Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Урок 23 Тема. Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав людини, Основний Закон нашої держави; з'ясувати обов'язки батьків і дітей; виховувати шанобливе ставлення до батьків; розвивати мовлення учнів. Обладнання: Конституція України, вірші, ілюстрації, аудіозапис «Ніхто не має права ображати людину». Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Прочитайте запис на дошці «Наш закон — наша сила». Про який закон говориться? Що таке закон? (Закон — це правило.) Діти, а що було б, якби люди поводилися без правил? Відповіді дітей: Водії заїжджали б машинами на тротуар! Учні приходили б у школу, коли їм заманеться! Літаки зіштовхувалися б у повітрі! Футболісти проганяли б суддю з поля! — Діти, які ви знаєте правила? Правила для учнів в школі. Правила для пасажирів в транспорті. Правила поведінки на воді. Правила дорожнього руху. II. Повідомлення теми і мети уроку III. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя. —Але є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина, його права. Це державні закони, які затверджує Верховна Рада України. Як називається Основний Закон нашої держави? Він називається Конституцією. А «Конституція» — це іноземне слово, що означає «устрій». Конституція України була прийнята Верховною Радою 28 червня 1996 року. 2. Ознайомлення учнів із правами, які мають громадяни України. Стаття 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня сві- та є обов'язковою. Спитай у тата чи у мами, Які професії у них. Професій в світі є чимало, Сповна їх вистачить на всіх. Та є одна поміж професій, Якої вчаться всі в житті, Яка для кожного — найперша, Якої вчитимешся й ти. Учитель, лікар чи геолог, Письменник, слюсар чи шахтар — Всі називають головною Одну професію — школяр! Бо всім відомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у житті ніколи Тим, ким з дитинства мрієш буть! (А. Костецький) Стаття 43. Кожен має право на працю. Це означає, що у будь-якому випадку держава повинна зробити так, щоб люди могли працювати і заробляти на себе та на свою сім'ю. А якщо роботи за фахом немає, держава повинна навчити людину якої-небудь нової справи. А таких різних справ багато. Спробуйте здогадатись, про яку з них йтиметься. У пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час Косять, жнуть вони і сіють, Орють лан у котрий раз! (Хлібороб) Дітвору він добре знає, Її щиро пригощає, Бо уміє готувати, Ще й уміє подавати. (Кухар) Першим стрічає він сонце у місті. Двір наш і вулиця — глянь, які чисті! (Двірник) Цей робітник доторкнувся хмарини, Дім нам будує — не знає й хвилини! Рівно виводить він стіни в будові, Кран є підйомний напоготові. (Будівельник, маляр) Стаття 45. Кожен, хто працює, має право на відпочинок. Це право забезпечується наданням днів щотижневого відпочинку, а також оплачуваної щорічної відпустки, встановленням скороченого робочого дня щодо окремих професій і виробництв, скороченої тривалості роботи у нічний час. Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних й оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного й доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безкоштовно. Держава сприяє розвитку лікувальних закладів усіх форм власності. Стаття 66. Кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки. Природа — наш вірний друг, неоціненне багатство. Природа вимагає від людини любові й поваги, турботи й бережливого ставлення. Людина, яка справді любить природу, не дозволить із цікавості руйнувати мурашник, вирізати на стовбурі дерева своє ім'я, залишати в лісі після себе палаюче вогнище, сміття. Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблині радіти! В полі, у лісі, над яром Квіти, дерева і трави... Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї — Все то окрасою буде Нашого рідного краю! Наша Конституція спрямована на те, щоб майбутнє було добрим і щасливим, щоб діти росли справжніми українцями із гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами. Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь та гідність інших людей. Щоб цвіла Україна моя, Ми даємо обіцянку нині Вчитися так, щоб набуті знання Пригодились моїй Батьківщині. Присягаєм: наш край рідний Над усе любити, Рідний народ шанувати І для нього жити. 3. Робота над статтею підручника «Найголовніший закон» (С. 88—89). Що запропонували б ви для допомоги дітям-сиротам? IV. Ознайомлення з найпростішими правами дитини, відповідальність за правопорушення, що поширені серед дітей 1. — Послухайте аудіозапис «Ніхто не має права ображати людину», Спробуйте придумати кінцівку до оповідання. Намалюйте до тексту ілюстрації. 2. У ч и т е л ь. Дорослі нерідко забувають, що жодна дитина не повинна бути кривджена і зневажена; вона не має стати жертвою насильства або війни, об'єктом економічної чи будь-якої іншої експлуатації. Чи знаєш ти свої права? Як ними користуватися? Що тобі відомо про права дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей-біжен-ців та дітей, які перебувають у конфлікті із законом? Чи відчуваєш ти необхідний захист і підтримку з боку держави і дорослих в утвердженні твоїх прав і свобод? 3. Знай! Твої права визначено в Конвенції про права дитини, яка була прийнята ООН 20 листопада 1989 року та ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 року. Твої права та обов'язки як громадянина країни закріплено Конституцією України (1996 р.). 4. Пам'ятай! Ти маєш право на: життя; достатнє харчування і чисту воду; необхідний життєвий рівень; охорону здоров'я; свободу думки, совісті та релігії; відпочинок і дозвілля; доступ до інформації; освіту; вільне висловлювання своїх думок. Розгляд ілюстрацій (С. 86—87). Словникова робота Декларація — документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей. IV. Підсумок уроку Як ви розумієте вираз «добра людина»? (Целюдина, яка завжди допомагає іншим, поважає дорослих, піклується про старих.) Які ви маєте права? V. Домашнє завдання 1) Опрацювати статтю підручника. 2) Розповісти про випадок з вашого життя, коли проявлялися риси милосердя чи співчуття. | |
Переглядів: 1060 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |