Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Урок 23
Тема. Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину

Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав людини, Ос­новний Закон нашої держави; з'ясувати обов'язки батьків і дітей; вихо­вувати шанобливе ставлення до батьків; розвивати мовлення учнів.
Обладнання: Конституція України, вірші, ілюстрації, аудіозапис «Ні­хто не має права ображати людину».
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Прочитайте запис на дошці «Наш закон — наша сила».
Про який закон говориться?
Що таке закон? (Закон — це правило.)
Діти, а що було б, якби люди поводилися без правил? Відповіді дітей:
Водії заїжджали б машинами на тротуар!
Учні приходили б у школу, коли їм заманеться!
Літаки зіштовхувалися б у повітрі!
Футболісти проганяли б суддю з поля!
— Діти, які ви знаєте правила?
Правила для учнів в школі.
Правила для пасажирів в транспорті.
Правила поведінки на воді.
Правила дорожнього руху.
II. Повідомлення теми і мети уроку
III. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
—Але є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина, його права. Це державні закони, які затверджує Верховна Рада України.
Як називається Основний Закон нашої держави?
Він називається Конституцією. А «Конституція» — це іноземне слово, що означає «устрій». Конституція України була прийнята Верхов­ною Радою 28 червня 1996 року.
2. Ознайомлення учнів із правами, які мають громадяни України.
Стаття 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня сві-
та є обов'язковою.
Спитай у тата чи у мами, Які професії у них. Професій в світі є чимало, Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій, Якої вчаться всі в житті, Яка для кожного — найперша, Якої вчитимешся й ти.
Учитель, лікар чи геолог, Письменник, слюсар чи шахтар — Всі називають головною Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у житті ніколи Тим, ким з дитинства мрієш буть!
(А. Костецький)
Стаття 43. Кожен має право на працю.
Це означає, що у будь-якому випадку держава повинна зробити так, щоб люди могли працювати і заробляти на себе та на свою сім'ю. А якщо роботи за фахом немає, держава повинна навчити людину якої-небудь нової справи. А таких різних справ багато. Спробуйте здогада­тись, про яку з них йтиметься.

У пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час Косять, жнуть вони і сіють, Орють лан у котрий раз! (Хлібороб)
Дітвору він добре знає, Її щиро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати. (Кухар)
Першим стрічає він сонце у місті.
Двір наш і вулиця — глянь, які чисті! (Двірник)
Цей робітник доторкнувся хмарини, Дім нам будує — не знає й хвилини! Рівно виводить він стіни в будові,
Кран є підйомний напоготові. (Будівельник, маляр) Стаття 45. Кожен, хто працює, має право на відпочинок.
Це право забезпечується наданням днів щотижневого відпочин­ку, а також оплачуваної щорічної відпустки, встановленням скорочено­го робочого дня щодо окремих професій і виробництв, скороченої три­валості роботи у нічний час.
Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомо­гу та медичне страхування.
Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням від­повідних соціально-економічних, медико-санітарних й оздоровчо-про­філактичних програм.
Держава створює умови для ефективного й доступного для всіх гро­мадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безкоштовно. Держава сприяє розвитку лікувальних закладів усіх форм власності.
Стаття 66. Кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, куль­турній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.
Природа — наш вірний друг, неоціненне багатство. Природа вима­гає від людини любові й поваги, турботи й бережливого ставлення. Лю­дина, яка справді любить природу, не дозволить із цікавості руйнувати мурашник, вирізати на стовбурі дерева своє ім'я, залишати в лісі після себе палаюче вогнище, сміття.
Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблині радіти! В полі, у лісі, над яром Квіти, дерева і трави... Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї — Все то окрасою буде Нашого рідного краю!
Наша Конституція спрямована на те, щоб майбутнє було добрим і щасливим, щоб діти росли справжніми українцями із гарячими серця­ми, розумними головами, чистими помислами.
Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно дотримуватися Консти­туції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь та гідність інших людей.
Щоб цвіла Україна моя, Ми даємо обіцянку нині Вчитися так, щоб набуті знання Пригодились моїй Батьківщині. Присягаєм: наш край рідний Над усе любити, Рідний народ шанувати І для нього жити.
3. Робота над статтею підручника «Найголовніший закон» (С. 88—89).
Що запропонували б ви для допомоги дітям-сиротам?
IV. Ознайомлення з найпростішими правами дитини, відповідальність за правопорушення, що поширені серед дітей
1. — Послухайте аудіозапис «Ніхто не має права ображати людину», Спробуйте придумати кінцівку до оповідання. Намалюйте до тексту
ілюстрації.
2. У ч и т е л ь. Дорослі нерідко забувають, що жодна дитина не по­винна бути кривджена і зневажена; вона не має стати жертвою насильства або війни, об'єктом економічної чи будь-якої іншої експлуатації.
Чи знаєш ти свої права?
Як ними користуватися?
Що тобі відомо про права дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей-біжен-ців та дітей, які перебувають у конфлікті із законом?
Чи відчуваєш ти необхідний захист і підтримку з боку держави і дорослих в утвердженні твоїх прав і свобод?
3. Знай!
Твої права визначено в Конвенції про права дитини, яка була прий­нята ООН 20 листопада 1989 року та ратифікована Верховною Радою Ук­раїни 27 лютого 1991 року. Твої права та обов'язки як громадянина краї­ни закріплено Конституцією України (1996 р.).
4. Пам'ятай!
Ти маєш право на:
життя;
достатнє харчування і чисту воду;
необхідний життєвий рівень;
охорону здоров'я;
свободу думки, совісті та релігії;
відпочинок і дозвілля;
доступ до інформації;
освіту;
вільне висловлювання своїх думок.
Розгляд ілюстрацій (С. 86—87). Словникова робота
Декларація — документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.
IV. Підсумок уроку
Як ви розумієте вираз «добра людина»? (Целюдина, яка завжди до­помагає іншим, поважає дорослих, піклується про старих.)
Які ви маєте права?
V. Домашнє завдання
1) Опрацювати статтю підручника.
2) Розповісти про випадок з вашого життя, коли проявлялися риси ми­лосердя чи співчуття.
Категорія: Уроки | Додав: (09.10.2013)
Переглядів: 1060 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!