Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
ТЕМА: Рослини і людина. Лікарські рослини. Інтегрований урок Мета: розвивати уявлення про різноманітність рослин, зокрема лікарські рослини; розкривати значення рослин для людини; формувати вміння спостерігати за рослинами; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бажання доглядати за рослинами та оберігати їх. Обладнання: малюнки різних лікарських рослин, уявний мікрофон. Хід уроку. І Організація учнів до уроку. ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку. 1. Вчитель читає вірш П. Ситниченка «Вмійте природу любити» Вам у походи ходити. І мандрувать, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблині радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти, дерева і трави… Цвіту не вирви задаром. Гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї. Все те окрасою буде Нашого рідного краю. - Чи всі ви оберігаєте рідну природу? 2. Гра «Мікрофон». - Пограємо у вже знайому вам гру «Мікрофон». - Що би ви хотіли дізнатися про лікарські рослини? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати ….» (Учні передають «мікрофон» один одному і формулюють запитання, вчитель записує їх на дошці під словом «Лікарські рослини») - У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, активними, старанними, то знайдете на них відповіді. ІІІ Робота над темою уроку. 1. Розповідь учителя. З перших днів свого існування на землі людина терпить від тяжких хвороб, тому вона шукає полегшення своїх страждань. І знаходить його в навколишній природі. Минали віки, тисячоліття, а людина не розлучалася з рослинами, спостерігала за ними, нерідко вирощувала їх і старанно вивчала їх цілющі властивості. Кожний народ, залежно від тих географічних умов, в яких він живе, має свої лікарські рослини. І у всіх народів загальне число рослин, які користувалися славою лікувальних, доходило приблизно до 3 тисяч. Але в міру зростання інтелекту людства, ерудиції і прогресу, однією з перших наук виникла медицина. Наукова медицина багато чого відкинула (некорисне для лікування, піддала сумнівові) і виявилося, що тепер загальне число лікарських рослин не перевищує 500. 2. Дидактична гра «Впізнай лікарську рослину» - А зараз пограємо в гру. Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх і назвати слова, які допомогли вам упізнати лікарську рослину. Після того як учні відгадали загадку, вчитель показує малюнок з рослиною – відгадкою, прикріплює його на дошці. Учні характеризують лікарську рослину, відповідаючи на поставлені вчителем запитання. ЗАГАДКИ Стоїть дівка серед поля, В чорні цятки біла льоля. Довгі коси розпустила, Їх заплести їй не сила. (Береза) За хатиною в садочку У зеленому віночку, У червоному намисті Дівчинонька чепуриться. І збігаються всі діти, Щоб на неї поглядіти. За намисто кожен – смик, Та й укине на язик. (Калина) Заблукала в верболозі, Дні і ночі ронить сльози. (Верба) Стоїть при дорозі На одній нозі. Хто її зрушить, Плакати мусить. (Кропива) Викупана в сонечку, Стоїть собі донечка, Бджоли сонячний медок Дістають з її квіток. (Липа) У зеленому лісочку Під мережаним листочком Червоніє невеличка Спіла ягідка …. (Суничка) Шкір має сім, А сльози випускає всім. (Цибуля) У земляній сиджу коморі, А коса моя надворі. (Морква) Низький та колючий, солодкий та пахучий. Ягідку зірвеш – руку всю подряпаєш. (Аґрус) 3. Фізкультхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться. За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 4. Групування лікарських рослин. - Лікарські рослини на городі. - Лікарські рослини в саду. - Дикоростучі лікарські рослини. - Лікарські рослини лісу. 5. Розповіді учнів. Догляд за кімнатними рослинами. - У нашому класі є квітникарі. Вони нам розкажуть, як потрібно доглядати за рослинами. - Коли треба поливати і чи у всі пори року однаково? (Влітку щодня ввечері, взимку зранку і меншою кількістю води) - Коли їх краще пересаджувати? (Навесні або після цвітіння) - Чому рослини не слід поливати, коли на них падають сонячні промені? (Коли світить сонце, краплини води, які залишилися після поливу на стеблах і листях рослин, збирають його промені, як маленькі збільшувальні скельця, і рослина може при цьому дістати опіки) ІV Робота в зошиті. Намалюй малюнок «Лікарські рослини» V Підсумок уроку. - То що потрібно робити щоб рослини не зникли? - Що вам найбільше сподобалося? Висновок: в народі міцно зберігаються, переходячи з покоління в покоління, відомості про способи лікування різних хвороб, так само як і про рослини, які здобули славу лікувальних. Вознюк Людмила Миколаївна, учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 7757 | Рейтинг: 2.3/7 |
Всього коментарів: 0 | |