Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Про доброту і милосердя (Продовження)
Продовження
Г) Створення сенкану.

Дійові особи

 

             МАМА                   ПАВЛИК                  ТОВАРИШІ

 

Яка?   Хвора немічна         Чуйний                  Уважні  дружні

Який?  привітна                турботливий            безкорисливі

Які?

 

Ваше ставлення         співчуваю             поважаю                 підтримую

 

-        Чого вчить оповідання?

(Безкорисливості, товариськості)

-        Отже, ще одна гілочка виросла на кущі доброти і милосердя – безкорисливість. 

7.А зараз – рубрика «Надбання минулих поколінь». 

-        З давніх-давен у людині цінувалися порядність, добро, чуйність, милосердя. Народ створив багато прислівїв та приказок про ці риси.

-        Які прислівя ви підготували?

 

 Люби ближнього свого, як самого себе.

Стережися злого, чини добро.

За добро добром платять.

Життя дано людині на добрі справи.

Добре там жити, де вміють дружити.

-        Яке з цих прислівїв може стати темою оповідання «Справжні товариші»?

 

8.Робота в групах. 

В ефірі в групах попрацюєм.

Швидко й правильно міркуєм.

Вчимося думки свої довести –

Хай розростається кущ доброти.

 

-        Спікери, представте свої групи.

1.    Наша група зветься «Чомучки».

2.    Свою групу ми назвали «Всезнайки».

3.    Ми вирішили назватися «Мудрунчики».

4.    Свою групу ми презентуємо як групу «Вмійки».

5.    Ми вирішили назватися «Мрійники».

6.    Наша група обрала назву «Помагайки». 

-        Кожна група отримує завдання. Прочитайте, обговоріть між собою. Зробіть висновки.

 

Група «Чомучки»

Посиротив

 

Юрко прийшов до школи з рогаткою. На кущі бузку сидів горобчик. Дзьобиком він старанно чистив пірячко.

Юрко прицілився з рогатки й пустив у пташку камінець. На листя бризнула кров, а тільце горобчика впало додолу.

Юркові стало страшно. «Невже це я зробив?» - подумалось йому.

Обернувся хлопчик і побачив учителя. Панас Іванович  мовчки відхилив гілку, і Юрко угледів горобине гніздо. З нього виглядало пятеро пташенят.

-        Вони тепер лишилися без неньки. А якби з твоєю мамою хто таке зробив?

Юрко стояв блідий і мовчазний.

Уночі хлопчик майже не спав. Йому ввижались пташенята, що жалібно пищали, гукаючи матусю.

                                                     В.Сухомлинський

Питання:

-        Поміркуйте, що зробив хлопчик: злочин чи необдуманий вчинок? Доведіть свою думку.

-        Чому хлопчик не спав уночі? Що його мучило?

Учитель:

-        Наступна гілочка виросла на кущику – совість.

 

Група «Всезнайки» 

                   Гірший за гадюку 

У одного Чоловіка був вірний друг – Собака. Набрид Чоловікові Собака. Той надумав його продати і повів на базар.

У лісі ліг Чоловік на траву відпочити і заснув. З-під старого пенька виповзла гадюка, висунула жало – ось-ось ужалить Чоловіка!

Кинувся Собака на гадюку. Наступив лапою на голову, тримає.

Прокинувся Чоловік, бачить, що Собака життя йому врятував.

Ви думаєте, що Чоловік приголубив свого рятівника  і повів додому? Ні, повів на базар і продав.

Коли передавав Собаку новому господареві, Собака жалібно схлипнув і сказав:

-        Хто продає свого друга, той гірший за гадюку!

                                                            В.Сухомлинський

Питання:

-        Яким був Чоловік?

-        Яким був Собака? Доведіть свою думку.

-        Як ви зрозуміли останні слова Собаки?

-        Чого вчить оповідання?

 

Учитель:

Отже, на кущі «Доброта і милосердя» виросли нові гілочки – вірність і вдячність.

 

Група «Мудрунчики» 

Під час шкільного концерту зал був переповнений. Літня жінка запізнилася і стояла біля дверей. Марійка встала, щоб дати їй місце, але невдоволено надула губи, вираз її обличчя був такий сердитий, що жінка подякувала і відмовилася сісти. А Соня сказала: «Ходімо, будь ласка, вперед. Вам буде там зручно». Жінка подякувала і сіла на запропоноване місце.

Йдучи з концерту, Марійка сміялася з Соні, якій довелося стояти цілий вечір.

Питання:

-        Чи можна назвати Марійку і Соню добрими дівчатками? Доведіть свою думку.

-        Продовжіть речення:

«Добро – це … , а зло - …» 

-        Наступна гілочка проросла – вихованість.

 

Група «Вмійки» 

На уроці трудового навчання учні робили іграшки для дитячого садка.

Василько дуже старався і зробив гарну іграшку. Йому стало шкода віддавати її в дитячий садок. Він подумав : «Візьму її додому для братика,» - і сховав іграшку в портфель.

Наприкінці уроку всі учні поскладали свої іграшки на стіл. Учитель полічив іграшки і сказав: «Однієї іграшки не вистачає. Хто забув здати свою іграшку?» Василько низько схилив голову і мовчав.

 

Питання:

 

-        Що повинен був зробити Василько?

-        Чи добре зробив хлопчик? Чому?

-        Чого вчить випадок з Васильком? 

Учитель:Ще зявилися на кущику гілочки – чесність і щедрість.

 

Група «Мрійники» 

-        У нашому будинку живе самотня бабуся. Родичів у неї немає, тому я завжди прибираю в неї квартиру, ходжу в магазин,- розповідала Оксанка.

-        А я допомагаю одинокому старенькому дідусеві: купую й приношу додому ліки і продукти, - розказував Ігор.

-        А якщо в мене часу немає? – дивувався Сашко. – Як же мені бути? 

Питання: 

-        Як ви ставитеся до вчинків Оксани та Ігоря?

-        Що б ви порадили Сашкові?

-        Як називають дітей, які не з примусу, а по добрій волі допомагають стареньким, немічним людям? 

Учитель:

Отже, ще одна гілочка проросла – турбота.

Час невпинно біжить веред. Хочеться вірити, що у вас все буде гаразд, що слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесете через усе життя.

Памятайте: людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи.

 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (15.11.2010)
Переглядів: 2304 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!