Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Природа нашої Батьківщини. Мета. Узагальнити й розширити знання учнів про значення рослин і тварин у природі, виховувати бережливе ставлення до природи, потребу у збережені та збагачені природних багатств. Обладнання: карта України, глобус, папка „Природа України”, картки. Хід уроку І. Організація класу до уроку. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Слово вчителя: Світ, що оточує людину – це її рідний край, країна, де вона народилася і росте, де почула перші звуки рідної мови, ще те, що повинно стати найдорожчим. А багатство рідної країни – це її природа, яка дає все, що необхідно людині для життя. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Діалогічне спілкування. - Як ви розумієте що таке Батьківщина? - Чим славиться наша Вітчизна? IV. Сприйняття учнями навчального матеріалу. Слово вчителя: Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю. Сьогодні ми поговоримо про природу нашої Батьківщини. V. Робота над темою уроку. 1. Географічне положення України (підготовлені учні розповідають про: а) Фізико-географічне положення; б) Розташування України; в) Територія України; г) Адміністративний поділ. Довідкове бюро, повніть що таке довкілля – усе, що оточує живий організм в природі. 2. Рослини Перш ніж ми почнемо свій шлях я хочу, щоб ви послухали оповідання В. Сухомлинського „В лісі все співає”. - Чому кожне дерево співало свою пісню? (метод мікрофон) (Учні розповідають про використання лісу людиною, про те, яку роль відіграє у житті тварин) 3. Тварини Люди вважали тварин частиною свого життя, своєї долі. Тварини, як і люди, живуть, страждають, люблять. Багато тварин люди вважали своїми оберегами. - Пригадайте, яких птахів і тварин люди вважали своїми оберегами? (Зозуля, лелека, півень, собака, соловей) Інтерактивна вправа „навчаючись учусь” (У дітей на партах лежать картки, на яких міститься інформація про тварини – обереги. Учні знайомляться з інформацією, а потім обговорюють, доповнюють). Довідкове бюро Шпак прилітає близько 730 разів з ношею в дзьобі, поки майструє житло. Найдбайливіші батьки серед птахів – синиці. Вони вигодовують пташенят десь біля двох тижнів. За цей час приносять не менше 10000 комах. У шлунку сови вміщується 14 мишей. За сезон сова з’їдає 1000 мишей. 4. Вода у природі Якщо поглянути на нашу планету із космосу, то видно, що вода займає більшу площу, ніж суша. 4/5 поверхні Землі вкрито водою. Води на суші багато, але не всю воду ми можемо використовувати для своїх потреб. Ріки й озера – ось поки наш головний постачальник. Більше води у морях і океанах, але ця вода не придатна для користування. Довідкове бюро ХХІ століття екологічна криза все більше нівечить природу нашої країни. Загинули сотні малих річок, занепадають Чорне і Азовське моря, перетворюються на стічні брудні відстійники дніпровські та інші водосховища, ставки, озера. Задихаються від промислових і транспортних забруднень міста, знищуються останні ліси. Екологічне лихо спричинила в Україні Чорнобильська АЕС. Смертність населення почала переважати народжуваність. Таке становище змусило уряд України в 1992 році визнати всю територію держави зоною екологічного лиха. 5. Охорона природи У наш час знищується велика кількість лісів, руйнується біосфера, розорюються луки, що призводить до винищення звірів, птахів, рідкісних рослин. - Які заходи вживали в Україні ще за часів Київської Русі щодо охорони природи? (Створювали заповідники) - Які ви знаєте? (Асканія-Нова, „Медобори”, Український степовий, Ялтинський) Довідкове бюро В 1980 році видано „Червону книгу України”. Рослини і тварини занесені до „Червоної книги”, охороняються законом. Створюються заповідники, заказники в яких охороняється рідкісні тварини і рослини. Зараз в Україні нараховується 13 заповідників, 2 національних парки, 4 заповідно-промислових господарств, понад 1500 державних об’єктів: урочищ, пам’яток природи, парків, інші. 6. Узагальнення вивченого на уроці. Діалогічне спілкування - Що цікавого для себе ви дізналися на уроці? Яременко О . В., Чкаловська загальноосвітня школа- родина I-III ступенів с.Чкалово Нікопольський р-н., Дніпропетровська обл. | |
Переглядів: 1833 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |