Проект «Мир починається з мене» - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Проект «Мир починається з мене»

Обґрунтування вибору.
Ситуація ,яка склалась в країні останнім часом має великий вплив на дітей.Т ому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді.
Взаємна повага і добросусідські відносини між різними народностями здавна закладені в традиціях України. У результаті опитування, проведеного в нашій школі, про те, які проблеми хвилюють підлітків, ми з'ясували, що питання міжетнічного спілкування стоять на одному з останніх місць. Основи такої співдружності виховані в нас нашими батьками. А що особисто ми може зробити для підтримки іміджу України, як країни, в якій століттями дружно живуть народи понад ста національностей, більшість з яких є корінними?
Виховання взаємної поваги один до одного треба починати якомога раніше. Ми вирішили зібрати різновікову групу учнів, які можуть серйозно зайнятися цим питанням.
Тема: «Мир починається з мене»
Форма: проект
Мета:
*Виховувати учнів у дусі толерантності, підвищення культури міжнаціонального спілкування.
*Виховувати толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей.
*Формувати готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.
*Формувати гордість за кращі досягнення культури і мистецтва українського народу.
*Формувати моральну позицію школярів з використанням виховного потенціалу національно-патріотичної роботи.
Завдання:
*Виховання почуття любові і поваги до своєї країни, традиціям гостинності;
*Вивчення історії, культури та звичаїв українського народу;
*Виховання культури міжособистісних відносин, усвідомлення причетності з життям рідного міста;
*Розвиток творчих здібностей, самостійності в пошуку і відборі інформації;
*Організація спільної діяльності батьків і дітей;
*Формування навичок пошуково- дослідницької діяльності учнів.
Продукт проекту:
Презентація "Культура і традиції українського народу".
Виготовлення брошур «Мир починається з мене», «Україна.ЇЇ сучасні герої»,скрап буку,альтербуку.
Продукт проекту може бути використаний в урочної та позаурочної діяльності.

Етапи роботи над проектом:

1.Оголошення теми і мети проекту
2.Затвердження плану роботи над проектом
3.Робота над проектом
4.Підбиття підсумків. Шкільний фестиваль «Мир починається з мене»

План роботи над проектом
№                                                              Етап                                                           Термін виконання
1          Оголошення теми і мети проекту                                                                      Січень 2016
2          Затвердження плану роботи над проектом                                                       Січень 2016
3          Робота над проектом
           1.розподіл на групи;                                                                                             Січень 2016
           2.виконання завдань                                                                                         Січень-березень 2016               

Завдання проекту:
1. «Я-українець»(створення презентацій)
І група «Національні символи України»
ІІ група «Природа України»
ІІІ група «Видатні Українці»
ІVгрупа «Моя історія»
Vгрупа «Традиції моєї країни»

2. «Твори! Вигадуй»
Для всіх груп створення кластеру «Українець»

3. «Вчимося розуміти прекрасне!»(створення скрапбуку)
І група «Національності,які проживають на території України»
ІІ група «Релігії українців»
ІІІ група «Великі міста»
ІVгрупа «Пам’ятки культури та мистецтва»
Vгрупа «Рідна мова»

4. «Це моя Україна»(шоу талантів)
І група «Улюблені вірші українських поетів»
ІІ група«Як українці співали…»(вокальні виступи)
ІІІ група «Казачок»(українські танки)
ІVгрупа «Подорож у світ казки»(інсценування українських народних казок)
Vгрупа «Рідна мова»

5. «Моя історія»(створення альтербуку)
І група «Революція Гідності»
ІІ група «Небесна Сотня»
ІІІ група «Бабій Яр»
ІVгрупа «Революція на граніті»
Vгрупа «Битва під Крутами»

5 Захист проекту «Мир починається з мене» Березень 2016

Опис реалізації проекту.
1. Оголошення теми і мети проекту.
На першому етапі проходять настановні збори,на яких педагог мотивує учнів на виконання проекту. Повідомляє мету і завдання проекту. Знайомить з планом роботи над проектом. На цьому етапі учні можуть вносити свої корективи щодо змінення плану або його вдосконалення.
2. Затвердження плану роботи над проектом .
Якщо всі учні згодні і внесені всі поправки,то шляхом голосування приймається план роботи над проектом, про що складається протокол.
3. Робота над проектом.
На третьому етапі учні розподіляються на групи. Бажано щоб вони не були однолітками,тому розподіл відбувається у формі гри-фізхвилинки «Я прийшов на базар і купую…».
Вчитель пропонує учням пригадати,які овочі та фрукти ростуть на території України. Обирає з них п’ять і пропонує кожній дитині обрати свій. Діти стають в коло,вчитель стоїть в центрі і каже: «Я прийшов на базар і купую…»(обирає один овоч чи фрукти і називає його). Учні,які обрали те,що назвав вчитель обмінюються місцями,вчитель швиденько займає місце одного з них. Той,хто лишився в колі, продовжує гру. Так повторює декілька разів,потім вчитель пропонує називати по дві рослини. Гра продовжується. Наприкінці гри вчитель повідомляє,що всі учні розподілені по групах за назвами овочу чи фрукту.
Кожна група обирає собі капітана та за 10 хвилин складає правила роботи в групі. Правила пишуться на аркуші паперу та презентуються. групи визначається тим,хто перший готов презентувати свої правила.
Далі кожна група оголошує свої правила,та обґрунтовує,чому саме це правило вони обрали. Кожна група отримує завдання,яке лежить в конверті з поясненням щодо його виконання.
Цей етап можна закінчити вправою «Ми-одна команда». Мета цієї вправи показати учням,що всі вони одна команда і працюють на один результат. Всі сідають в коло ,руки на колінах. Слова вчителя:
-Ми з вами на іподромі.Ми –конячки.Зараз на нас чекає цікавий забіг.Готові?
- Ми скачемо вперед!(хлопають долонями по своїх колінах)
-Тепер повертаємо праворуч!(хлопають по колінах сусіда праворуч)
-Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
- В нас крутий поворот ліворуч(хлопають по колінах сусіда ліворуч)
- Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
-Подивіться,всюди наші вболівальники!Як кричать вболівальники?
(діти підводяться,підіймають руки догори та вигукують: «Оле,оле,оле!»,знов сідають на місця)
- Ми скачемо вперед!(хлопають долонями по своїх колінах)
-Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
-Тепер повертаємо праворуч!(хлопають по колінах сусіда праворуч)
- В нас крутий поворот ліворуч(хлопають по колінах сусіда ліворуч)
- Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
-Дивіться,перед нами паркан. Перестрибнемо його!(діти підводяться та стрибають,знов сідають на місця)
-- Ми скачемо вперед!(хлопають долонями по своїх колінах)
-Тепер повертаємо праворуч!(хлопають по колінах сусіда праворуч)
-Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
- В нас крутий поворот ліворуч(хлопають по колінах сусіда ліворуч)
- Знову скачемо прямо! (хлопають долонями по своїх колінах)
-Тепер повертаємо праворуч!(хлопають по колінах сусіда праворуч)
- В нас крутий поворот ліворуч(хлопають по колінах сусіда ліворуч)
-Дивіться,ось і фініш!Нас зустрічають вболівальники. Як кричать вболівальники?
(діти підводяться,підіймають руки догори та вигукують: «Оле,оле,оле!»,знов сідають на місця)
- Ми скачемо вперед!(хлопають долонями по своїх колінах)
-Фініш.Можна відпочити(опускають руки вниз)
-Це перемога!Але хто це?Це фотограф.Він фотографує переможців.Що треба казати,коли вас фотографують?(діти підводяться та кажуть : «Чіііз!»,аплодують)
Вчитель підводить підсумки справи та задає питання,чому ми перемогли?Підводить учнів до того,що ми-одна команда і разом ми-сила!
Нагадує,що кожна команда прийняла свої правила та мусить працювати за ними. Бажає успіхів в роботі.

4. Завдання проекту:
1. «Я-українець»(створення презентацій)
І група «Національні символи України»
ІІ група «Природа України»
ІІІ група «Видатні Українці»
ІVгрупа «Моя історія»
Vгрупа «Традиції моєї країни»
За тиждень учні створюють презентацію на за дану тематику,яка складається не менш ніж з 20 слайдів,використання відео- та аудіо-файлів підтримується.
Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання та виховання. Зауважимо, що сьогодення також вимагає від особистості не лише конкретні знання, уміння та навички, а й здатність до продуктивної співпраці з іншими людьми, самостійного й відповідального прийняття рішень. Тому,вважаємо,що створення презентацій за заданою тематикою,буде цікаве учням. Використання інформаційно-комунікаційних технологій не тільки має позитивний вплив на процес засвоєння матеріалу, а і сприяє інтересу та зацікавленості в учнів до предмету дослідження. Дидактичні властивості інформаційно-комунікаційних технологій дозволяють вважати їх ефективним навчальним засобом та інструментом для формування пізнавальних та соціальних умінь та навичок.

2. «Твори! Вигадуй»
Для всіх груп створення кластеру «Українець»
Кла́стер (англ. cluster) — група однакових або подібних елементів, зібраних разом або близько один до одного; в'я́зка, пучо́к, жмуто́к, па́чка (чoгocь oднopiднoгo).Кластер-прийом графічного моделювання інформації
На аркуші паперу А3 учні створюють кластер«Українець».Обговорюють в групах,яким вони бачать сучасного українця.
1 етап( 2 хв.)-діти виконують роботу індивідуально;
2 етап(4-6 хв.)-обговорення в групах і вироблення колективного варіанту відповіді;
3 етап(10-15 хв.) – капітани команд захищають свої роботи,обгрунтовучи вибір.

3. «Вчимося розуміти прекрасне!»(створення скрапбуку)
І група «Національності,які проживають на території України»
ІІ група «Релігії українців»
ІІІ група «Великі міста»
ІVгрупа «Пам’ятки культури та мистецтва»
Vгрупа «Рідна мова»
Скрапбукінг , скрепбукінг ( англ . Scrapbooking , від англ . Scrapbook : scrap - вирізка , book - книга , букв . « Книга з вирізок » ) - вид рукодільного мистецтва , що полягає у виготовленні і оформленні фотоальбомів . Він передбачає створення “альбому” з фотографіями, фото колажами, який декорований картинами, малюнками, замітками, афоризмами та ін.. Скрапбук допомагає розкрити тему, яку отримали учні. Сторінки такого “альбому” зазвичай оформлюють за певними розділами, художніми напрямами.
На роботу з виготовлення скрап буку відводим 1 тиждень.

4. «Це моя Україна» (шоу талантів)
І група «Улюблені вірші українських поетів»
ІІ група«Як українці співали…»(вокальні виступи)
ІІІ група «Казачок»(українські танки)
ІVгрупа «Подорож у світ казки»(інсценування українських народних казок)
Vгрупа «Рідна мова»
Шоу талантів проходить як велике свято. Зала вбрана в українській тематиці. Програма проходить блоками,за напрямками ,які отримали діти.
Час проведення – 1 година.

5. «Моя історія»(створення альтербуку)
І група «Революція Гідності»
ІІ група «Небесна Сотня»
ІІІ група «Бабій Яр»
ІVгрупа «Революція на граніті»
Vгрупа «Битва під Крутами»
Альтербук - це книга, яка була змінена зі своєї первісної форми в іншу. Це зміна зовнішнього вигляду та / або сенсу. Це одна з форм роботи в змішаній техніці.
Учні беруть стару або нову книгу і переробляють її. Можна клеїти, рвати, обпалювати, робити складки, використовувати техніку колажу. Можна також використовувати будь-які фарби, гумові штампи, квіти, рослинні волокна, стрічки, мережива, бісер - все, що завгодно. Можна додати етикетки - так звані «теги», кишеньки з паперу для зберігання фотографій, наприклад, або квитки на пам'ятний захід. Можна використовувати тривимірні об'єкти, декоративні елементи, створюючи своє власне мистецтво. Також можна вирізати середину, створивши шкатулку або додати фотографії або будь-які інші зображення, намалювати що-небудь. А можна додати текст або зображення з даної книги, можна використовувати техніку декупажу, скрапбукінгу. Немає ніяких правил!
Старі книги можна знайти в будь-якому місці - вдома, на розпродажах в магазині, попросити у друзів або у бабусі. Це можуть бути старі підручники, наприклад. Альтербук - це і просто додавання малюнка і тексту, декоративно оформленого. Це і створення складної скульптури, з використанням вікторіанських зображень, ретро-картинок, щоб уникнути питань авторського права.
Час на виготовлення альтербуку – 2 тижні.
6.Захист проекту «Мир починається з мене»
Захист проекту відбувається із запрошення гостей:письменників,діячів культури та мистецтва,солдатів збройних сил України. Кожна група обирає свій формат виступу.Учні розповідають про свої роботи,демонструють їх,доводять,чому саме так виконали проект.Кожен з присутніх може ставити питання з теми. Кращі номери шоу талантів супроводжують захист проекту. Наприкінці заходу педагог-куратор проекту підводить підсумки роботи. Всі учні отримують аркуші паперу зі смайликами(посмішка,сум, байдужість),які вони приклеюють на великий аркуш з надписом«Мир починається з мене»,тим самим учні показують своє ставлення до виконання проекту.

Педагог-куратор оголошує підсумки проекту. Всі стають в коло та передають одне одному ляльку-українку,при цьому висловлюють свою думку про проект.

Структура і змістове наповнення проекту, форми, прийоми й методи роботи, сприяють формуванню учня як індивідуальності з високим інтелектуальним рівнем, духовно багатої, комунікативної особистості.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: Tatiana1718 (13.02.2017) | Автор: Гатеж Тетяна Володимирівна E
Переглядів: 235 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!