Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: Про доброту і милосердя Мета: з’ясувати зміст понять «добрий», «милосердний», «співчутливий»; учити аналізувати ситуації морального вибору; розвивати вміння критично мислити; виховувати бажання творити добро Обладнання: підручник «Я і Україна» (Бібік Н.М., Коваль Н.С., 2 клас); іграшковий мікрофон; опорні слова; Завдання для роботи в групах; малюнки (Незнайка, квітки добра та ін.); твори В.Сухомлинського, віршовані рядки Жиленко Д.І. 1.Організація класу. Станьте рівно, посміхніться, До гостей ви поверніться. З добрим днем всіх привітайте І за парти посідайте. - Сьогодні ми проведемо особливий урок, урок-телепередачу. А зараз я передаю мікрофон телеведучим нашої програми: (прізвища учнів). (Вручаю мікрофон телеведучим) - Ознайомте, будь ласка, учасників телепрограми і глядачів з анонсом нашої програми. 2. Ознайомлення з планом уроку. Телеведучий : Увага! Увага! В ефірі телеканал 2-Б класу Хорольської гімназії. Телеведуча: У студії працюють диктори (прізвища та імена Учнів). Учень: Девіз нашої програми: Діяти – активно! Думати – оперативно! Сперечатись – доказово! Для всіх обов’язково. Учениця: Сьогодні в програмі «Все про добро та милосердя ви почуєте і побачите… Учень : Добрим бути просто чи непросто? Не залежить доброта від зросту. Навчимо Незнайка серед людей жити, Добро й милосердя творити. Учень. Твори Сухомлинського нас вчать, Як добрими й милосердними в світі нам стать. І ми часу не гаємо – твори визначного педагога прочитаємо. Як людей полюбиш-пошануєш, Силу для добра в душі відчуєш. Учениця. І планета блакитна засяє ясніше, Якщо разом станемо добріше. І якщо досягнемо ми цієї мети, Розростеться у класі кущ доброти. Учень. З давніх- давен в народі так ведеться, Що доброта й милосердя Божою справою Зветься. Прислів’я ми пригадаємо, Ситуації життєві розіграємо. Бо доброта з віками не старіє, Доброта від холоду зігріє. Телеведучий. Квітка чарівна в програмі засяє: Добрими справами всіх зігріває. Хай вона, як сонце, світить. Хай радіють і дорослі, й діти. Телеведуча. А зараз передаємо мікрофон Головному продюсеру програми «Все про добро і милосердя» ( ПІБ учителя). Учитель: Дякую! Шановні гості та учасники програми, я вітаю вас у нашій студії. Ви всі ознайомилися з анонсом нашої передачі, яку мені хотілося б почати словами вірша. Сказав мудрець: - Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай! Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від лісового звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра. - Що відрізняє людину від лісового звіра? (В добро і вищу правду віра) - З чого починається людина? (Людина починається з добра) Як нам не вистачає добра! Але хто ж в цьому винен? Хіба це не деякі з нас наповнюють світ злом: вимовляють брутальні слова, ображають друзів, радіють, коли хтось неправильно розв’язав задачу…Вчитися добру – завдання нелегке. Тому робити це треба з дитинства, так само, як вчитися ходити, читати, кататися на ковзанах. 3. Повідомлення теми уроку. Щоб говорити про добро і милосердя, треба точно розуміти, що означають ці слова. 4.Робота із словниками. Відкрийте словники і прочитайте, що означають слова «добрий», «милосердний». Добрий – який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей. Милосердний – який виявляє добре, співчутливе ставлення до когось. ( На інтерактивній дошці з’являються слова «доброта», «милосердя», словникові статті до поданих термінів, малюнки сонця, веселки, чорної хмари, зламаного деревця, зірки, смерчу та ін.) -Доберіть антоніми до слова «добро» (зло), «милосердя» (жорстокість, байдужість) -Поміркуйте, які з поданих ілюстрацій перегукуються із названими словами. 5. Сприймання й осмислення нового матеріалу. 1.Розповідь учителя. Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, скривдженого. Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також. У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися». 2. Колективне вирішення ситуацій. - Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Спробуємо вирішити деякі з них. А) Попереду вас іде дідусь. У одній руці у нього важка сумка, у другій – паличка. Старенький зупинився відпочити, поставив сумку і паличку біля будинку. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і все це бачите. Що ви зробите? Б) На подвір’ї грався маленький хлопчик. Його мама сиділа на лавці і в’язала шапочку. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче. Ви сидите навпроти. Що ви зробите? В) Надворі сонячний літній день .Ви з мамою зібралися іти на річку, але мама відчула себе погано. Вам дуже хочеться купатися, поніжитися у променях лагідного сонечка. Як ви вчините? Г) По дорозі зі школи додому ви побачили бездомне кошеня. Воно було налякане і розгублене. Ви хотіли пройти мимо, але кошенятко підбігло до вас, довірливо притиснулося і замуркотіло. Вам хочеться забрати звірятко додому, але батьки не дозволяють утримувати домашніх тварин. Як ви вчините? Ґ) У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель несла в голій руці. - Рука в мене змерзла страшенно!- поскаржилася Оленка подружці. Наталка відповіла: - А в мене ні. Так вони йшли до самого дому. - що можна сказати про поведінку Наталки? (байдужа) - - Як би ви діяли на місці Наталки? Д) На багатолюдному перехресті стоїть бабуся, вона в нерішучості – не знає, як перейти вулицю. Як ви поведетеся? Е) У дворі граються двоє малюків, збоку стоїть дівчинка, вона теж хоче гратися, але боїться підійти. Що ви зробите? Учитель: Я задоволена, діти, що, вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу добру й милосердю. Сподіваюсь, що і в реальному житті ви не поступитесь своїми принципами. 3.На нашому телеканалі рубрика «Відомі імена». Оповідання Сухомлинського опрацюємо. У світ ровесників ми помандруємо. Щоб від зла та байдужості боронитись, Добру й милосердю ми будемо вчитись. - Послухайте оповідання В.Сухомлинського «А серце тобі нічого не сказало?» Андрійко прийшов зі школи й побачив заплакану матір. Він поклав книжки на стіл. Чекає обіду. - А тата відвезли до лікарні, - каже мати. Занедужав батько. Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний і спокійний. Мати великими очима дивилася на Андрійка. - А нам завтра до лісу йти. Завтра ж неділя. Учителька казала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку. - То й куди ж ти підеш завтра? - До лісу…Як казала вчителька. - А серце тобі нічого не сказало? – спитала мати й заплакала. - Чи можна сказати про Андрійка, що він добрий, милосердний? Поясніть свою думку. - Як повинен був зробити Андрійко, щоб не образити вчительку і виявити синівську доброту? (Малюємо дерево рішень) - Що йому мало наказати серце? - Отже, доброта і милосердя – це уміння співчувати. - Починаємо будувати кущ доброти й милосердя. (На інтерактивній дошці у процесі роботи з’являються нові гілочки). Доброта Співчуття Милосердя 4.-Увага! Гість у студії. До нас звернувся Незнайко з проханням навчити його добру, милосердю. Незнайко хоче добрим стати, Щоб багато щирих друзів мати, А ще хоче мудрі життєві правила знати, Добро й милосердя всім дарувати, Тож часу не гаєм І Незнайку помагаєм. - Отже, допоможем Незнайку? Малюнки уважно розглядаємо, Добру й милосердю Незнайка навчаємо. 1. Незнайку, завжди допомагай мамі по господарству. Візьми на себе частину її турбот. 2. Допоможи бабусі донести сумку. Завжди турбуйся про стареньких і немічних. 3. Поступайся у транспорті місцем старшим та жінкам з дітьми. Будь уважним та ввічливим. 4. Будь щедрим товаришем. Не їж ласощі, заховавшись в темному куточку, а пригости товаришів. Тебе поважатимуть та любитимуть. 5. Не ображай товаришів. Завжди ділися своїми іграшками. І тоді з тобою охоче ділитимуться. 6. Допомагай дівчаткам зняти чи одягнути пальто. Ніколи не кривдь дівчат. Будь справжнім джентльменом. 7. Ніколи не забувай привітати рідних зі святом, а щоб не забути святкові дати, склади сімейний календар. 8. Ніколи не смійся з чужого лиха. Завжди прийди на допомогу людині, яка потребує цього. 9. Люби тварин. Допомагай і бережи їх. Ми відповідаємо за тих, кого приручили. 10. Не закривай у клітку пташок, які звикли жити на волі. Будь природі другом. - Незнайко вдячний вам, бо отримав цінні поради. І якщо він ними скористається, то люди його поважатимуть і матиме він багато друзів. 5. Фізкультхвилинка Щось втомились ми сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки ззаду покладемо, Головою поведемо! Руки вгору, руки в боки – І зроби чотири скоки. Дружно всі присядемо І за парти сядемо. 6.Робота з підручником (ст.80) Вже ми трохи відпочили, Всі підручники відкрили. Будем далі ми трудитись, Добру й милосердю учитись. - Сьогодні ми прочитаємо оповідання Олеся Донченка «Справжні товариші» А) Читання вчителем 1 частини. - Чому Павлик не прийшов до школи? var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } } | |
Переглядів: 10018 | Рейтинг: 4.1/33 |
Всього коментарів: 0 | |