Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Програма вивчення особистості учня

Програма вивчення особистості учня

1. Особистість школяра:

§  Динаміка потреб, мотивів, інтересів протягом усіх років у школі.

§  Переважаюча направленість особистості, її прояв в різних видах діяльності.

§  Ким бажає бути в колективі: ведучим чи веденим.

§  Переважаючі моральні цінності учня, ставлення до норм  і правил поведінки в колективі, до одноліток, дорослих, вчителів.

§  Співвідношення цілей учня з цілями колективу.

§  Життєві цілі і плани учня, їх соціальна значимість.

§  Бажання і готовність брати участь у корисній справі, бути відповідальним за їх виконання.

§  Емоції та почуття в різних ситуаціях.

§  Вольові особливості  та їх прояв у колективі.

§  Схильність учня до самовиховання.

§  Розвиток пізнавальних здібностей (пам’ять, мислення, сприйняття).

 

2. Учень в сім’ї:

§  Коротка характеристика сім’ї як колективу (структур, розподіл ролей, обов’язків, взаємовідносин, традицій, участь у вихованні дітей дідусів та бабусь, культурний рівень сім’ї, погляди батьків на виховання, ставлення до школи ).

§  Взаємовідносини учня з членами сім’ї.

§  Наявність чи відсутність обов’язків і відповідальності за доручену справу.

§  Поведінка учня вдома.

§  Позиції в сім’ї (незалежність, слухняність і т. п.).

§  Допомога і контроль дорослих при виконанні домашніх завдань, вимог школи.

§  Моральне виховання і розвиток почуттів у сім’ї.

§  Методи виховання у сім’ї. Недоліки виховання.

 

3. Учень в класі:

§  Позиція учня в ділових і особистих взаємовідносинах у класі за всі роки навчання.

§  Тенденція до висхідної чи низхідної зміни статусу.

§  Сприймання і оцінка учнем своїх товаришів, оцінка власних якостей та позицій в колективі.

§  Ставлення до громадської думки класу.

§  Авторитетність суджень і поведінки учня для інших школярів.

§  Учень у складі угрупування класу.

§  Позитивні та негативні якості учня, що склались під впливом класного колективу.

§  Рівень активності та ініціативи в учнівському самоуправлінні.

 

4.     Навчальна діяльність школяра:

§  Ставлення школяра до навчання, до різних навчальних предметів. Навчально-пізнавальні інтереси.

§  Мотиви навчання.

§  Характеристика успішності учня в цілому та з окремих предметів. Шляхи здобуття нових знань.

§  Поведінка учня на уроках різних вчителів протягом усіх років перебування в школі.

§  Участь у колективній пізнавальній діяльності, відповідальність, творча ініціатива, готовність прийти на допомогу товаришу, усвідомлення цінності знань однієї людини для потреб колективу та інше.

§  Учень у ролі консультанта.

§  Рівень сформованості у ньому вмінь організовувати спільну навчальну роботу товаришів.

§  Особливості розвитку у навчальній діяльності особистості невстигаючих школярів та учнів, непопулярних у колективі.

 

5. Учень у суспільно-корисній діяльності:

§  Переважаючі види діяльності і форми занять учня, їх вікова динаміка, розвиток інтересів, нахилів, професійних намірів, спеціальних вмінь та навичок, формування мотивів суспільно – корисної діяльності.

§  Поведінка учня на заняттях гуртка, секції, студії.

§  Особливості спілкування з однолітками і дорослими в період виконання справ.

§  Вміння знайти своє місце в колективній справі.

§  Готовність взяти на себе функції організатора.

§  Вміння розділити успіх або взяти частину вини за невдачу в суспільній діяльності.

§  Самооцінка своєї роботи у справі.

 

6. Учень поза школою:

§  Позашкільні заклади, які відвідує учень.

§  Характер їх впливу на формування особистості школяра.

§  Вільне спілкування за місцем проживання.

§  Характеристика компаній та угрупувань з точки зору їх згуртованості і впливу на підлітка.

§  Види діяльності і форми занять у вільний час.

§  Особливості входження учня в групи.

§  Способи самоутвердження.

§  Зміни у зовнішності , звичках, лексиконі.

§  Лідер групи, характеристика його поведінки, якостей, особистості.

§  Вплив дорослих на поведінку і особистість учня.

 

7. Взаємовідносини учня і вчителів:

§  Динаміка взаємовідносин учня з вчителями, класним керівником, адміністрацією школи  протягом навчання.

§  Висловлювання і форми поведінки в спілкуванні.

§  Сприймання і оцінка учнем педагогів школи.

§  Сприймання вчителями учня.

§  Протиріччя, конфлікти на основі вибору методів впливу на учня. Помилки, що допустили педагоги відносно учня, їх наслідки.

§  Спільні зусилля класного керівника і шкільного учнівського колективу. Врахування  вікових та індивідуальних особливостей, потенціальних здібностей, перспектив розвитку особистості школяра.

 

8. Підсумок:

§  Висновки з метою поліпшення виховної роботи з учнем, класним колективом.

 

http://konserg.ucoz.ua/

Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (09.01.2010)
Переглядів: 9549 | Рейтинг: 3.0/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!