Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

"Хліб, як сонечко ясне"

«Хліб, як сонечко ясне»

Урок українського читання

2 клас

 

Тема.   Хліб, як сонечко ясне.    

Мета.   Сприяти розширенню  знань дітей про хліб, удосконаленню навички читання вголос і мовчки. Формувати вміння виділяти головне. Збагачувати мовлення багатозначними словами, порівняннями. Виховувати повагу до праці хлібороба, бережне ставлення до хліба. 

Матеріал до уроку.     П. Тичина «Де не глянь – колоски», Т. Коломієць

 «Хліб», ілюстрації про професії, вироби із хліба, картки.

 

Тип уроку. Комбінований урок.                 

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації     

Учитель:

- Урок розпочався!

Учні:

- До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.

- Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Молодці!

- Хай першими сядуть дівчатка – наша краса, а потім хлопчики – наша сила.

Щоб урок наш був цікавим і повчальним, як ви будете працювати?

Девіз уроку

Слухати уважно!

Читати виразно!

Працювати старанно!

- Я також очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними, організованими. А щоб ви хотіли робити на уроці?

 

ІІ. Етап визначення мети і проектування

- Сьогодні план нашого уроку знаходиться в маленьких зернятках, з яких ми складемо колосок. Виконаємо всі завдання – чекайте в кінці уроку сюрпризу.

План уроку

1.     Мовна розминка.

2.     Перевірка домашнього завдання.

3.     Зустріч з групою  « літераторів».

4.     Робота над віршем.

5.     Фізкультхвилинка.

6.     Робота над текстом.

7.     Підсумок уроку. Сюрприз.

8.     Завдання додому. 

 

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

1. Мовна розминка

1) Робота з папками для читання

за таблицею №3 (вправа «Дощик»);

за таблицею №2 проспівують склади.

2) Гра «Впіймай м’яч»

Вчитель називає прямі склади, а учень, який впіймає м’яч, називає обернений склад.

На – ан                      мо – ом                   зи – из

Ля – ял                      си – ис                     те – ет

Лу – ул                      ша – аш                   ко – ок

3) Повторення вивчених скоромовок

 

У долині жив удав.

Удавав, що він все знав.

Удавав, що все умів.

У траві хвостом вертів.

 

Бором брів бобер до брата,

Борошна собі набрати.

Бо бобриха й бобренята

Будуть бублі випікати.

 

Біля тину − калина,

Біля ставу − верба.

Це моя Україна,

Земля рідна моя.

 

На печі, на печі

Смачні гарячі калачі.

Хочеш їсти калачі,

Не лежи на печі.

 

Біля озера щодня

Бавить жабка жабеня:

Обіймає лапкою,

Називає жабкою.

 

А дідусь Опанас

Нам купив ананас.

Тож приходьте до нас

Почастуємо вас.    

4) Гра «Слово розсипалось»

Ілхб,    ликбуб,    байником,      соколок.

5) Мовно-логічне завдання

·        золотий ланцюжок;

·        золоте колосся;

·        золоті руки.

- Які словосполучення вжиті у прямому значенні? А які − в переносному?

 

2. Перевірка домашнього завдання. Робота над віршем.

1) Читання вірша у групах. Взаємоперевірка школярів.

- Кому сподобалось як читали ваші товариші?

2) Читання вірша вголос.

- Яке місто є містом каштанів?

- А в нашому місті є каштани?

- Для чого їх садять?

 

3. Вивчення нового матеріалу

1) Актуалізація опорних знань школярів.

- Яку тему ми вивчаємо?

- Про що дізналися?

- А сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини».

2) Оголошення теми і мети уроку. Мотивація знань.

- А тема нашого уроку…

Виходить хлопчик-Хлібчик і загадує загадку.

Хата мною багата.

Людям брат я і друг.

І коли вже я в хаті,

Буде й пісня навкруг.

- Отже, тема нашого уроку «Хліб, як сонечко ясне». А розкривається ця тема у вірші «Де не глянь – колоски» та в оповіданні «Хліб». На уроці у вас будуть всі умови, щоб ви навчились свідомо і виразно читати, визначати головне, берегти і шанувати хліб. Бажаю вам успіху. І щоб ваші сподівання збулися!

- Де ви використаєте отримані знання?

3) Робота над віршем.

- Цей вірш написав Павло Тичина. Який його вірш ми читали? («Осінь така мила»).

Хорове читання вірша «Осінь така мила».

Перше читання вірша «Де не глянь − колоски» ученицею.

- Що ви уявили?

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (21.12.2009)
Переглядів: 2036 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!