Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження
IV. Постановка проблеми. "Відкриття” нового знання.
1. Число и цифра 7. - Відгадайте загадку: В книжці сім листків простих, сьомий золотий. – Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні тижня) (Показую перекидний календар) – Назвіть ці дні по порядку. – Сьогодні понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою) – Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики? (Закріпленню числа і цифри 7, його складу.) (Вивішую слово «допитливість») (Слайд 5 – тема уроку) 3. Написання цифри 7. Письмо цифри 7 в повітрі за рухомим зразком на слайді. (Слайд - 6 ) Письмо цифри 7 на аркуші -листі. Пальчикова гімнастика («Зустрілись двоє кошенят…»). 4. Місце цифри 7 в числовому ряду. Робота з рядом чисел і числовим відрізком (Слайд - 7) – За яким числом іде при лічбі число 7? – Как отримати з 6 число 7? (Треба зробити один "крок” вправо з точки 6.) – На скільки 7 більше, ніж 6? – На скільки 6 менше, ніж 7? 5. Склад числа 7. – З яких двох "частин” можна отримати "ціле” 7? ( Розглянути всі варіанти.) (Слайд 8) (Вивішую слово «спостережливість») V. Закріплення. 1. Відпрацювання складу числа 7. (Слайд 9) – Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів? (Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного кольору.) – Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено «ціле»? А якими цифрами – "частини”? – Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти «частини» 6 і 1, то отримаємо "ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка, «цілого» 7 взяти "частину” 6, то залишиться друга "частина” 1 і т.д.) – Користуючись числовими відрізками, заповніть "віконечка” в рівностях. Робота в парах. (Вивішую слово «старанність») Физкультхвилинка 2. Розв’язок прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка. – Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення. Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє, решта в зошитах. – Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.) – В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо додавання.) – На скільки "кроків”? (На 3, проводимо одну довгу стрілку.) – В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім над знаком "+” в виразі.) – Як будемо діяти далі? (З точки 7 робимо два "кроки” вліво, бо віднімаємо 2.) – Який результат отримали? (5) Запишіть його у «віконечко». Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки. (Вивішую слово «наполегливість») VI. Самостійна робота - Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки: >, <, =.) Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя. (Вивішую слово «самостійність») VII. Додатковий матеріал. – Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами, пов’язаними з числом 7. Розповідають учні: - Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було», «Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж», «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає». - У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили тоді і Сонце з Луною. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень. - Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу. Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у полоні. - Великий піст у християн триває сім тижнів. - В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників. (Слайди 10-12) VIII. Підсумок уроку. Розширення нових знань. – Якому числу був присвячений урок? – Що нового довідались? Чому навчились? – Підведем підсумок, які ж якості необхідні детям для успішного навчання у школі? Читання слів з табличок. Черненко Тетяна Ярославівна, учитель початкових класів, Київська школа №158. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 3163 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |