Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
ТЕМА. Різноманітність рослин. Що дають рослини людям. МЕТА. Сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного світу, вчити розподіляти рослини на три групи: дерева, кущі, трави; розкрити цінності рослин для людини; навчати розпізнавати рослини, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до рослин. ПЛАН ТА ХІД УРОКУ І. Організація класу. Всі за парти ми сідаємо, До роботи приступаємо. Щоб помилок уникати, Треба пильність розвивати. - Сьогодні у нас не простий урок, а урок – спостереження. - Що значить « спостерігати»? - Розпочнемо наш урок з хвилинки спостережень за погодою. ІІ. Хвилинка спостережень. - Яка зараз пора року? - Який місяць? - Якого кольору небо? - Чи були протягом тижня опади? - Спрогнозуйте, яким буде сьогоднішній день. ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Відповіді на питання: - Пригадайте і скажіть, що таке природа. - На які дві групи вона поділяється? - Що належить до живої природи? - Який зв’язок між живою і неживою природою? 2. Відгадування загадок. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Цих подружок звуть… ( берізки) Навесні цвітуть, мов свічі, Заглядають сонцю в вічі. А під осінь ті свічки Вдягнуть з голок кожушки. ( Каштан) - Як можна назвати слова – відгадки одним словом? Які ще дерева ви знаєте? За хатиною в садочку У зеленому віночку, у червоному намисті дівчинонька чепуриться. (Калина) Мов їжак колючий, Солодкий та пахучий. Ягідку зіпвеш – руку обдереш.( Аґрус) - Як назвати слова – відгадки одним словом? Які ви ще знаєте кущі? Не вогонь, а пече. ( Кропива) Запалали в чистім полі Квіти гарні, всі червоні. То палає влітку так Польовий, червоний…( мак) - Як назвати ці слова – відгадки одним словом? Які ще трави ви знаєте? - Закінчіть речення і ви дізнаєтесь, якою буде тема нашого уроку. Дерева, кущі, трави – це …( рослини) - То якою буде тема нашого уроку? - Навіщо нам це треба знати? ІV. Оголошення теми і мети уроку. V. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь учителя. - Де ростуть рослини? Так, навколо нас багато різноманітних рослин: і на городі, і в лісі, і у лузі. Здається, що всі вони такі різні, одна на одну не схожі. Але насправді всі вони подібні одна до одної. Розгляньте малюнки берези, калини і маку. Чи є між ними щось спільне? Так, у кожної з цих рослин є корінь, стебло, листки, насіння, плоди. Саме за цими ознаками ми розпізнаємо рослину. 2. Спостереження за будовою дерева, куща і квітки. Знаходження схожості та відмінностей( стовбур, листки, плоди, коріння) 3. Гра « Хто більше?» Кожний ряд – це команда. Команди по черзі називають дерева. Виграє та команда, яка більше назве дерев. 4. Робота з підручником. а) опрацювання статті, з’ясування, що необхідне для життя рослин; групування рослин за місцем зростання; б) робота за малюнками: скажіть, що де росте. Фізкультхвилинка. 5. Хвилинка – цікавинка. Робота «Довідкового бюро». Чи знаєте ви, що: - найбільша квітка у світі – рафлезія квітуча. У неї немає листя, а квіти досягають у діаметрі - найвище дерево в світі це мамонтове дерево. Його висота сягає 112м. Якщо ви хочете більше цікавого дізнатись про світ рослин, скористайтесь енциклопедіями. 6. Розгляд малюнків у підручнику( с. 66) «Відкритий мікрофон»- що дають рослини людям. Розгляд малюнків у підручнику ( с. 66) 7. Дидактична гра « З чого це?» Учні виділяють з навколишнього оточення предмети, виготовлені з дерева. Перемагає той ряд, який назве більше виробів з дерева. VІ. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота в групах. Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави: Липа, малина, шипшина, волошки, явір, рафлезія, верба, ліщина, огірок, вишня, виноград, фіалка, смородина, ромашка, ожина, дуб, конвалія, кульбаба. 1 група – підкреслити назви дерев. 2 група – назви трав. 3 група – назви кущів. 2. Гра – вправа « Закінчіть речення» У саду ростуть … У лісі ростуть … На городі ростуть … VІІ. Підсумок уроку. - На які групи поділяють рослини? - Назвіть кущі. - Що ви дізнались нового? - Чим корисні рослини для людей? Треба завжди пам’ятати І дорослим, і малятам, Що нема таких рослин Поблизу і навкруги, Влітку, взимку й будь – коли Непотрібних зовсім нам! Всі рослини вкрай потрібні для людини! Юріна О. А., Шепетівський НВК № 2 Хмельницької обл. | |
Переглядів: 4227 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |