Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Рослини і людина. Лікарські рослини

ТЕМА: Рослини і людина. Лікарські рослини.

Інтегрований урок

Мета: розвивати уявлення про різноманітність рослин, зокрема лікарські

рослини;

          розкривати значення рослин для людини;

          формувати вміння спостерігати за рослинами;

          розвивати спостережливість, увагу;

          виховувати бажання доглядати за рослинами та оберігати їх.

Обладнання: малюнки різних лікарських рослин, уявний мікрофон.

 

Хід уроку.

І   Організація учнів до уроку.

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

1.    Вчитель читає вірш П. Ситниченка

«Вмійте природу любити»

 

Вам у походи ходити.

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром.

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

 - Чи всі ви оберігаєте рідну природу?

          2. Гра «Мікрофон».

 - Пограємо у вже знайому вам гру «Мікрофон».

 - Що би ви хотіли дізнатися про лікарські рослини? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати ….»

(Учні передають «мікрофон» один одному і формулюють запитання, вчитель записує їх на дошці під словом «Лікарські рослини»)

- У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, активними, старанними, то знайдете на них відповіді.

ІІІ Робота над темою уроку.

1.    Розповідь учителя.

З перших днів свого існування на землі людина терпить від тяжких хвороб,

тому вона шукає полегшення своїх страждань. І знаходить його в навколишній природі. Минали віки, тисячоліття, а людина не розлучалася з рослинами, спостерігала за ними, нерідко вирощувала їх і старанно вивчала їх цілющі властивості.

          Кожний народ, залежно від тих географічних умов, в яких він живе, має свої лікарські рослини. І у всіх народів загальне число рослин, які користувалися славою лікувальних, доходило приблизно до 3 тисяч. Але в міру зростання інтелекту людства, ерудиції і прогресу, однією з перших наук виникла медицина. Наукова медицина багато чого відкинула (некорисне для лікування, піддала сумнівові) і виявилося, що тепер загальне число лікарських рослин не перевищує 500.

2.    Дидактична гра «Впізнай лікарську рослину»

- А зараз пограємо в гру. Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх і назвати слова, які допомогли вам упізнати лікарську рослину.

Після того як учні відгадали загадку, вчитель показує малюнок з рослиною – відгадкою, прикріплює його на дошці. Учні характеризують лікарську рослину, відповідаючи на поставлені вчителем запитання.

ЗАГАДКИ

          Стоїть дівка серед поля,

          В чорні цятки біла льоля.

          Довгі коси розпустила,

          Їх заплести їй не сила.

                                (Береза)

 

          За хатиною в садочку

          У зеленому віночку,

          У червоному намисті

          Дівчинонька чепуриться.

          І збігаються всі діти,

          Щоб на неї поглядіти.

          За намисто кожен – смик,

          Та й укине на язик.

                               (Калина)

 

          Заблукала в верболозі,

          Дні і ночі ронить сльози.

                               (Верба)

          Стоїть при дорозі

          На одній нозі.

          Хто її зрушить,

          Плакати мусить.

                               (Кропива)

 

          Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка,

          Бджоли сонячний медок

          Дістають з її квіток.

                            (Липа)

 

          У зеленому лісочку

          Під мережаним листочком

          Червоніє невеличка

          Спіла ягідка ….

                            (Суничка)

 

          Шкір має сім,

          А сльози випускає всім.

                              (Цибуля)

 

          У земляній сиджу коморі,

          А коса моя надворі.

                               (Морква)

 

          Низький та колючий, солодкий та пахучий.

          Ягідку зірвеш – руку всю подряпаєш.

                                  (Аґрус)

3.    Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться.

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4. Групування лікарських рослин.

 - Лікарські рослини на городі.

 - Лікарські рослини в саду.

 - Дикоростучі лікарські рослини.

 - Лікарські рослини лісу.

5. Розповіді учнів. Догляд за кімнатними рослинами.

- У нашому класі є квітникарі. Вони нам розкажуть, як потрібно доглядати за рослинами.

- Коли треба поливати і чи у всі пори року однаково?

(Влітку щодня ввечері, взимку зранку і меншою кількістю води)

-        Коли їх краще пересаджувати?

(Навесні або після цвітіння)

-        Чому рослини не слід поливати, коли на них падають сонячні промені?

(Коли світить сонце, краплини води, які залишилися після поливу на стеблах і листях рослин, збирають його промені, як маленькі збільшувальні скельця, і рослина може при цьому дістати опіки)

ІV Робота в зошиті. Намалюй малюнок «Лікарські рослини»

 

 

V  Підсумок уроку.

 - То що потрібно робити щоб рослини не зникли?

 - Що вам найбільше сподобалося?

 

Висновок: в народі міцно зберігаються, переходячи з покоління в покоління, відомості про способи лікування різних хвороб, так само як і про рослини, які здобули славу лікувальних. 

 

 

Вознюк Людмила Миколаївна, учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (15.12.2010)
Переглядів: 7757 | Рейтинг: 2.3/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!