Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

"Число і цифра 7. Склад числа 7" (Продовження)
Продовження
 
IV. Постановка проблеми. "Відкриття” нового знання.

1. Число и цифра 7.

- Відгадайте загадку:

В книжці сім листків простих, сьомий золотий.

– Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні тижня) (Показую перекидний календар)

– Назвіть ці дні по порядку.

– Сьогодні понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою)

– Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики?

(Закріпленню числа і цифри 7, його складу.) (Вивішую слово «допитливість»)

 (Слайд 5 – тема уроку)

3. Написання цифри 7.

Письмо цифри 7 в повітрі за рухомим зразком на слайді. (Слайд - 6 )

Письмо цифри 7 на аркуші -листі.

 Пальчикова гімнастика («Зустрілись двоє кошенят…»).

4. Місце цифри 7 в числовому ряду.

Робота з рядом чисел і числовим відрізком (Слайд - 7)

– За яким числом іде при лічбі число 7?

– Как отримати з 6 число 7? (Треба зробити один "крок” вправо з точки 6.)

– На скільки 7 більше, ніж 6?

  На скільки 6 менше, ніж 7?

5. Склад  числа 7.

– З яких двох "частин” можна отримати "ціле” 7? ( Розглянути всі варіанти.) (Слайд 8) (Вивішую слово «спостережливість»)

V. Закріплення.

1. Відпрацювання складу числа 7.   (Слайд 9)

– Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів? (Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного кольору.)

– Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено «ціле»? А якими цифрами – "частини”?

– Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти «частини» 6 і 1, то отримаємо "ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка, «цілого» 7 взяти "частину” 6, то залишиться друга "частина” 1 і т.д.)

– Користуючись числовими відрізками, заповніть "віконечка” в рівностях.

Робота в парах. (Вивішую слово «старанність»)

Физкультхвилинка

2. Розв’язок  прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка.

– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення.

Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє, решта в зошитах.

– Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.)

– В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо додавання.)

– На скільки "кроків”? (На 3, проводимо одну довгу стрілку.)

– В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім  над знаком "+” в виразі.)

Як будемо діяти далі? (З точки 7 робимо два "крокивліво, бо віднімаємо 2.)

Який результат отримали? (5) Запишіть його у «віконечко».

Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки. (Вивішую слово «наполегливість»)

VI. Самостійна робота

- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки: >, <, =.)

Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя.  (Вивішую слово «самостійність»)

VII. Додатковий матеріал.

– Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами, пов’язаними з  числом 7. Розповідають учні:

- Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було», «Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж»,  «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає».

- У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили тоді і Сонце з  Луною. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.

- Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу. Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у полоні.

- Великий піст у християн триває сім тижнів.

- В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.    (Слайди 10-12)

VIII. Підсумок уроку. Розширення нових  знань.

Якому числу був присвячений урок?

Що нового довідались? Чому навчились?

– Підведем підсумок, які ж якості необхідні детям для успішного навчання у школі?

Читання слів з табличок.

 

 

 

Черненко Тетяна Ярославівна, учитель початкових класів, Київська школа №158.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (04.02.2011) | Автор: Черненко Т.Я.
Переглядів: 3163 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!