) 2-ий учень:
Історія народу починається з тих часів, котрі зафіксовані в історичній пам'яті народу. А як свідчать знахідки, наша пам'ять сягає епохи мамонтів і років нам так тисяч з двадцять. Тоді наші предки жили між Дунаєм, Волгою, Карпатами і Кавказом, утворивши державу Аратта.
3-ий учень:
Трипільська Аратта в третьому тисячолітті до нашої ери розділилася на 2 частини: північну – Борусію (Київ), і південну - Оріяну. Слов'яни Борусії мали спокійнішу вдачу і осідло хазяйнували на своїх землях, а оріони, спокушені морем, масово освоювали далекі землі.
(Слайд 16) 4-ий учень:
Далі була Запорізька Січ - найдемократичніша держава у тодішньому світі. Козаки стали авторами першої в Європі і світі Конституції, складеної Пилипом Орликом ще в 1710 році.
5-ий учень:
Українці не раз рятували Європу від навали вражих орд. І в часи набігів ханських орд, і в боротьбі з турками та татарами, і у роки Другої світової війни.
Учитель: - Можна довго говорити про вклад українців в європейську історичну скарбницю, та зрозуміло одне - наша держава ніколи не була околицею Європи, а мала славу міцної держави.
Фізкультхвилинка (Слайд 17)
- А зараз слово надається міжнародним оглядачам.
3.Міжнародні оглядачі:
Вчитель(Слайд 18) :
- Жити в сучасному світі ізольовано від світового співтовариства практично не можливо жодній країні. Велику роль відіграють міжнародні організації. Загальна кількість міжнародних сучасних організацій наближається до 5 тисяч. Україна розвиває співробітництво з міжнародними організаціями, перш за все європейськими. На сьогодні в Європі діє кілька впливових міжнародних організацій - Рада Європи, Європейський Союз, Організація з безпеки та співробітництва в Європі, Організація Північноатлантичного договору (НАТО).
Детальніше про Європейський Союз, до якого має намір вступити Україна, нам розкажуть міжнародні оглядачі.
Вірш «Мій чудовий край – Україна»
(Слайд 19)1-ий учень:
Деякі країни Європи об’єдналися і утворили союз держав, який назвали – Європейський Союз. Спочатку до нього входило 6 країн, а з липня 2013 року він налічує 28 країн.
(Слайд 20) 2-ий учень:
Країни союзу спільно приймають закони, розробляють правила для поліпшення життя європейців. У Європейського Союзу є свій прапор і своя грошова одиниця (валюта) – євро.
3-ий учень:
Прапор Євросоюзу - це прямокутне полотнище синього кольору, яке має в центрі коло з 12 золотих зірочок як символ єдності і солідарності народів Європи. Кількість зірочок є незмінною і не має нічого спільного до кількості країн-членів організації. В різних традиціях число 12 є символічним числом,що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника. Коло є ще й символом єдності, повноти.
(Слайд 21) 4-ий учень:
9 травня у країнах Євросоюзу відзначають День Європи. Цього дня європейці вшановують спільні цінності, спільну історію.
Учитель:
- Дякую. Та наша розповідь про Україну була б не повною, коли б ми не згадали про внесок українців у розвиток європейської культури . Наші предки свято берегли успадковані надбання, накопичували знання, ділилися своїми кращими надбаннями з іншими народами, вносили свої найвидатніші пам’ятки до скарбниці світової культури. То ж слово культурологам.
4.Культурологи(Слайд 22) :
Учениця декламує вірш «Я дитина українська»
(Учні зачитують з карток підготовлений текст про видатних українців та культурні цінності, решта дітей впізнають картки і прикріплюють їх на карту України.)
(Слайд 23) 1-ий учень:
Волелюбний дух українського народу жив в історичних піснях і думах, у творчості Тараса Шевченка, знаного і відомого у цілім світі, Івана Франка, Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся , багатьох інших видатних діячів нашої культури.
(Слайд 24) 2-ий учень:
Окрасою російської літератури став Микола Гоголь, який народився у нас на Полтавщині. Василь Ярошенко, який творив кількома мовами, зокрема і японською, став класиком японської літератури.
(Слайд 25) 3-ий учень:
Одним з найвідоміших скульпторів 20-го cт., який народився в Україні, а жив у США, був Олександр Архипенко.
(Слайд 26-29) 3-ий учень:
На території України знаходяться пам’ятки, які включені до світової культурної спадщини: Софія Київська, Києво-Печерська Лавра, Кафедральний собор святого Юра у Львові, Резеденція митрополитів у Чернівцях (зараз Чернівецький національний університет).
(Слайд 30) 5-ий учень: Наша Батьківщина відома багатьма вченими та їх відкриттями. Наприклад, найбільший у світі і Європі літак «Мрія» створений в Україні, у Київському конструкторському бюро ім. Антонова.
Вчитель:
- Висока українська культура допомогла українському народові зберегтися у найтяжчих випробуваннях. Без культури будь-яка нація виявляється незахищеною і вразливою в сучасному світі. Тільки культура може зробити нас потрібними в Європі.

У. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота з підручником.
Самостійно прочитайте текст на с.111.
Робота в групах (Слайд 31)
Користуючись картою(с. 110) підручника, запишіть назви країн, з якими межує Україна.

2. Робота в парах.
- Прочитайте текст на с.112-113.
- Запишіть відповіді у картки.

3. Робота за таблицею с.113. (Самостійна робота)
- Які країни входять до Євросоюзу. (Слайд 32)

4. Гра «Так чи ні?
- Чи є сусідами України названі держави? (Вчитель показує назву країни)
Грузія, Молдова, Франція, Росія, Білорусь, Румунія, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Болгарія, Туреччина, Польща.

УІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що нового ви дізналися про нашу Батьківщину?
- Чому Україну називають європейською державою?
- Яке місце посідає Україна за величиною території?
- Як називається союз держав у Європі?

УІI. Домашнє завдання (Слайд 33-34)
Опрацювати с. 110-113 у підручнику, дізнатися про інші країни , які входять до Євросоюзу і вписати їх у таблицю



Джерело: http://www.docme.ru/eoI5
Категорія: Виховна робота | Додав: (30.01.2016) | Автор: Пінькевич Галина Василівна E
Переглядів: 1182 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!