Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Природа нашої Батьківщини

Тема. Природа нашої Батьківщини.

Мета. Узагальнити й розширити знання учнів про значення рослин і тварин у природі, виховувати бережливе ставлення до природи, потребу у збережені та збагачені природних багатств.

Обладнання: карта України, глобус, папка „Природа України”, картки.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Слово вчителя:

Світ, що оточує людину – це її рідний край, країна, де вона народилася і росте, де почула перші звуки рідної мови, ще те, що повинно стати найдорожчим. А багатство рідної країни – це її природа, яка дає все, що необхідно людині для життя.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Діалогічне спілкування.

-         Як ви розумієте що таке Батьківщина?

-         Чим славиться наша Вітчизна?

IV. Сприйняття учнями навчального матеріалу.

Слово вчителя:

Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину.

  Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю. Сьогодні ми поговоримо про природу нашої Батьківщини.

 V. Робота над темою уроку.

1.     Географічне положення України

(підготовлені учні розповідають про:

а)     Фізико-географічне положення;

б)    Розташування України;

в)     Територія України;

г)     Адміністративний поділ.

Довідкове бюро, повніть що таке довкілля – усе, що оточує живий організм в природі.

2.     Рослини

Перш ніж ми почнемо свій шлях я хочу, щоб ви послухали оповідання

В. Сухомлинського „В лісі все співає”.

 - Чому кожне дерево співало свою пісню?

     (метод мікрофон)

(Учні розповідають про використання лісу людиною, про те, яку роль відіграє у житті  тварин)

3.     Тварини

Люди вважали тварин частиною свого життя, своєї долі. Тварини, як і люди, живуть, страждають, люблять. Багато тварин люди вважали своїми оберегами.

-         Пригадайте, яких птахів і тварин люди вважали своїми оберегами? (Зозуля, лелека, півень, собака, соловей)

Інтерактивна вправа „навчаючись учусь”

(У дітей на партах лежать картки, на яких міститься інформація про тварини – обереги. Учні знайомляться з інформацією, а потім обговорюють, доповнюють).

Довідкове бюро

Шпак прилітає близько 730 разів з ношею в дзьобі, поки майструє житло. Найдбайливіші батьки серед птахів – синиці. Вони вигодовують пташенят десь біля двох тижнів. За цей час приносять не менше 10000 комах.

  У шлунку сови вміщується 14 мишей. За сезон сова з’їдає 1000 мишей.

4. Вода у природі

   Якщо поглянути на нашу планету із космосу, то видно, що вода займає більшу площу, ніж суша. 4/5 поверхні Землі вкрито водою. Води на суші багато, але не всю воду ми можемо використовувати для своїх потреб. Ріки й озера – ось поки наш головний постачальник. Більше води у морях і океанах, але ця вода не придатна для користування.

Довідкове бюро

 ХХІ століття екологічна криза все більше нівечить природу нашої країни. Загинули сотні малих річок, занепадають Чорне і Азовське моря, перетворюються на стічні брудні відстійники дніпровські та інші водосховища, ставки, озера. Задихаються від промислових і транспортних забруднень міста, знищуються останні ліси. Екологічне лихо спричинила в Україні Чорнобильська АЕС. Смертність населення  почала переважати народжуваність. Таке становище змусило уряд України в 1992 році визнати всю територію держави зоною екологічного лиха.

5. Охорона природи

  У наш час знищується  велика кількість лісів, руйнується біосфера, розорюються луки, що призводить до винищення звірів, птахів, рідкісних рослин.

-         Які заходи вживали в Україні ще за часів Київської Русі щодо охорони природи?  (Створювали заповідники)

-         Які ви знаєте? (Асканія-Нова, „Медобори”, Український степовий, Ялтинський)

Довідкове бюро

  В 1980 році видано „Червону книгу України”. Рослини і тварини занесені до „Червоної книги”, охороняються законом.

  Створюються заповідники, заказники в яких охороняється рідкісні тварини і рослини. Зараз в Україні нараховується 13 заповідників, 2 національних парки, 4 заповідно-промислових господарств, понад 1500 державних об’єктів: урочищ, пам’яток природи, парків, інші.

 

6. Узагальнення вивченого на уроці.

  Діалогічне спілкування

- Що цікавого для себе ви дізналися на уроці?

 

Яременко О . В., Чкаловська загальноосвітня школа- родина I-III ступенів с.Чкалово Нікопольський р-н.,  Дніпропетровська обл.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (06.07.2010)
Переглядів: 1833 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!